km-teller

• Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2002 16:42 #57007 door
km-teller is gemaakt door
Ik heb mijn km-tellerkabel vervangen, maar de problemen met de snelheidsmeter zijn niet opgelost (zie bericht 17-3).De snelheidsmeter varieërt enorm bij constante lage snelheid (stapvoets rijdend geeft de meter een schommelende snelheid aan van +/- 40 km). Bij een snelheid van 100 km geeft de meter 140 km op. Wat kan het probleem nog zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2002 16:58 #60294 door
Beantwoord door in topic km-teller
Beste Paul,Ik vind het jammer voor jou, en ben blij voor mezelf, want heb al tijden hetzelfde probleem. Alleen omgekeerd. Bij hogere snelheid heeft de teller te weinig aan. Destijds is mij geadviseerd het wormwiel te vervangen. Dit heb ik gedaan, maar het probleem bleef. Wat je ook kunt doen is ter controle een goedwerkende klok aan sluiten aan je kabel en gaan rijden. Als er iets met je klok is, zou de losse klok de goede snelheid moeten aanwijzen. Als dat zo is, moet je de klok vervangen. Daar zit dan een probleem met de magneetjes. Ik ben wel benieuwd! Succes, Tim Heeft er nog iemand anders suggesties?

• Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2002 19:19 #60293 door
Bij mij was het wormwiel kapot zodat de KM telller stil bleef staan. Door de vermiderde weerstand ging de snelheidsmeter heen en weer tijdens het rijden. Als een jojo zeg maar. Dat wormwiel heb ik nu een beetje veranderd (tandjes grijpen nu op een betere plek aan), met veel succes. In en uitbouwen is wel een rotklus. Helaas kan ik niet zeggen wat nu precies het probleem is bij jou Paul. Als je de teller uit elkaar hebt gehad en er is niets mis, de kabel is nieuw..dan kan het bijvoorbeeld alleen nog aan de ligging van de kabel liggen. Of aan aansluiting aan de versnellingsbak zou ik zeggen. Heb je de mantel van de kabel ook vernieuwd? Kan de kabel ook ergens blijven haken. Succes en laat even weten als je verder bent gekomen. Arie-Jan

• Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2002 19:54 #60292 door
Arie-Jan,Bedankt voor je reactie.De complete binnen- en buitenkabel zijn vervangen en er zitten geen scherpe bochten of knikken in de kabel. Ik hoop dat iemand met een goede oplossing komt. Paul

• Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2002 11:59 #60291 door
Paul ik heb ook zo'n probleem aan de hand gehad. Dit was echter maar van hele korte duur. Mijn klok heeft aan de onderkant 'n trekstaafje zitten waarmee je de dagteller op nul kunt zetten. De dagteller heb ik eens onder het rijden op nul gezet (stom van mij) en toen kreeg ik 'n tijdje het zelfde problemen dat jij nu hebt. Op het moment dat mijn dagteller helemaal stuk ging deed mijn kilometerteller het weer goed. Misschien is er bij jou ook iets met de overbrenging naar de dagteller niet goed waardoor jouw kilometerteller het niet goed doet.

• Bezoeker
  • Bezoeker
23-03-2002 20:12 #60290 door
Wellicht een beetje rommelen aan de nulsteller van de dagteller, dat deed de job bij mij.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD