IK GELOOF DAT RENE Z'N BERICHT ONDER DE VERKEERDE BERICHT TERECHTGEKOMEN IS!
Wat over verhitting betreft: als het niet themostaat is, kijk naar je radiateur. Veeg met je hand over de lamellen. Als er roest, of nog erger, stukjes lamellen eraf breken bij lichte druk is je rad aan vervanging toe. Mijn probleem was motor liep warm bij hoge snelheid (niet koken, maar in de derde vak) of als buiten temp hoog was. Heb er van alles geprobeerd, lage temp thermostaat, koelvloeistof vervangen, eindeloos geprutst met vervroeging enz. Eindelijk veegde ik over rad lamellen per ongeluk en drukte een hele spoor in. Kan niet, dacht ik, want rad was gereviseerd gekocht 5 jaar daarvoor. Rad gebracht naar rad bedrijf en ze vertelde dat 5 jaar normale leeftijd was voor een gerev rad. !!
Nu doet hij het prima. Met lage temp themostaat op 1/3 van middenvakje, met hoge temp thrmostaat bijna tegen rechterkant middenvakje. Heel stabiel.