Kees Volvo 145s 1968

  • Kees Kees260
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2017 09:30 #173091 door Kees Kees260
Kees Volvo 145s 1968 is gemaakt door Kees Kees260
Goede morgen allen,

Zal me ook even voorstellen, Ik ben Kees Rutten 27 jaar oud en heb sinds kort een volvo 145s uit 1968 aangeschaft.
heb ook nog een volvo 740 uit 1986 voor dagelijks gebruik.

Moet nog een hoop aan gebeuren dus zal nog eens wat posten.

Kees
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kees Kees260
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2017 13:24 - 07-11-2017 13:27 #173097 door Kees Kees260
Beantwoord door Kees Kees260 in topic Kees Volvo 145s 1968
Meteen maar begonnen met de motor, deze is er al weer uitgehaald.
nu nog even aan het bedenken wat ik erin ga leggen, misschien toch b230 motor.
met behoud van de lange pook.

Bijlagen:
Laatst bewerkt 07-11-2017 13:27 door Kees Kees260.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-11-2017 17:36 - 07-11-2017 17:37 #173109 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Kees Volvo 145s 1968
Welkom Kees! Leuk die 145, persoonlijk zou ik hem origineel houden, er zijn al niet zoveel 145's meer over....

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Laatst bewerkt 07-11-2017 17:37 door Tom Steverink.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kees Kees260
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2017 18:29 #173112 door Kees Kees260
Beantwoord door Kees Kees260 in topic Kees Volvo 145s 1968
helaas was het bestaande blok (b20)niet meer goed, aangezien deze er toch uit moest, heb ik toch gekozen voor een iets moderner blok b230f, ik laat wel de originele bak erachter zitten zodat ik de tunnel niet hoef aan te passen.

ik had wel bij de auto nog 2 B20 blokken gekregen maar deze zijn ook niet meer goed.
bij 2 was het onderblok vastgelopen.
1tje was geen compressie meer over.

in de toekomst wil ik eigenlijk ook nog een automaat bak plaatsen, maar dit is iets meer werk.
mijn doel is om hem weer de weg op te krijgen.
ik zal af en toe eens wat foto's plaatsen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-11-2017 18:55 #173114 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Kees Volvo 145s 1968

Kees Kees260 schreef : in de toekomst wil ik eigenlijk ook nog een automaat bak plaatsen,.....


Kan niet in je beurs kijken, maar ik zou dat dan meteen doen ben je in een keer klaar. Liefst een AW71 dat maakt het rijden heel plezierig.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kees Kees260
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2017 19:06 - 07-11-2017 19:48 #173116 door Kees Kees260
Beantwoord door Kees Kees260 in topic Kees Volvo 145s 1968
ik heb een aw71 liggen uit een volvo 740 sedan.
Alleen heb ik nu geen brug aan huis, dus alles moet liggend gebeuren nu.
niet heel erg maar er staat hopelijk binnenkort een verhuizing op de planning naar een huis met dubbel garage!.
dan een brug plaatsen en dan is het wat makkelijker werken.

en nog even kijken hoe ik het dan ga oplossen met de aanpassingen aan de tunnel.
nu hoef ik de tunnel van de 145 nog niet aan te passen en kan ik zo de bestaande bak monteren.
en realistischer om dit op korte termijn de realiseren.
Laatst bewerkt 07-11-2017 19:48 door Kees Kees260.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-11-2017 20:02 #173117 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Kees Volvo 145s 1968
Zou de AW71 niet zo in de tunnel passen? Of is de tunnel van de eerste serie 140's zoveel kleiner? Grootste uitdaging wordt waarschijnlijk de bediening die in die jaren bij het stuur gemonteerd zat.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kees Kees260
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2017 20:36 #173119 door Kees Kees260
Beantwoord door Kees Kees260 in topic Kees Volvo 145s 1968
Origineel heeft deze 145 een hand geschakelde bak.
dus de bediening kan op de tunnel blijven zitten.

maar ik heb nu een hele lange versnellingspook, dus ik moet nog even bedenken hoe ik dat wil hebben, om dan in het middenconsole ineens een hele nieuwe hendel te zetten ziet misschien ook niet uit.

daar ben ik ook nog niet overuit, ik wilde misschien mijn bestaande pook gebruiken maar dat zal wel moeilijk worden.

Maar eerst maar eens kijken of ik de kabelboom aangesloten krijg.
en ik heb bij Willem nog een ander vliegwiel besteld, zodat mijn originele bak aan de b230 motor past.
met 8 gaten ipv 6.
dus als die binnen is weer eens gaan passen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-11-2017 21:44 - 07-11-2017 21:45 #173121 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Kees Volvo 145s 1968
Hi Kees,

Toen ik mijn 142 kocht zat er een automaat in waarvan de bediening aan de stuurkolom zat, Onder de snelheidsmeter zat een venster met de letters van in welke stand de automaat stond. Het gat waar de pook bij jou doorgaat van afgedekt met een plaatsje.
Zo'n kale tunnel heeft wel wat.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Laatst bewerkt 07-11-2017 21:45 door Mathieu van den Bosch.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kees Kees260
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2017 21:58 #173122 door Kees Kees260
Beantwoord door Kees Kees260 in topic Kees Volvo 145s 1968
dat zou ook nog een optie zijn, is dat wel origineel nog aan te komen?
en ook makkelijk aan te sluiten op een aw71 bak?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD