Inhouden motor op lpg na ong. 2 min
- bas Vosbergen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
28-03-2007 21:16 #51370
door bas Vosbergen (GAST)
Inhouden motor op lpg na ong. 2 min is gemaakt door bas Vosbergen (GAST)
Heb onlangs lpg ingebouwd in mijn amazon 1966 b18 met strombergcarb.
Na overschakelen van benzine naar gas duurt het ongeveer 2 minuten voordat de teller begint terug te lopen maakt niet uit hoeveel gas ik geef. ik moet dan overschakelen op benzine om door te kunnen rijden, dat doet hij dan ook goed. Kan het lucht in het koelsysteem zijn of is het iets anders, de slangen zijn zo aangesloten als bij een auto die goed op gas rijdt.
alvast bedankt
Bas
Na overschakelen van benzine naar gas duurt het ongeveer 2 minuten voordat de teller begint terug te lopen maakt niet uit hoeveel gas ik geef. ik moet dan overschakelen op benzine om door te kunnen rijden, dat doet hij dan ook goed. Kan het lucht in het koelsysteem zijn of is het iets anders, de slangen zijn zo aangesloten als bij een auto die goed op gas rijdt.
alvast bedankt
Bas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Michiel Helsloot (GAST)
- Verbannen
Minder
Meer
28-03-2007 23:24 #84752
door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Inhouden motor op lpg na ong. 2 min
<p>Kan het zijn dat je verdamper bevriest? Je zou na 2 minuten even kunnen checken wanneer de toerental (ver) is teruggelopen. Rijp of ijspegels op de LPG verdamper is slecht nieuws.</p><p>Gebeurt dit wanneer de motor nog koud is? Of ook als de motor al lekker warm gereden is?</p><p>Een andere suggestie: blijft er (stuur) spanning staan op het LPG relais/ventiel?</p><p> </p><p>Andere oorzaken kan ik niet zo goed bedenken, maar er zitten een hoop knappe koppen op dit forum die vast eerder met dit bijltje gehakt hebben . </p>
- Toon Boelens (GAST)
- Premium lid
Minder
Meer
29-03-2007 09:21 #84751
door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic Inhouden motor op lpg na ong. 2 min
<p>Als je van benzine naar gas overgaat, rijdt je dan wel eerst in de tussenstand totdat de benzine uit de carburateur is opgebruikt voordat je doorschakelt naar de gasstand?. Heb jke nog helemaal niet op gas kunnen rijden of is het eerst wel goed geweest? Een bevroren verdamper bij deze temperatuur is vrijwel onmogelijk of er moet inderdaad geen koelvloeistof door de verdamper lopen.</p><p>Check even in de gasstand of er voorbij het relais inderdaad geen benzine uitkomt. Misschien staat de kraan handmatig open (uitwijkmogelijkheid voor als je relais kapot is) waardoor hij continue benzine geeft. Want als je op gas rijdt en er wordt toch benzine aangevoerd rijdt hij niet of heel slecht. Dit zou verklaren dat hij als je op benzine overgaat weer goed gaat rijden. (Je gas wordt dus in iedergeval wel goed afgesloten als je overgaat op benzine)</p><p> </p><p>Succes, Toon </p>
- bas Vosbergen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
30-03-2007 12:56 #84750
door bas Vosbergen (GAST)
Beantwoord door bas Vosbergen (GAST) in topic Inhouden motor op lpg na ong. 2 min
De auto heeft nooit op lpg gelopen, heb een nieuwe installatie gekocht en ingebouwd. Ik start op gas, wanneer ik overschakel zet ik de schakelaar eerst op neutraal, gas en benzine uit. Wanneer de motor inhoud (neem aan dat dan de vlotterkamer leeg is) schakel ik hem door naar gas. Na ongeveer 2 minuten gebeurt er hetzelfde echter zonder gebruik van de schakelaar, de auto houdt in alsof hij geen gas krijgt, terwijl tijdens de 2 minuten de auto perfect rijdt. Op de verdamper zit geen ijs maar hij is ook niet super warm, kouder dan de radiator. Als ik de motor eerst warm rij, 20 minuten op benzine en dan overschakelen gebeurt precies hetzelfde. Na terugschakelen van gas naar benzine rijdt hij weer normaal.
Voor mijn gevoel bevriest de leiding in de verdamper ofzo waardoor de gastoevoer wordt geblokeerd zou dat kunnen? bijvoorbeeld door lucht?
Voor mijn gevoel bevriest de leiding in de verdamper ofzo waardoor de gastoevoer wordt geblokeerd zou dat kunnen? bijvoorbeeld door lucht?
30-03-2007 13:32 #84749
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Inhouden motor op lpg na ong. 2 min
<p>Gaat misschien de elektrische afsluiter van de benzine toevoer gelijk weer open als je op lpg schakelt?</p><p>Op twee brandstoffen tegelijk rijdt hij niet. Heb ik eens gehad. Controleer met stilstaande motor en contact in met een tweede persoon en kijk of de relais tikken of kijk met een multimeter of ze stroom krijgen.</p><p>Anders is misschien het membraan stuk?</p><p>Succes, het is een rotprobleem!</p>
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Toon Boelens (GAST)
- Premium lid
Minder
Meer
02-04-2007 13:36 #84748
door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic Inhouden motor op lpg na ong. 2 min
<p>Als de motor inderdaad nog nooit goed op gas heeft gelopen, heb je waarschijnlijk iets fout gedaan met het aansluiten of de benzinetoevoer staat op handmatig. (Als het goed is zit op het relais waar de benzine aan de ene kant inkomt en aan de andere kant weer uitgaat onder een klein heveltje dat handmatig op kontinue kan worden gezet. Haal aan de kant waar de benzine uit moet komen de slang eraf en check of er benzine uitkomt als de installatie op gas staat en je start. Als dit zo is, zet dan het heveltje in de andere stand en check nog eens. Komt er nu geen benzine meer uit, is je probleem opgelost.</p><p>Succes, Toon </p>