Kachelkraan revisie

• Rob Postema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
08-01-2012 22:50 #109561 door Rob Postema (GAST)
Kachelkraan revisie is gemaakt door Rob Postema (GAST)
Ik lees overal dat de kachelkraan niet gereviseerd kan worden, en er dus maar een nieuwe aangeschaft moet worden (€100+)

Ik had zelf een lekke kraan en heb gelukkig via dit forum een gebruikte kunnen vinden voor een fractie van de nieuwwaarde, en nu ben ik eens gaan kijken of de oude kraan ook uitelkaar wil en waar nu precies de lekkage zit.

Tot mijn verbazing had ik hem in korte tijd helemaal uitelkaar en was duidelijk dat het rubber vergaan was.
Dit is een rubbertje van een paar cent, en nu vroeg ik mij dus ook af of dit onderdeeltje ook los te verkrijgen is, of dat iemand misschien een onderdeelnummer weet.

Alvast bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-01-2012 23:02 #109562 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Kachelkraan revisie
Als je je oude kachelkraan gaat repareren heb ik voor niks een prima kachelkraan naar je opgestuurd! ;)
Wacht maar even tot dinsdag, de kachelkraan ziet er bijna als nieuw uit..

Voor zover ik weet wordt De Kachelkraan altijd als geheel verkocht, en zijn er dus geen (volvo-) onderdeelnummers voor de afzonderlijke delen. Is het rubber niet na te maken op een of andere manier? Geen idee hoe het eruit ziet, maar ik kan me voorstellen dat dat het ronde stukje rubber is wat de koelwaterleiding richting kachel dicht moet duwen? Misschien dat je bij een loodgieter/bouwmarkt/ iets kunt vinden wat bruikbaar is. En dan hopen dat dat nóg goedkoper is als een complete tweedehands kachelkraan..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Rob Postema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
08-01-2012 23:09 #109563 door Rob Postema (GAST)
Beantwoord door Rob Postema (GAST) in topic Kachelkraan revisie
Nee, begrijp me niet verkeerd! ik ben juist heel blij met je kraan, maar uit pure nieuwsgierigheid, en gezien het feit dat iedereen zegt dat je gewoon een nieuwe moet kopen, heb ik dat ding eens uitelkaar gehaald; fluitje van een cent.
Anders had ik 'm toch weggegooid,maar nu kon ik er even een leuk klusobjectje van maken :-) iig een goede reden om niet voor de buis te hoeven zitten.

Zal morgen proberen een fotootje te maken van het rubbertje, en nogmaals bedankt voor de spullen.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-01-2012 11:28 #109574 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Kachelkraan revisie

"Rob Postema (GAST)" schreef:
Nee, begrijp me niet verkeerd! ik ben juist heel blij met je kraan, maar uit pure nieuwsgierigheid, en gezien het feit dat iedereen zegt dat je gewoon een nieuwe moet kopen, heb ik dat ding eens uitelkaar gehaald; fluitje van een cent.
Anders had ik 'm toch weggegooid,maar nu kon ik er even een leuk klusobjectje van maken :-) iig een goede reden om niet voor de buis te hoeven zitten.

Zal morgen proberen een fotootje te maken van het rubbertje, en nogmaals bedankt voor de spullen.

Snap ik.. en hoe meer foto's hoe beter!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-02-2012 17:33 #110561 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Kachelkraan revisie
Lijkt mij meer een bezoekje van een loodgieter/cv winkel waard.
Probeer gewoon eens een automaterialenhandel, je weet maar nooit.

Amazon Combi '66

• Steve Symens
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2012 18:35 #112648 door Steve Symens
Beantwoord door Steve Symens in topic Kachelkraan revisie
Hoe is de stand van zaken? Ik heb hetzelfde probleem en ben nieuwsgierig naar de afloop voordat ik een nieuwe bestel.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-04-2012 20:52 #112656 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Kachelkraan revisie
Is de voeler in het kachelblok blijven zitten, deze bevat vloeistof en is geseald met de klep, hopelijk heb je deze niet afgeknipt...deze 'voelt'de temperatuur in het kachelradiatortje.
Omdat het zo'n K.. werk is om die te vervangen (moet altijd kachel eruit en open) is hetadvies altijd een nieuwe te gebruiken.
Als je kunt volstaan met alleen het rubbertje te vervangen is dat natuurlijk goed nieuws mits...(zie boven)

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD