Voorstellen nieuw lid

  • WILBERT Stadhouders
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2024 18:33 #1046482 door WILBERT Stadhouders
Voorstellen nieuw lid is gemaakt door WILBERT Stadhouders
Beste Volvoliefhebbers,

Graag stel ik me even voor als recent nieuw lid. Mijn naam is Wilbert Stadhouders en woonachtig in Zeeland en 68 jaar jong.
Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een Katterug in Sport uitvoering, origineel Nederlands. Voor dagelijks gebruik heb ik naast mijn andere liefhebbersmerk Honda ook wel wat Volvo's gereden. Altijd stations vanwege de grootte van het gezin, 240, 850 GLT, V70, XC70, V90 en nog niet zo lang V90CC. 
In mijn jeugd vond ik de Katterug en Amazon al zo mooi dat ik er ooit een wilde. Na een lange zoektocht (er staat best veel te koop voor soms teveel geld en matige conditie) heb ik eindelijk een mooie Katterug gevonden in originele staat gerestaureerd in het verleden. Inmiddels laten taxeren via de club en blij dat ik een positieve bevestiging kreeg dat het een goede aanschaf was.
Na lange stilstand en nieuwe kilometers, ik heb in 4 weken al meer gereden dan de auto in 26 jaar daarvoor dienen zich nu de eerste probleempjes aan. Onder andere een veel te hoog stationair toerental.
ik ben met interesse begonnen te lezen in de recente artikelen van het clubblad van Hans Misdom. Ik ben technisch nog een volstrekte leek maar echt voornemens veel te leren. Dus beste lezers, bij voorbaat excuses voor de stomme vragen de komende maanden als ik er niet uitkom.
Vandaag het onderdelenmagazijn bezocht, ik was zeer onder de indruk van de professionaliteit en de warme vriendelijkheid en hulpvaardigheid van de aanwezige mensen.
Dat moet de komende tijd met zo'n mooie cluborganisatie helemaal goed komen met de klusjes!
met vriendelijke groet 
Wilbert Stadhouders
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marcel van Soest
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
30-08-2024 19:26 #1046484 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic Voorstellen nieuw lid
Prachtige auto! Mooie racefiets en een prachtige garage 😂welkom bij de club!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-08-2024 20:13 #1046485 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Voorstellen nieuw lid
Dag Wilbert, " stomme vragen "  bestaan niet.
Vuur ze maar af op dit forum, vaak ook interessant en leerzaam voor andere VKV leden.
PS: Heb je de zoekfunctie op dit forum  al ge probeerd? Op die wijze kun je een schat aan informatie  vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marco Wuyts
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
30-08-2024 21:27 #1046486 door Marco Wuyts
Beantwoord door Marco Wuyts in topic Voorstellen nieuw lid
Mooie wagen Wilbert !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Stijn van der Linde
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-08-2024 21:59 #1046487 door Stijn van der Linde
Beantwoord door Stijn van der Linde in topic Voorstellen nieuw lid
Welkom Wilbert! Een prachtige auto zeg!

Maak inderdaad gebruik van de zoekfunctie, maar schroom ook zeker niet om een nieuw topic te starten. Ik ben in 2019 gestart met sleutelen aan een Amazon en ik heb mijzelf inmiddels al meerdere keren verrast in positieve sleutel-zin. Dat komt ook bij jou goed!

Ik lees dat je eigenlijk al goed thuis bent bij de club. Leuk! Ken je ook de website  volvo-academy.com ? Daar kan je veel documentatie / werkplaats handboeken vinden!

Houd ons op de hoogte van je avonturen. Nogmaals, welkom!
​​​​​​

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-08-2024 01:49 #1046488 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Voorstellen nieuw lid
Dag Wilbert, " stomme vragen "  bestaan niet.

Inderdaat niet vragen dat is dommer.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-08-2024 09:04 #1046489 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Voorstellen nieuw lid
Hallo Wilbert, welkom en wat een mooie auto heb je gekocht!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-08-2024 22:40 - 05-09-2024 13:28 #1046497 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Voorstellen nieuw lid
door auteur verwijderd

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Laatst bewerkt 05-09-2024 13:28 door Ed van der Zee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • WILBERT Stadhouders
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2024 10:34 #1046499 door WILBERT Stadhouders
Beantwoord door WILBERT Stadhouders in topic Voorstellen nieuw lid
Het is inderdaad een origineel Nederlandse auto, datum eerste toelating Nederland was 9.4.1965. Gezien het chassisnummer laat in 1964 geproduceerd.
Mooie auto's Ed en heel herkenbaar voor mij, nog steeds spijt dat ik vooral mijn 850 GLT destijds  heb weg gedaan maar zo gaat dat vaak.
De keuze voor de Katterug heeft te maken met deel gevoelsmatige redenen en deels rationele. Als klein jochie stond ik altijd even stil bij de olijfgroene katterug van de buren iets verderop. Mijn vader reed een Opel Rekord P1 en die Volvo vond ik veel mooier. Op een dag stond die Volvo er met een enorme zijschade, wel weken. Met mijn arm kon ik door de kapotte zijruiten en dat deed ik elke dag als ik van school kwam, even het stuur en schakelaars aanraken. In mijn latere jeugd ben ik met mijn broer en neef naar de noordkaap via Zweden en Finland gereden, destijds in 1975 een enorm avontuur. Toen wemelde het nog van de Katteruggen en Amazons. Diegene die ooit in die tijd in het noorden van Scandinavië is geweest kan zich de soms verlaten, eenzame en desolate landschapssfeer voorstellen. Je moet iets onverzettelijks, degelijks en sterk hebben om dat te weerstaan. Volvo's uit die tijd weerspiegelen dat, en nog steeds vind ik.
Verder vond mijn vrouw de Katterug iets ' liever' dan de Amazon dus dat verklaart de emotionele keuze. De rationele zit meer in de gedachte dat voor een technisch niet geschoold iemand als ik het met wat hulp en studie mogelijk moet zijn het nodige zelf te kunnen doen.
 En tenslotte, een man moet ook een klein jongetje blijven haha.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD