- Berichten: 831
koelvloeistof uit kokerbalk
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
Maar nu zag ik dat er een gestaag gedruppel uit de linker (als je voor de auto staat) kokerbalk komt. Ik kan helaas niet vinden waar dit vandaan komt. Iemand een idee??? Het druppelt alleen als de motor draait dus, motor uit gedruppel stopt.
Thanks!
Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Elite lid
- Berichten: 303
Bij mijn Amazon was deze zomer hetzelfde probleem , bleek de kachelkraan en de kachel radiateur lek te zijn.
Aan de rechterzijde in de auto onder de mat was het een natte bende ,wat naar buiten lekte precies op de hoogte van de kokerbalk.
Gr Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
"J.A Oudijk" schreef:
Hallo Jeroen
Bij mijn Amazon was deze zomer hetzelfde probleem , bleek de kachelkraan en de kachel radiateur lek te zijn.
Aan de rechterzijde in de auto onder de mat was het een natte bende ,wat naar buiten lekte precies op de hoogte van de kokerbalk.
Gr Jan.
Dank voor de reacties, overloopje kan het niet zijn helaas. Deze loopt rechts langs de radiator.
Ik zal als het weer het toelaat het kachel gebeuren bekijken, ik hoop niet dat het een te kostbare aangelegenheid gaat worden als het hieraan ligt.
Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
Ik ga er dus een beetje vanuit dat het de kachelradiateur is, maar hoe kan ik deze het makkelijkst bereiken?
Hoor graag weer.
Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Als het de kachelradiateur is dan moet de kachel eruit, in de motorruimte de slangen losmaken en de electra van de fan, dan boutjes los, kachelkraan (met voeler !! let op fragiel) los en hele zaak via de motorruimte eruit.
Beide delen scheiden en ziedaar een leuk koperkleurig radiatortje....nog niet eerder meegemaakt dat deze lekt....maar voor alles moet een eerste keer zijn. succes.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
"Ed van der Zee" schreef:
Ik zou eerst de slangen controleren die naar de kachel lopen, lijkt mij veel waarschijnlijker dat de lekkage daar vandaan komt.
Als het de kachelradiateur is dan moet de kachel eruit, in de motorruimte de slangen losmaken en de electra van de fan, dan boutjes los, kachelkraan (met voeler !! let op fragiel) los en hele zaak via de motorruimte eruit.
Beide delen scheiden en ziedaar een leuk koperkleurig radiatortje....nog niet eerder meegemaakt dat deze lekt....maar voor alles moet een eerste keer zijn. succes.
Ik hoop dat het niet teveel regent morgen dan kan ik ermee aan de slag, zal idd eerst nog eens goed de slangen inspecteren alvorens de boel los te halen.
Merkte trouwens vanmorgen dat ie nog niet wil lopen op de nieuwe (lovato) verdamper, misschien dat hier nog een ander topic over gestart gaat worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
Weet dus niet exact welke slang de oorzaak was maar het is iig weer dicht.
Bedankt voor het meedenken.
Nu de boel aan de praat krijgen op lpg, dit wil nog niet lukken
Thanks
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.