- Berichten: 4
Advies Aanschaf
- F Folkert (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-08-2016 13:54 #162684
door F Folkert (GAST)
Advies Aanschaf is gemaakt door F Folkert (GAST)
Beste forumleden.
Ik ben opzoek naar een leuke daily driver, heb voorheen altijd in een 2cv gereden, maar wil nu toch wat meer confort.
Maak ook redelijk veel kilometers dus ga sowieso voor een op LPG.
Mijn budget zal rond de 5000 zijn.
Wat is jullie advies betreft wat voor motor, boujaar etc. ?
Groet
Folkert
Ik ben opzoek naar een leuke daily driver, heb voorheen altijd in een 2cv gereden, maar wil nu toch wat meer confort.
Maak ook redelijk veel kilometers dus ga sowieso voor een op LPG.
Mijn budget zal rond de 5000 zijn.
Wat is jullie advies betreft wat voor motor, boujaar etc. ?
Groet
Folkert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 188
19-08-2016 14:37 #162685
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Advies Aanschaf
deze vraag wordt regelmatig op dit forum gesteld, dus misschien wel zo handig omvia de zoekfunktie
de vele discussies over dit onderwerp te bekijken en je vast goed in te lezen in de materie; overigens zal je een aantal comfort aspecten van de 2CV bij geen enkel ander merk terugvinden
de vele discussies over dit onderwerp te bekijken en je vast goed in te lezen in de materie; overigens zal je een aantal comfort aspecten van de 2CV bij geen enkel ander merk terugvinden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19-08-2016 20:49 #162694
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Advies Aanschaf
Wat voor kilometers ga je maken? Veel snelweg? Dan is een overdrive wel aan te raden.
Het is dan echter de vraag hoe je uitkomt in die prijsklasse.
Dat is namelijk best een tricky range.
Soms heb je een goede voor weinig met 5K en soms een slechte die er (nog even) mooi uitziet.
Omdat het wat teveel geld is voor een gokje zou ik een aankoopkeuring wel aanraden.
Verder zou ik sowieso gaan voor een later model met schijven voor.
Bij voorkeur een MY1967-er of later ivm betere achteras ophanging en liefst een 1969/1970-er ivm gescheiden remsysteem en stuurkolom uit twee delen.
Deze 1969-er op LPG voor 4950 zou een leuke kunnen zijn
ww3.autoscout24.nl/classified/294206387
Al geven de foto's niet zoveel prijs van de potentieel zwakke plekken.
Deze is met 6750 iets duurder (een 1968-er op LPG) maar oogt op de foto's ook leuk
ww3.autoscout24.nl/classified/294418193
(Behalve het rek op de achterklep, maar dat is een kwestie van smaak).
Maar ik zou vooral ook een paar proefritten gaan maken. Er kan veel verschil zitten in hoe ze rijden en het is handig om daar al een beetje gevoel voor te hebben om goed te weten wanneer een auto als jouw auto voelt.
Veel plezier en succes met je zoektocht.
Het is dan echter de vraag hoe je uitkomt in die prijsklasse.
Dat is namelijk best een tricky range.
Soms heb je een goede voor weinig met 5K en soms een slechte die er (nog even) mooi uitziet.
Omdat het wat teveel geld is voor een gokje zou ik een aankoopkeuring wel aanraden.
Verder zou ik sowieso gaan voor een later model met schijven voor.
Bij voorkeur een MY1967-er of later ivm betere achteras ophanging en liefst een 1969/1970-er ivm gescheiden remsysteem en stuurkolom uit twee delen.
Deze 1969-er op LPG voor 4950 zou een leuke kunnen zijn
ww3.autoscout24.nl/classified/294206387
Al geven de foto's niet zoveel prijs van de potentieel zwakke plekken.
Deze is met 6750 iets duurder (een 1968-er op LPG) maar oogt op de foto's ook leuk
ww3.autoscout24.nl/classified/294418193
(Behalve het rek op de achterklep, maar dat is een kwestie van smaak).
Maar ik zou vooral ook een paar proefritten gaan maken. Er kan veel verschil zitten in hoe ze rijden en het is handig om daar al een beetje gevoel voor te hebben om goed te weten wanneer een auto als jouw auto voelt.
Veel plezier en succes met je zoektocht.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1146
20-08-2016 10:08 #162704
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Advies Aanschaf
Je vermeldt geen specifiek model , als het om comfort gaat en veiligheid ga dan voor een wat jongere auto , al dan niet in de belasting .
idd stuurbekrachtiging en overdrive , luxe stoelen i.c.m. bouwjaar 1976/1977 , het kan , vaak zijn deze opties afkomstig van een donorauto met een recenter bouwjaar volvo 240.
Dit en ook lpg maakt de spoeling dun voor het budget , het zal ook immers een goede en nette auto moeten zijn.
een aangepaste amazon of 140 , het kan , gezien het budget zal dit nog moeilijker zijn.
idd stuurbekrachtiging en overdrive , luxe stoelen i.c.m. bouwjaar 1976/1977 , het kan , vaak zijn deze opties afkomstig van een donorauto met een recenter bouwjaar volvo 240.
Dit en ook lpg maakt de spoeling dun voor het budget , het zal ook immers een goede en nette auto moeten zijn.
een aangepaste amazon of 140 , het kan , gezien het budget zal dit nog moeilijker zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3471
21-08-2016 03:35 #162734
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Advies Aanschaf
Beste F, meestal is het zo dat wanneer je een auto van die prijsklasse koopt een amazon je binnen 5 a 6 jaar toch dingen moet restaureren, ik heb het zelf ondervonden die van mij was 4000 euro toen die tijd, afgezien van wat er mechanisch meestal aan het slijten is.
Ik heb bij die van mij toendertijd de motor overgelegd van mijn gecrashte amazon daar wist ik de hystorie van en degenen die er inlag lekte olie en daar wilde ik niet te veel aandacht aan besteden.
De overdrive bij die van mij werkte ook niet naar behoren en heb ik met een revissiesetje weer goed gekrgen.
Voor de rest heb ik de Simons uitlaat van mijn gecrashte overgezet en de lichtmetalen wielen.
Maar na een jaar of 5 er mee gereden te hebben heb ik hem hier in de Filippijnen toch maar onder handen genomen en dan kom je nog al wat verborgen leed tegen.
Ik heb indertijd de auto gekocht omdat het een vierdeurs was en dat wilde mijn vrouw zij heeft een hekel om over stoelen te klimmen.
Wat ik wil zeggen is koop je iets van rond de 5000 euro moet je ook wat sleutelmans kunst in huis hebben.
Als je dat niet hebt of in beperkte maten zou ik doorsparen en een auto kopen van een hogere prijsklasse en vooral een restauratie rapport incl foto's bij de auto zeker als je over katterug, amazon en 140 serie praat.
Want ze kunnen wel zeggen hij is gerestaureert maar geen rapport/verslag is het voor mij een waardeloos verhaaltje.
En neem iemand mee twee zien meer dan een en niet je vrouw of vriendin net als ik want die was gelijk verliefd op die auto en toen ik zij er zijn mechanisch wel wat mankementjes aan zei nou dat sleutel jij wel voor elkaar en daar sta je dan.
In ieder geval success met de zoektocht.
m.vr.gr.
Johan Geers
Ik heb bij die van mij toendertijd de motor overgelegd van mijn gecrashte amazon daar wist ik de hystorie van en degenen die er inlag lekte olie en daar wilde ik niet te veel aandacht aan besteden.
De overdrive bij die van mij werkte ook niet naar behoren en heb ik met een revissiesetje weer goed gekrgen.
Voor de rest heb ik de Simons uitlaat van mijn gecrashte overgezet en de lichtmetalen wielen.
Maar na een jaar of 5 er mee gereden te hebben heb ik hem hier in de Filippijnen toch maar onder handen genomen en dan kom je nog al wat verborgen leed tegen.
Ik heb indertijd de auto gekocht omdat het een vierdeurs was en dat wilde mijn vrouw zij heeft een hekel om over stoelen te klimmen.
Wat ik wil zeggen is koop je iets van rond de 5000 euro moet je ook wat sleutelmans kunst in huis hebben.
Als je dat niet hebt of in beperkte maten zou ik doorsparen en een auto kopen van een hogere prijsklasse en vooral een restauratie rapport incl foto's bij de auto zeker als je over katterug, amazon en 140 serie praat.
