Tip tegen condens

• Zon
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
21-04-2011 08:01 #102404 door Zon
Tip tegen condens is gemaakt door Zon
Niet echt de goede tijd van het jaar, maar ik noem het nu toch maar.

In de herst, als het nat en koud wordt, heb ik regelmatig last van beslagen ramen. Hierdoor slecht zicht, wat regelmatig leidt tot gevaarlijke situaties.

Nu zag ik bij Action een flesje Techno "anti-condenspray". Kost bijna niks.

Ik heb het nog niet in de auto kunnen testen (beetje te mooi weer nu), maar in de badkamer werkt het wel goed. Ik heb een deel van de spiegel ingesmeerd met deze spray en inderdaad is er geen condensvorming op dat deel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Oudijk
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
22-04-2011 09:19 #102418 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Tip tegen condens
Hallo Zon,ik kamp in de koudere periode van het jaar met hetzelfde probleem met mijn Amazon.
Diverse middeltjes gebruikt ,waaronder Si clair ,dit is om condensatie tegen tegaan op brillen,maar helaas ook dit is geen uitvinding.
Wat ik nu gedaan heb ,is het verdeelstuk waar de slangen van het voorruit aan zitten eraf gehaald ,daar een draaibaar klepje ingemaakt zodat ik tijdens het ontwazemen van het voorruit de maximale luchtstroom op mijn voorruit krijg.(je sluit de luchtstroom naar achter dan af)Klepje weer open gedraaid en de achter zijde word weer als orgineel van lucht voorzien.
Gr Jan.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-04-2011 12:05 #102442 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Tip tegen condens
IK heb een ama combi gehad maar totaal geen last van beslagen ramen dwz voorramen, ramen voorportieren en het achterraam v/d achterklep. De rest had wel condens daar is met meerdere personen in de auto niet onderuit te komen. Heb je de auto wel is goed onderzocht op lekkages en werkt de blower nog wel goed. Ik was zeer tevreden met de kachel en de blower die in mijn ama zat. IK heb nu een 245 en die blower en kachel kunnen niet op tegen de modernere auto's.

• Harrie Wenting
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2011 13:43 #105914 door Harrie Wenting
Beantwoord door Harrie Wenting in topic Tip tegen condens
Hallo.
Condens is altijd lekkage van water.
Zoek het lek en repareer dit. Het gevolg is natuurlijk overal roestvorming op ongewenste plaatsen.
De condens komt niet alleen op de ruit maar in de hele wagen.
Probleem opgelost.
Ook de muffe geur die ontstaan is zal na verloop van tijd wegblijven.
Op dit moment ben ik gefopt door een lekkage bij mijn 164 van 1970.
Links en rechts boven onder het dashbord waar de platen elkaar kuisen is een lekkage.
Het plaatwerk is in de bovenhoek niet gelast maar op de naad afgekit over 10 centimeter.
De kit is gescheurd en hier zit de lekkage.
Weet iemand of dit te maken heeft met kreukelzone of werden in die tijd wel botsproeven gedaan maar geen aanpassingen ?
Inmiddels heb ik het linker scherm eraf gehaald en alles netjes dichtgelast.
Bu ben ik een beetje verder naar beneden de bodem aan het inspecteren en wat blijkt.
Doordat water zwaarder is dan lucht is dit gezakt naar naden en kieren en zijn er al een paar gaten gevonden die ook gerepareerd moeten worden.
Kortom een heleboel werk omdat iemand anti condens spray denkt te moeten gebruiken.

Ik ben nu op zoek naar de bevestiging van het gaspedaal op de vloer.
Heeft iemand een bouwtekening of demontagevoorschrift hiervan ?

Vr.gr.
Harrie

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-09-2011 23:15 #105929 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Tip tegen condens
Je gaspedaal heeft een voetje en dit zit gewoon met 2 schroeevn van binnen naar de bodem geschroefd, helaas meestal nogal moeilijk los te krijgen.
O ja, moet op de vloerbekleding, dus ze moet lang genoeg zijn om daar doorheen te komen.
Als je dit deel hebt gelast moet je dus nieuwe gaten boren (én antiroest behandelen met epoxy & afflak)

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-09-2011 19:14 #106008 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Tip tegen condens
Het 140-160 pedaal is rondom voorzien van rubber, onderin aan de achterkant zit dit rubber op twee bolscharniertjes gedrukt. Die twee bolletjes, die zitten aan de vloer geschroefd, maar het gaspedaal plop je zo los van de bolletjes. Misschien beetje siliconen of teflonspray die kant op spuiten.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD