Tochtband
- Wim van Haren
- Senior lid
Minder
Meer
10-10-2020 14:58 #190347
door Wim van Haren
Tochtband is gemaakt door Wim van Haren
Hoe kan ik het beste een nieuwe tochtband rond mijn deuren monteren van mijn Volvo Amazone B18 van 1962 ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
- Platinum lid
Minder
Meer
25-10-2020 17:27 #190632
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Tochtband
Wim, zoek eens bij "interieur", daar heeft Niek een uitgebreide instructie geschreven.
26-10-2020 06:30 #190634
door Paul Burghoorn
Beantwoord door Paul Burghoorn in topic Tochtband
Beste wim,
Voor mij was het 1 van de eerste dingen die ik vervangen had van mijn Amazon. Ik gebruikte de oude tochtband als "mal" om de inkepingen van de plastic strip te maken. Het moeilijkste gedeelte was bij het hemeltje. Daar heb ik met brede houtbeitels (stomp natuurlijk) de bevestiging van het hemeltje wat los weten te wrikken om zo de plastic strip er in te duwen. Daarna terug kloppen zodat het klemt. Ging prima.
Succes.
Groeten Paul
Voor mij was het 1 van de eerste dingen die ik vervangen had van mijn Amazon. Ik gebruikte de oude tochtband als "mal" om de inkepingen van de plastic strip te maken. Het moeilijkste gedeelte was bij het hemeltje. Daar heb ik met brede houtbeitels (stomp natuurlijk) de bevestiging van het hemeltje wat los weten te wrikken om zo de plastic strip er in te duwen. Daarna terug kloppen zodat het klemt. Ging prima.
Succes.
Groeten Paul
- Wim van Haren
- Senior lid
Minder
Meer
01-11-2020 21:54 #190735
door Wim van Haren
Beantwoord door Wim van Haren in topic Tochtband
Dank je, ik doe mijn best