temperatuurmeter
- Bezoeker
03-10-2001 08:42 #57476
door
temperatuurmeter is gemaakt door
Wie heeft er ervaring met het plaatsen van een extra temperatuurmeter? Waar moet ik die monteren? Ik vertrouw namenlijk mijn temperatuurmeter niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
03-10-2001 08:51 #58729
door
Beantwoord door in topic temperatuurmeter
Je kan ook een nieuwe orginele temperatuurmeter monteren,lijkt mij wel zo mooi.vr gr Kees Vos
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
03-10-2001 21:55 #58728
door
Beantwoord door in topic temperatuurmeter
Als je de meter niet vertrouwd kan de de voeler in kokend water leggen. Als de meter in het meest rechter (witte) vlakje staat dan heb je een temperatuur van 100°C.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
03-10-2001 22:51 #58727
door
Beantwoord door in topic temperatuurmeter
Het gekke is dat als de meter in het witte staat en ik de kachel voluit zet de meter keurig in het midden gaat staan en daar dan ook blijft staan. Is natuurlijk een logisch verhaal omdat er dan meer capaciteit is om warmte af te geven. Echter als ik de kachel half open zet dan loopt de meter ook wel terug, maar loopt daarna weer op. Oorzaak hiervan kan natuurlijk zijn dat als de thermostaat de gevraagde temperatuur heeft bereikt de kraan weer dicht zet en de extra koelcapaciteit weer weg is...... Ik vindt het een moeilijk verhaal. De motor komt absoluut niet aan de kook, ik heb er een aantal weken geleden in 3 dagen 750 km. mee gereden probleemloos, zelfs mee in de bergen gereden. Het is alleen een rottig gevoel als je die meter steeds strak tegen het witte aan ziet staan. Als er iemand is die mij uit mijn onzekerheid kan verlossen GRAAG!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
04-10-2001 21:59 #58726
door
Beantwoord door in topic temperatuurmeter
Als de meter in het witte vlak staat dan is de temperatuur in de cylinderkop ongeveer 100°C. De motor gaat pas koken bij ongeveer 120°C. De vuldop van het koelsysteem is afgesloten met een drukveer welke bij ongeveer 120°C open gaat dus koken. De oorzaak dat de meter in het witte vlak staat is bijvoorbeeld:- onjuiste thermostaat gemonteerd, (er zijn verschillende typen verkrijgbaar zowel voor de zomer als de winter periode)- radiator is aan vervanging toe (om de 5 jaar vervangen is aan te raden)- koelwaterpomp is versleten (onvoldoende pomp capaciteit.- V snaar vervangen of aanspannen.Bij vervangen radiateur is het mogenlijk zelfs aan te raden om een extra dik koelblok te plaatsen. E.e.a. kan je bij een radiateuren revisiebedrijf aanschaffen of bij het VOD. Bij vervanging radiateur ook de slangen vervangen welke gemonteerd zijn op de radiateur. Deze worden op den duur hard met de kans dat de gesoldeerde slangaansluitingen van de radiateur afbreken. Succes met de geboden oplossingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
04-10-2001 22:19 #58725
door
Beantwoord door in topic temperatuurmeter
Rob , hartstikke bedankt voor je reacties, maar ik heb een gereviseerde mototr met nieuwe waterpomp, nieuwe radiateur ( extra dik blok bij het VOD) nieuwe strakke v-snaar, kortom alles is nieuw behalve....... natuurlijk die temperatuurmeter. Met de verschijnselen die hij geeft. Ik heb nog steeds geen bevredigend antwoord of iemand ervaring heeft met het bijplaatsen van een, bijvoorbeeld electrische temperatuurmeter. Ik ga denk ik zaterdag een systeempje maken om een temperatuurmeter van een of ander onbekend automerk puur om te testen in het systeem te plaatsen. En dan bij voorkeur een zender die past in de aftapkraan van het blok. Iemand nog suggesties??Rob nogmaals bedankt!, maar het probleem voor mij is juist dat ALLES nieuw is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
06-10-2001 09:27 #58724
door
Beantwoord door in topic temperatuurmeter
Ik zal niet moeilijk doen voor een alternatieve temperatuurmeter, gewoon weer een orginele plaatsen de kosten bij het VOD zijn ƒ. 100,05 met onderdeelnummer 673999 Op de sloop zijn ook wel te krijgen. Het meetpunt boven op de cylinderkop is het meest kritisch punt van het koelwatercircuit, daar moet je niet van afwijken. Een meetpunt onder aan de radiateur is handig om een extra elektriche koelventilor in te laten schakelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
02-11-2001 19:05 #58723
door
Beantwoord door in topic temperatuurmeter
beste DriesKom eens langs in Waalwijk. Wij hebben niet alleen veel onderdelen liggen maar we helpen je ook aan een goed stuk advies. Wat je ook zelf kunt doen is het volgende:Draai je sensor uit het blok.Hang 'm in een bak met water wat je opgewarmd hebt en van te voren de temperatuur van heb bepaald. Klopt het? Okee. Klopt het niet.....hebben wij altijd een andere voor je liggen.Overigens is het zo dat je temperatuurmeter graag naar rechts duikt en dan lijkt het alsof het te warm is.Ga maar eens op je knieen voor je GROTE LIEFDE. Kijk dan maar eens naar de bovenkant van je temperatuurmeter dan zie je een schaalverdeling.Kun je lezen hoe warm het is.Tot ziens in WaalwijkHuub LommersJacques Wagtmans0416-650263
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.