ass, recaro of scheel stoelen. Twee linker stoelen inbouwen

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2014 12:34 #137235 door Jeroen Visser (GAST)
Ik kijk al geruime tijd rond voor een setje andere stoelen voor in mijn amazon. Beetje meer steun is erg welkom.

Nu zijn vaak de bestuurdersstoelen wat gaar is er een probleem als ik twee bijrijdersstoelen in zou bouwen? Ik snap dat het vooroverklaphendeltje dan aan de verkeerde kant zit maar dat vind ik niet zo erg. Gordels zitten in het midden op de vloer vast dus ook niet problematisch. Zie ik wat over het hoofd?

Ben benieuwd.

Alvast dank.

groet Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-02-2014 13:19 #137239 door Siang Phoa
scheel 2.jpg

Ik heb één Scheel stoel op console voor Amazon te koop staan.
De reden hiervoor is dat ik nu veel minder rallies rijd dan een aantal jaren geleden.
De standaard stoelen geven weliswaar minder steun, met name voor de navigator, maar zijn op de hele lange afstand comfortabeler.
Als je interesse hebt, dan hoor ik het wel, we wonen niet ver van elkaar.
Ben ook bereid je te helpen met de inbouw.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2014 14:19 #137240 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic ass, recaro of scheel stoelen. Twee linker stoelen inbouwen
Siang, dank voor je reactie.

Ik vind het mooier om twee gelijke stoelen in de ama te hebben. Wat was voor jou de keus om er eentje in te bouwen?

Ik hou het even in de gaten. Wat wil je voor deze stoel hebben (mag even per pb)

Groet Jeroen

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-02-2014 15:12 #137244 door Rob Spoon
Ik heb twee Porsche stoelen in mijn 1800S. Omdat ik er met originele stoelen niet in pas. Dat vereiste wel nogal wat aanpassingen, want de originele stoelen staan niet symmetrisch op de rails. Bij de Amazon speelt dat dacht ik niet.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2014 22:49 #137264 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic ass, recaro of scheel stoelen. Twee linker stoelen inbouwen
ik heb ook Scheel stoelen en dat is een wereld van verschil (verbetering) tov het originele spul, zeker op lange afstanden maar ervaringen met stoelen zijn altijd zeer persoonlijk....
ik ervaar niet dat de rijdersstoel "gaar" wordt, het is immers verdomd stevig en goed spul, na 12 jaar rijden zie ik geen enkel verschil tussen links en rechts dus ik denk dat dat in praktijk wel mee zal vallen bij gebruikte setjes;
mocht dat dan toevallig wel zo zijn dan is een rechterstoel links monteren op zich geen enkel probleem, gaat erg simpel in een Amazon;
let wel op dat er rijdersstoelen zijn met een middenarmsteun eraan dus die kan je dan wat lastiger rechts plaatsen; ik vind een middenarmsteun heerlijk en die op een oorspronkelijke rechterstoel plaatsen wordt wel erg lastig;
de omklapknop is met wat prutswerk wel om te zetten, is wel erg praktisch als je een tweedeurs hebt;
maar nogmaals, een beetje zoeken en je komt vast wel een set tegen met twee goede stoelen

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2014 11:34 #137268 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic ass, recaro of scheel stoelen. Twee linker stoelen inbouwen
Heren dank!

ik zoek even rustig verder naar een setje. Maakt het merk nog uit? Ass, scheel of recaro?

Ik neem aan dat ik de nieuwe stoelen vastlas op het frame/rails van de originele stoelen?

Thanks.

Groet Jeroen

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-02-2014 07:53 #137304 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic ass, recaro of scheel stoelen. Twee linker stoelen inbouwen

"Jeroen Visser" schreef:
Heren dank!

ik zoek even rustig verder naar een setje. Maakt het merk nog uit? Ass, scheel of recaro?

Ik neem aan dat ik de nieuwe stoelen vastlas op het frame/rails van de originele stoelen?

Thanks.

Groet Jeroen

Ha Jeroen,

Ik heb een tijdje terug ook Scheel stoelen op Marktplaats gescoord en ingebouwd. Je kan de originele frames laten zitten. De M8 bevestigingsmoeren in de Scheel stoelen staan iets breder tov de Amazon. Ik heb dus vier dikke 3mm strips op maat gemaakt en die op de huidige stoelframes gemonteerd. De stoelen sliden dus op de originele rails.

Enig nadeel: Mijn stoelen kunnen niet klappen. Maar zelfs Rob Spoon kon er met zijn lengte nog in- en uitkomen vanaf de achterbank tijdens de Fontys Rally haha!
www.boelebraaksma.nl/volvo/2014/01/schee...elen-amazon-gebouwd/

• Joseph Diks
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-06-2014 21:17 #140991 door Joseph Diks
Die bekende ASS, Scheel stoelen komen wel eens voorbij maar met behoorlijke vraagprijzen.

Is er niet een bepaalde coupe waarvan de stoelen gemakkelijk in de amazon passen en een klapmechanisme hebben. Anders weet ik zeker dat ik met mijn 190+ niet op de achterbank kom!

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2014 21:14 #141072 door Jeroen Visser (GAST)

"Skidje Diks" schreef:
Die bekende ASS, Scheel stoelen komen wel eens voorbij maar met behoorlijke vraagprijzen.

Is er niet een bepaalde coupe waarvan de stoelen gemakkelijk in de amazon passen en een klapmechanisme hebben. Anders weet ik zeker dat ik met mijn 190+ niet op de achterbank kom!

Geen idee, ik heb nu een setje recaro's gemonteerd. Deze zijn wel om te klappen en dus wel zo handig in een twee deurs.

• Hans Mollema
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
06-06-2014 08:31 #141087 door Hans Mollema
Beantwoord door Hans Mollema in topic ass, recaro of scheel stoelen. Twee linker stoelen inbouwen
Pieter heeft het over een armsteun in het midden, ik heb een armsteun van een kapotte scootmobiel gescoord, is op klapbaar, in hoogte verstelbaar, werkt super. Ik heb dmv een steun tussen de bevestiging van de gordels en de tunnel bevestigd. Bij de meeste hulpmiddelen firma's staan wel kapotte scootmobielen. Het heeft mij niets gekost en werkt super.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD