instrumentenpaneel

• Rik Tuin
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-06-2024 17:03 #1045389 door Rik Tuin
instrumentenpaneel is gemaakt door Rik Tuin
Ik heb een PV544 uit 1959. Ik heb enkele jaren geleden de drieversnellingsbak vervangen door de 'modernere' versnellingsbak van een Amazon. Ik heb het instrumentenpaneel daarbij ook vervangen door een exemplaar dat tot 180 km aanwijst. Reden is dat de mijne een mijlenteller zonder dagteller had.

Nu zit er sinds ik die teller heb, een irritante resonantie in de teller. Als ik de aandrijfkabelloshaal en ga rijden is die resonantie er niet. Ik neig naar een andere teller.

Een vraagje, ik neem aan dat de tellers van de PV544 en de Amazon uitwisselbaar zijn? Ik weet dat de chromen frontjes van de Amazon en de PV verschillen, maar die zijn gemakkelijk te verwisselen.

Mocht iemand een gegarandeerd goede en stille teller hebben liggen dan hoor ik dat ook graag. Temperatuur en benzinemeter zijn daarbij niet belangrijk.

Vriendelijke groet, 

Rik Tuin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-06-2024 18:20 #1045390 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic instrumentenpaneel
Je spreekt over resonantie, is het echt resonantie of is het meer een tikkende geluid? 
Als het dat laatste is dan wil het nog wel eens helpen om de kilometertellerkabel te smeren

• Rik Tuin
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-06-2024 19:41 #1045392 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic instrumentenpaneel
Dag Han, het klinkt echt als een resonantie, niet echt een tikkend geluid. Een beetje als het geluid van een slecht lager in een holle ruimte.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD