- Berichten: 2
Locatie voor kachelkraan "voeler" P1800S
- Robert Jansen (GAST)
- Verbannen
Minder
Meer
14-01-2011 00:06 #99594
door Robert Jansen (GAST)
Locatie voor kachelkraan "voeler" P1800S is gemaakt door Robert Jansen (GAST)
Beste vkv'ers
Ik sta op het punt om na revisie mijn kachel weer in te bouwen. Ik krijg alleen obv de informatie op internet geen goed beeld van de beste plek op de temperatuur voeler (dat vloeistof gevulde koperendraadje) te plaatsen.
1) Wat is de beste plek?
2) Op de meeste plaatjes is de "voeler" in de vorm van een spiraal weergegeven. Is dit voor een goede werking noodzakelijk?
Met vriendelijke groet,
Robert
Ik sta op het punt om na revisie mijn kachel weer in te bouwen. Ik krijg alleen obv de informatie op internet geen goed beeld van de beste plek op de temperatuur voeler (dat vloeistof gevulde koperendraadje) te plaatsen.
1) Wat is de beste plek?
2) Op de meeste plaatjes is de "voeler" in de vorm van een spiraal weergegeven. Is dit voor een goede werking noodzakelijk?
Met vriendelijke groet,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-01-2011 08:40 #99595
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Locatie voor kachelkraan "voeler" P1800S
Het meest belangrijk is dat het koperen capillair dicht is. Anders werkt het niet. Heb je gecontroleerd of hij werkt, of heb je een nieuwe? Je kan het ook op het oppervlak van het warmtelichaam in je kachel monteren. Het moet voelen hoe warm dat lichaam is, meer niet.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-01-2011 09:33 #99596
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Locatie voor kachelkraan "voeler" P1800S
Volgens mij is de wijze van plaatsing wel van belang, alleen hoe het precies wel en niet moet weet ik helaas ook niet.
In mijn Amazon heb ik het in elk geval niet goed gedaan.
Daardoor wordt de kachel erg binair, uit (dus erg koud) of aan (dus erg warm).
Ik denk dat dit komt door onjuiste plaatsing van de voeler.
In mijn Amazon heb ik het in elk geval niet goed gedaan.
Daardoor wordt de kachel erg binair, uit (dus erg koud) of aan (dus erg warm).
Ik denk dat dit komt door onjuiste plaatsing van de voeler.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hans Mollema
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 60
15-01-2011 12:28 #99618
door Hans Mollema
Beantwoord door Hans Mollema in topic Locatie voor kachelkraan "voeler" P1800S
Ik heb onlangs de kachelkraan in mijn 1800 S vervangen, de voeler heb ik gewoon niet aangesloten en ik moet zeggen dat het geheel prima werkt, de temperatuur is prima te regelen en het scheelt een hoop gedoe!
gr
Hans
gr
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16-01-2011 00:20 #99627
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Locatie voor kachelkraan "voeler" P1800S
Klopt, staat nergens in de manuals of werkplats handboek.
Als je staand de voorzijde van de kachel bekijkt, zit er links ongeveer in het midden een bochtje in de voorste helft van het kachelhuis. Als je ze uitelkaar hebt kun je het helemaal goed zien
Daar moet de (kwetsbare) draad doorheen, de tip moet in de koelvinnen van de kachelradiateur zitten en voorzichtig gefixeerd worden met 2 clips.
Ik meen dat hij deels om het radiatortje heen loop en zonder scherpe bochtjes (lekkage = waardeloos) met de tip ca 3 cm in de vinnetjes.
Als je staand de voorzijde van de kachel bekijkt, zit er links ongeveer in het midden een bochtje in de voorste helft van het kachelhuis. Als je ze uitelkaar hebt kun je het helemaal goed zien
Daar moet de (kwetsbare) draad doorheen, de tip moet in de koelvinnen van de kachelradiateur zitten en voorzichtig gefixeerd worden met 2 clips.
Ik meen dat hij deels om het radiatortje heen loop en zonder scherpe bochtjes (lekkage = waardeloos) met de tip ca 3 cm in de vinnetjes.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.