Reparatie scheur dashboard
- Gerard van Geel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2013 21:45 #130074
door Gerard van Geel
Reparatie scheur dashboard is gemaakt door Gerard van Geel
Is een scheur in het bovenvlak van het dashboard (244) te herstellen en wie kan dit uitvoeren?
Met vriendelijke groet.
Gerard van Geel
Met vriendelijke groet.
Gerard van Geel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Niewenhuis (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2013 14:27 #130324
door Ruud Niewenhuis (GAST)
Beantwoord door Ruud Niewenhuis (GAST) in topic Reparatie scheur dashboard
Dat is een hele goede vraag! Ik heb hetzelfde probleem met mijn 142, de dashboards als ze al te krijgen zijn uit neen sloper, dan zijn ze er moeilijk uit te krijgen, want grote kans op scheuren wegens gelijmd.
Ik zat zelf te denken aan bekleden met vinyltapijt of iets dergelijks, of zwart kaftplastic ofzo. Bij zijn geen enkele scheuren maar veel.
Ben benieuwd naar oplossing, de meeste leden zijn zeker op vakantie?
groeten Ruud
Ik zat zelf te denken aan bekleden met vinyltapijt of iets dergelijks, of zwart kaftplastic ofzo. Bij zijn geen enkele scheuren maar veel.
Ben benieuwd naar oplossing, de meeste leden zijn zeker op vakantie?
groeten Ruud
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 14:44 #130326
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Reparatie scheur dashboard
Ik heb er wel eens ruitenkit in laten lopen, vervolgens strakgetrokken. Resultaat was heel behoorlijk.
- Erwin Palmers
- Senior lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 16:10 #130332
door Erwin Palmers
Rendering Error in layout Message/Item: Kunena\Forum\Libraries\BBCode\KunenaBBCodeLibrary::renderEbayLayout(): Argument #1 ($ItemID) must be of type int, string given, called in /var/www/vhosts/volvoklassiekervereniging.nl/domains/volvoklassiekervereniging.nl/public_html/libraries/kunena/src/BBCode/KunenaBBCode.php on line 304. Please enable debug mode for more information.
Beantwoord door Erwin Palmers in topic Reparatie scheur dashboard
Rendering Error in layout Message/Item: Kunena\Forum\Libraries\BBCode\KunenaBBCodeLibrary::renderEbayLayout(): Argument #1 ($ItemID) must be of type int, string given, called in /var/www/vhosts/volvoklassiekervereniging.nl/domains/volvoklassiekervereniging.nl/public_html/libraries/kunena/src/BBCode/KunenaBBCode.php on line 304. Please enable debug mode for more information.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 19:15 #130337
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Reparatie scheur dashboard
Ruud,
de bovenbladen van de late 140's zijn niet gelijmt maar geschroefd (schroefjes deels heel moeizaam te bereiken, vooral bij de montage krijg je ze er niet meer allemaal in, een dergelijke vervanging twee keer gedaan).
De dashboards van de eerdere 140's moet je in zijn geheel vervangen, zal nogal wat werk zijn (nog niet gedaan, alleen demontage, moet er wel nog een gedemonteerde goede van hebben liggen). Het schuim loshalen van het metalen frame zal door de vorm wel erg moeilijk worden.
Voor reparatie zijn er ook reparatiesetjes in de handel (stond eens een artikel over in de Oldtimer Markt), maar nog nooit zelf gedaan, de structuur goed krijgen zal wel het moeilijkste zijn. Het probleem is meestal ook dat het materiaal links en rechts van de scheur iets omhoog staat (bij de late 140's meestal rechts naast de teller uit de vorm getrokken door het krimpen en daarna gescheurd).
Er zijn bedrijven die kunststof bumpers etc. repareren, misschien repareren deze ook dashboards (of weten wie dat doet).
Dekjes zullen het makkelijkste zijn, maar zijn ook niet het mooiste.
succes, Rudi
de bovenbladen van de late 140's zijn niet gelijmt maar geschroefd (schroefjes deels heel moeizaam te bereiken, vooral bij de montage krijg je ze er niet meer allemaal in, een dergelijke vervanging twee keer gedaan).
De dashboards van de eerdere 140's moet je in zijn geheel vervangen, zal nogal wat werk zijn (nog niet gedaan, alleen demontage, moet er wel nog een gedemonteerde goede van hebben liggen). Het schuim loshalen van het metalen frame zal door de vorm wel erg moeilijk worden.
Voor reparatie zijn er ook reparatiesetjes in de handel (stond eens een artikel over in de Oldtimer Markt), maar nog nooit zelf gedaan, de structuur goed krijgen zal wel het moeilijkste zijn. Het probleem is meestal ook dat het materiaal links en rechts van de scheur iets omhoog staat (bij de late 140's meestal rechts naast de teller uit de vorm getrokken door het krimpen en daarna gescheurd).
Er zijn bedrijven die kunststof bumpers etc. repareren, misschien repareren deze ook dashboards (of weten wie dat doet).
Dekjes zullen het makkelijkste zijn, maar zijn ook niet het mooiste.
succes, Rudi
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-07-2013 21:19 #130375
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Reparatie scheur dashboard
Zou je er geen zwart kunstleer op kunnen lijmen? Natuurlijk wel eerst de scheuren dicht kitten en eventuele opstaande randjes wegsnijden. Bij een scheurtje wellicht overdreven, maar zeker bij meerdere scheuren lijkt me dit best een aardige optie, en het lijkt nog op het origineel ook!
Groet, Hans
- union bp poelaert
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-08-2013 20:56 #131225
door union bp poelaert
Beantwoord door union bp poelaert in topic Reparatie scheur dashboard
Demonteren is de enige weg vrees ik. Daarna ofwel een nieuwe kopen ofwel achteraan herstellen met epoxy + glasvezel na samendrukken van de delen tegen-elkaar (opspannen op een mal) Bij mijn ES (ik weet het het is anders...) zie foto's. Een poging doen... mocht het mislukken kan je nog altijd (oud)-nieuw kopen en plaatsen....
- Erwin Palmers
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-08-2013 21:25 #131227
door Erwin Palmers
Sent from my car, Volvo 144
Beantwoord door Erwin Palmers in topic Reparatie scheur dashboard
Op dezelfde wijze heb ik de deurpanelen van mijn 245 gerepareerd. De 10 cm karton vanaf de onderzijde was agv water erg slecht geworden. Met een setje 2 componenten hars en een matje weer netjes gerepareerd. Deurpanelen zijn vlak en maakt het wel makkelijker dan een ronding van het dashboard. Hoor graag hoe het gelukt is. Het dashboard van mijn 245 heeft ook een scheur.
Sent from my car, Volvo 144
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-08-2013 23:13 #131235
door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Reparatie scheur dashboard
Bruno,
dat ziet er bij jou uit als een hardplastic cover dat naderhand over een kapot dashboard geplaatst is (eenvoudigste oplossing voor een gescheurd dashboard, maar in mijn ogen niet de mooiste). De originele dashboardbekleding is maar dun, zacht kunststof/soort kunstleer en met schuim gevuld om de vorm te hebben, dus met het schuim een eenheid. Daar is het dan niet mogelijk om de huid even ervan af te pakken en van achteren te plakken.
groeten, Rudi
dat ziet er bij jou uit als een hardplastic cover dat naderhand over een kapot dashboard geplaatst is (eenvoudigste oplossing voor een gescheurd dashboard, maar in mijn ogen niet de mooiste). De originele dashboardbekleding is maar dun, zacht kunststof/soort kunstleer en met schuim gevuld om de vorm te hebben, dus met het schuim een eenheid. Daar is het dan niet mogelijk om de huid even ervan af te pakken en van achteren te plakken.
groeten, Rudi
- union bp poelaert
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-08-2013 08:25 #131237
door union bp poelaert
Beantwoord door union bp poelaert in topic Reparatie scheur dashboard
Dag Rudi, dit is het origineel, inderdaad dun en gevuld met foam. De schuimlaag was verhard en in kruimels (weg-)gevallen. Ik heb achterna een nieuwe laag schuim aangebracht.