Gemiddelde kosten interieur Volvo Amazon 131
- Niels Blawit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2014 00:07 #142078
door Niels Blawit
Gemiddelde kosten interieur Volvo Amazon 131 is gemaakt door Niels Blawit
Hallo,
Ik was benieuwd naar hoeveel het ongeveer zou kosten om het interieur van een Volvo Amazon 131 opnieuw te laten stofferen.
Heeft iemand hier misschien een antwoord op?
Gegroet,
Niels
Ik was benieuwd naar hoeveel het ongeveer zou kosten om het interieur van een Volvo Amazon 131 opnieuw te laten stofferen.
Heeft iemand hier misschien een antwoord op?
Gegroet,
Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-07-2014 08:49 #142079
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Gemiddelde kosten interieur Volvo Amazon 131
Inclusief de zijpanelen? Ik denk dat je rond de 1500 euro moet rekenen.
- Frank Deruyck (GAST)
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2015 12:24 #146964
door Frank Deruyck (GAST)
Beantwoord door Frank Deruyck (GAST) in topic Gemiddelde kosten interieur Volvo Amazon 131
Beste Niels
Ik volg momenteel een professionele cursus autobekleder.
Ik kan je verzekeren dat het herstofferen van een Amazon geen lachertje is.
Momenteel begint het aardig te lukken. Ik oefen in kunstleer (skai) om dan later in leder verder te gaan.
Ik leer dan ook alles: niet alleen overtrekken naaien, maar ook nieuwe mousse en allerlei hechtingen...
Het is nogal intensief hoor.
Binnen twee jaar ga ik het wat rustiger aan doen in mijn werk als accountant en van deze "hobby" mijn bijberoep maken.
Voor de Amazon (met skai-bekleding) maak ik nu sjablonen zodat ik in de toekomst wat "serie"-werk voor geïnteresseerden kan maken.
1500 euro is een minimum (skai) voor (mooi) leder moet je er nog 500 euro bijtellen.
Vriendelijke groeten
Frank
0032473519621 Vlaanderen (Of Zuid-Nederland haha)
Ik volg momenteel een professionele cursus autobekleder.
Ik kan je verzekeren dat het herstofferen van een Amazon geen lachertje is.
Momenteel begint het aardig te lukken. Ik oefen in kunstleer (skai) om dan later in leder verder te gaan.
Ik leer dan ook alles: niet alleen overtrekken naaien, maar ook nieuwe mousse en allerlei hechtingen...
Het is nogal intensief hoor.
Binnen twee jaar ga ik het wat rustiger aan doen in mijn werk als accountant en van deze "hobby" mijn bijberoep maken.
Voor de Amazon (met skai-bekleding) maak ik nu sjablonen zodat ik in de toekomst wat "serie"-werk voor geïnteresseerden kan maken.
1500 euro is een minimum (skai) voor (mooi) leder moet je er nog 500 euro bijtellen.
Vriendelijke groeten
Frank
0032473519621 Vlaanderen (Of Zuid-Nederland haha)
- Ton Everaers
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
03-01-2015 15:27 #146972
door Ton Everaers
Beantwoord door Ton Everaers in topic Gemiddelde kosten interieur Volvo Amazon 131
Hoi Niels,
Ik heb vorig jaar het interieur van mijn 144s opnieuw laten stofferen.
De bekleding heb ik compleet gekocht bij VP autoparts: www.vp-autoparts.com/main.aspx?p ... gidlevel=0
Ik was hier nog geen €500,- voor kwijt. Ik kan VP aanraden. Het textiel, skai en de stiksels van de nieuwe stoelhoezen is exact gelijk aan het origineel.
Stoelenschuim en nieuwe elastische band voor de stoelframes heb ik gekocht bij Scandcar. Dat scheelde weer verzendkosten. Het schuim en elastische band kostte net geen €300,-.
Ik heb de stoelhoezen door een professional, Dominique Scholtes in Den Haag, laten bekleden. De hoes van de achterbank moest iets vermaakt worden en de achterbankzitting had wat nieuw schuim nodig. Hier was ik in totaal €700,- aan kwijt.
€1500,- voor een nieuw interieur is geen slechte schatting. Let wel dat ik geen deurpanelen heb gekocht.
Groeten,
Ton
Ik heb vorig jaar het interieur van mijn 144s opnieuw laten stofferen.
