- Berichten: 45
Kachelkraan revisie
- Rob Postema (GAST)
- Senior lid
Ik had zelf een lekke kraan en heb gelukkig via dit forum een gebruikte kunnen vinden voor een fractie van de nieuwwaarde, en nu ben ik eens gaan kijken of de oude kraan ook uitelkaar wil en waar nu precies de lekkage zit.
Tot mijn verbazing had ik hem in korte tijd helemaal uitelkaar en was duidelijk dat het rubber vergaan was.
Dit is een rubbertje van een paar cent, en nu vroeg ik mij dus ook af of dit onderdeeltje ook los te verkrijgen is, of dat iemand misschien een onderdeelnummer weet.
Alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Wacht maar even tot dinsdag, de kachelkraan ziet er bijna als nieuw uit..
Voor zover ik weet wordt De Kachelkraan altijd als geheel verkocht, en zijn er dus geen (volvo-) onderdeelnummers voor de afzonderlijke delen. Is het rubber niet na te maken op een of andere manier? Geen idee hoe het eruit ziet, maar ik kan me voorstellen dat dat het ronde stukje rubber is wat de koelwaterleiding richting kachel dicht moet duwen? Misschien dat je bij een loodgieter/bouwmarkt/ iets kunt vinden wat bruikbaar is. En dan hopen dat dat nóg goedkoper is als een complete tweedehands kachelkraan..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Postema (GAST)
- Senior lid
- Berichten: 45
Anders had ik 'm toch weggegooid,maar nu kon ik er even een leuk klusobjectje van maken iig een goede reden om niet voor de buis te hoeven zitten.
Zal morgen proberen een fotootje te maken van het rubbertje, en nogmaals bedankt voor de spullen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
"Rob Postema (GAST)" schreef:
Nee, begrijp me niet verkeerd! ik ben juist heel blij met je kraan, maar uit pure nieuwsgierigheid, en gezien het feit dat iedereen zegt dat je gewoon een nieuwe moet kopen, heb ik dat ding eens uitelkaar gehaald; fluitje van een cent.
Anders had ik 'm toch weggegooid,maar nu kon ik er even een leuk klusobjectje van maken iig een goede reden om niet voor de buis te hoeven zitten.
Zal morgen proberen een fotootje te maken van het rubbertje, en nogmaals bedankt voor de spullen.
Snap ik.. en hoe meer foto's hoe beter!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 464
Probeer gewoon eens een automaterialenhandel, je weet maar nooit.
Amazon Combi '66
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steve Symens
- Nieuw lid
- Berichten: 2
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Omdat het zo'n K.. werk is om die te vervangen (moet altijd kachel eruit en open) is hetadvies altijd een nieuwe te gebruiken.
Als je kunt volstaan met alleen het rubbertje te vervangen is dat natuurlijk goed nieuws mits...(zie boven)
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.