Hoi hoi
- Jan Huijsmans
- Nieuw lid
Na wat vragen over lidmaatschap omzeten van gast naar echt, ook maar eens voorstellen.
Mijn naam is Jan Huijsmans, bouwjaar 1972, getrouwd, geen kinderen, wel een hoop huisdieren en een uit da klauwen gelopen hobby. De 1e wagen die ik kocht was dusdanig slecht dat ik wel moest sleutelen, de 2e was leuk, maar die werd na 6 maanden vervangen door een leasebak. (VAG Barrel, de enige wagen die me meerdere keren heeft laten staan) Doordat ik niet aan de leasewagen mocht sleutelen is de 1e hobby wagen, een '83 Toyota Celica, aangeschaft om eens aan de hobby te ruiken. Dat werden er wat meer, maar allemaal met (minimaal) achterwiel aandrijving.
Na de leasewagen in de Volvo wereld terecht gekomen via een '86 Volvo 480 op LPG (voor de apk een koprevisie nodig, 2e apk in mijn bezit niet gehaald wegens iets te weinig ruimte om af te remmen in de mist. Z'n vervanger, een '88 Volvo 740 op diesel, stond toen al klaar, maar was nog niet af. Toen die eenmaal af was is ook het Volvo virus uit de hand gelopen. Na enkele 740's, 760's toch maar een 940 als tijdelijke dagelijkse wagen. Dat was een (relatief) kort uitstapje en ik ben nu weer terug bij de oude neus 740's. Voor m'n vrouw zijn er 340's met Vario gekomen, want tijdens de lessen werd al gemeld dat automaat misschien wel verstandiger was. Helaas heeft ze het rijbewijs niet gehaald, maar de kleintjes mochten wel blijven.
Genoeg gekletst, de ploatjes...
De hobby Volvo's:
vlnr
- Lijntje
(2e 340 RAI Special, bijnaam in reeks van de eerste)[/*:m:26090i4g]
- Het Witte Wief
(als 1e 780 op Nederlands kenteken, MY 87)[/*:m:26090i4g]
- La Donna Bianca
(Vermoedelijk oudste 780 in privé bezit in de wereld, MY 86 dus Italiaanse import)[/*:m:26090i4g]
- Streepje
(bijnaam vanwege de aparte strepen)[/*:m:26090i4g]
De 340's zijn van 22 mei 1985 (beide) en de 780's heben 1986 als jaartal van datum 1e toelating. Al zou de MY86 ook wel een '85 wagen kunnen zijn, datum is 'ambtelijk vastgesteld', want voor 1986 waren ze niet verkrijgbaar (in nederland, 1e modeljaar is Italy only.
De dagelijkse Volvo:
- Blokkie
(de wagen lijkt meer op een betonbok lijkt dan op een baksteen)[/*:m:26090i4g]
Daarnaast heb ik sinds afgelopen zaterdag, door verkoop, nog 'maar' 2 Toyota Celica's, een '73 GT (Naamloos)
en een '76 ('80 op kenteken) ST Liftback (de Banaan)
En er zijn nog 2 motorfietsen.
Mochten de namen bekend voorkomen, dan kan dat kloppen, ik ben ook 'Waar gebeurd' correspondent in de Klassiek & Techniek, met de laatste bijdragen in het nummer van januari (124) en maart (126).
Ik ben benieuwd hoe het is in deze vereniging, m'n 3e Volvo lidmaatschap naast die van de Volvo 700 Vereniging en de Volvo 300 Club.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 782 D24Tic, '86 782 B280E, '03 S80 B5452T2)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Platinum lid
- Berichten: 1146
om mij heen hoor ik alleen maar verhalen over sloop , export en , wat moet ik ermee
het kan dus ook anders , top.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Hier wordt ook gesloopt (in 2014 nog een '90 740 en '87 760 om plaats te maken voor de wagens die van de weg moesten) en geëxporteerd (dit weekend nog 2 Toyota Celica 4WD's, nu 63,= p/m aan wegenbelasting)
Het levert ook kansen op, Blokkie is van een VKV lid overgenomen omdat ie er te weinig mee reed en op LPG zijn de wagens best duur (106,= p/m), maar voor mij de ideale vervanger van de 940. De techniek is betrouwbaarder (niks electronica), ik heb interieur en plaatdelen op voorraad. (genoeg voor wat ik nodig heb) en door administratieve foutjes is deze wagen 2 gewichtsklassen lichter op kenteken. (zou max 1 verschil mogen zijn) Tevens heeft deze wagen het voordeel dat er al een VKV sticker op zit.
Het sloop verhaal heeft ook uitwerking op de 700. Onderdelen worden schaarser, veel wagens gaan nu naar de banger, want ze houden het lekker lang uit en niemand koopt ze meer voor dagelijks gebruik. (Voor hobby zijn ze te zwaar voor de portemetnix)
Yeah, gelukt om een langere post te maken. Om elke regel even voorbeeld aan klikken en je hebt je tekst nog...
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 782 D24Tic, '86 782 B280E, '03 S80 B5452T2)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Platinum lid
- Berichten: 1146
maar ehh , het witte wief en al die andere staan die voor de deur??
Je hebt dan aardige buren :lol:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Gezellige club hier hoor en alleen maar aardige mensen, en dat al heeeeeel lang!
PS mijn ex-buurman in Goor heeft ook een Celica, ook een gele, helemaal gerestaureerd en verder heeft hij nog zoiets: een iets modernere, een zeldzamere zegt hij....
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
"Rene Brandt" schreef:
Hahaha , portemetnix rijders , die kon ik nog niet.
maar ehh , het witte wief en al die andere staan die voor de deur??
Je hebt dan aardige buren :lol:
Dat is een van de redenen dat ik aan het ruimen ben, de Italiaanse dame staat nu inde garage (danig in de weg) en de Hollandse meid in de opslag.
"Tom Steverink" schreef:
Ha Jan, leuk je ook hier te treffen. En weer wat geleerd, ik wist niet dat je twee 780's had! Mooi hoor!
Heb, maar goed ook, daar moest de 760 voor wijken.
"Tom Steverink" schreef:
Gezellige club hier hoor en alleen maar aardige mensen, en dat al heeeeeel lang!
Bijna net zo oud als ik (of ouder, ligt aan de officiële oprichtingsdatum ) Ik ga eens in de agenda kijken om een dag uit te zoeken om eens m'n neus te laten zien bij een VKV meeting. (zal wel een sleuteldag worden)
"Tom Steverink" schreef:
PS mijn ex-buurman in Goor heeft ook een Celica, ook een gele, helemaal gerestaureerd en verder heeft hij nog zoiets: een iets modernere, een zeldzamere zegt hij....
Kan, de 4WD's die ik heb verkocht waren ook erg zeldzaam. (Maar ik vind de oudjes leuker) De GT daarentegen is nu geloof ik zeldzamer dan wat er ooit gemaakt is. (de van origine zeldzame modellen overleven heter dan de massa producten)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 782 D24Tic, '86 782 B280E, '03 S80 B5452T2)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Hier met het slachtoffer nog op de oprit. Daar zijn aardig wat onderdelen vanaf gekomen, maar die gaan we binnenkort maar eens inventariseren en aanbieden hier. Wat technisch is en bruikbaar voor de 780s blijft, rest gaat weg naar een liefhebber (of in de kliko).
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 782 D24Tic, '86 782 B280E, '03 S80 B5452T2)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik heb er één weer afgestoten, te veel werk aan waar ik niet aan toe kom.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Jij houdt net als ik nogal van iets uitgebreid typen en niets is dan zo frustrerend als je tekst kwijtraken, wat ik doe als ik veel tekst wil gaan neerzetten is elke alinea ook in een tekstverwerker droppen en daarbij regelmatig op CTRL+S rammen.
Extra werk is het zeker maar de spontaniteit tot iets typen komt bij mij maar één keer.
Hopelijk houdt je hier jouw auto avonturen weer bij want die zijn interessant om te lezen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.