De bekleding heb ik compleet gekocht bij VP autoparts: www.vp-autoparts.com/main.aspx?p ... gidlevel=0
Ik was hier nog geen €500,- voor kwijt. Ik kan VP aanraden. Het textiel, skai en de stiksels van de nieuwe stoelhoezen is exact gelijk aan het origineel.
Stoelenschuim en nieuwe elastische band voor de stoelframes heb ik gekocht bij Scandcar. Dat scheelde weer verzendkosten. Het schuim en elastische band kostte net geen €300,-.
Ik heb de stoelhoezen door een professional, Dominique Scholtes in Den Haag, laten bekleden. De hoes van de achterbank moest iets vermaakt worden en de achterbankzitting had wat nieuw schuim nodig. Hier was ik in totaal €700,- aan kwijt.
€1500,- voor een nieuw interieur is geen slechte schatting. Let wel dat ik geen deurpanelen heb gekocht.
Groeten,
Ton
- Frank Deruyck (GAST)
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2015 19:15 #149429
Beantwoord door Frank Deruyck (GAST) in topic Gemiddelde kosten interieur Volvo Amazon 131
Dag Niels
Vandaag kocht ik semi-aniline leder voor de Amazon: drie koeiehuiden kleur cognac kosten 1100 euro inkoop.
Daarmee kan ik en deurpanelen en stoelen doen en nog wat overschot voor kleine leuke dingen (versnellingspook-kousje).
De panelen van de deuren zijn meestal krom door vocht en leeftijd.
Om zo origineel mogelijk te zijn kocht ik bij de doe-het-zelf handel nieuwe platen unalit en maakte ik de panelen na.
Er bestaan moderne materialen die beter zijn (temperatuur/vocht) maar toch een andere "feel" hebben.
Uiteraard is dit geen "origineel" interieur meer...maar een spetter wordt het wel.
De rubberen banden van dunlop die ruggensteun moeten geven zij ook meestal totaal verweerd.
Dit vervang ik door groene elastische singels: veel stabieler, lange levensduur.
groeten aan alle Volvofreaks
Vandaag kocht ik semi-aniline leder voor de Amazon: drie koeiehuiden kleur cognac kosten 1100 euro inkoop.
Daarmee kan ik en deurpanelen en stoelen doen en nog wat overschot voor kleine leuke dingen (versnellingspook-kousje).
De panelen van de deuren zijn meestal krom door vocht en leeftijd.
Om zo origineel mogelijk te zijn kocht ik bij de doe-het-zelf handel nieuwe platen unalit en maakte ik de panelen na.
Er bestaan moderne materialen die beter zijn (temperatuur/vocht) maar toch een andere "feel" hebben.
Uiteraard is dit geen "origineel" interieur meer...maar een spetter wordt het wel.
De rubberen banden van dunlop die ruggensteun moeten geven zij ook meestal totaal verweerd.
Dit vervang ik door groene elastische singels: veel stabieler, lange levensduur.
groeten aan alle Volvofreaks
12-03-2015 19:44 #149434
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Gemiddelde kosten interieur Volvo Amazon 131
Groene elastische singels... interessant vertel meer en heb je er ook een plaatje ervan.
Het probleem is om de juiste kleur te vinden, overigens zijkanten en achterzijde is altijd skai, zit/rug gedeelte kan ook mooi van kunstleer of skai.
Waar betrek jij de vellen/ skai delen ?.
Het probleem is om de juiste kleur te vinden, overigens zijkanten en achterzijde is altijd skai, zit/rug gedeelte kan ook mooi van kunstleer of skai.
Waar betrek jij de vellen/ skai delen ?.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
12-03-2015 19:45 #149435
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Gemiddelde kosten interieur Volvo Amazon 131
Ben benieuwd naar de foto's als je zover bent.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- Frank Deruyck (GAST)
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2015 17:37 #151211
sorry voor deze late reactie
het werk gaat traag vooruit wegens vele andere beslommeringen (ik ben accountant).
het leder komt van een groothandel via mijn leraar stofferen.
Ik ben momenteel bezig met de deurpanelen, het wordt mooi.
groeten aan iedereen
Frank
het werk gaat traag vooruit wegens vele andere beslommeringen (ik ben accountant).
het leder komt van een groothandel via mijn leraar stofferen.
Ik ben momenteel bezig met de deurpanelen, het wordt mooi.
groeten aan iedereen
Frank
09-05-2015 19:12 #151216
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Gemiddelde kosten interieur Volvo Amazon 131
Plaatjes ?
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express