Want ze kunnen wel zeggen hij is gerestaureert maar geen rapport/verslag is het voor mij een waardeloos verhaaltje.
En neem iemand mee twee zien meer dan een en niet je vrouw of vriendin net als ik want die was gelijk verliefd op die auto en toen ik zij er zijn mechanisch wel wat mankementjes aan zei nou dat sleutel jij wel voor elkaar en daar sta je dan.
In ieder geval success met de zoektocht.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F Folkert (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
21-08-2016 13:26 #162751
door F Folkert (GAST)
Beantwoord door F Folkert (GAST) in topic Advies Aanschaf
Hartelijk bedankt voor de reacties.
Ik ben opzich een handige sleutelaar, het belangrijkste is voor mij dat ie niet teveel roest, lassen kan ik zelf niet..
Als het zo op n rijtje zet is dus dit wel belangrijk:
Overdrive
Lpg
Schijfremmen
Ik rij zo'n 20000km per jaar, en vaak naar Frankrijk.
Verser zie ik verschillende typen motoren b18, b20.. Hier nog advies in?
Ik ben opzich een handige sleutelaar, het belangrijkste is voor mij dat ie niet teveel roest, lassen kan ik zelf niet..
Als het zo op n rijtje zet is dus dit wel belangrijk:
Overdrive
Lpg
Schijfremmen
Ik rij zo'n 20000km per jaar, en vaak naar Frankrijk.
Verser zie ik verschillende typen motoren b18, b20.. Hier nog advies in?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-08-2016 13:40 #162753
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Advies Aanschaf
De adviezen kunnen wat gerichter en dus voor jou nuttiger zijn als je aangeeft naar welk type Volvo je voorkeur uit gaat...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-08-2016 13:45 #162754
door Jan Folkersma (GAST)
Beantwoord door Jan Folkersma (GAST) in topic Advies Aanschaf
Als je 20.000km per jaar en vaak naar Frankrijk gewend bent in een 2cv, dan
maakt het niet veel uit welke auto je koopt: alles is beter. Koop een roestvrije,
geef hem een dinitrol behandeling en je kunt weer jaaaren vooruit. Ik zou eens
kijken naar een 240. Die heb je met 2 deuren, 4 deuren en Estate. Onverwoestbaar
en toch geen grijze muis. Mocht er aan gesleuteld moeten worden dan kun je dat
in veel gevallen zelf en onderdelen zijn relatief goedkoop. Succes!
maakt het niet veel uit welke auto je koopt: alles is beter. Koop een roestvrije,
geef hem een dinitrol behandeling en je kunt weer jaaaren vooruit. Ik zou eens
kijken naar een 240. Die heb je met 2 deuren, 4 deuren en Estate. Onverwoestbaar
en toch geen grijze muis. Mocht er aan gesleuteld moeten worden dan kun je dat
in veel gevallen zelf en onderdelen zijn relatief goedkoop. Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F Folkert (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
21-08-2016 13:53 #162755
door F Folkert (GAST)
Beantwoord door F Folkert (GAST) in topic Advies Aanschaf
Ik wil graag de 122, of tenminste dat model vond ik erg mooi, wellicht de combi maar die zijn weer wat duurder lijkt..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-08-2016 14:52 #162757
door Jan Folkersma (GAST)
Beantwoord door Jan Folkersma (GAST) in topic Advies Aanschaf
Een Amazon! Zeker heel erg mooi maar worden steeds schaarser en duurder. Ik had ooit
een 142. Dat is te zeggen: mijn vader had er 1 want ik was 12 jaar oud in de zomer van
1979. Ook in de beruchte winter van dat jaar deed hij het prima. Wij kwamen van een
Ford Escort Mk1 en daarvoor een VW kever dus ik vond de Volvo 142 een GEWELDIGE wagen!
een 142. Dat is te zeggen: mijn vader had er 1 want ik was 12 jaar oud in de zomer van
1979. Ook in de beruchte winter van dat jaar deed hij het prima. Wij kwamen van een
Ford Escort Mk1 en daarvoor een VW kever dus ik vond de Volvo 142 een GEWELDIGE wagen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.