- Berichten: 1420
Even voorstellen - Ewoud
- Rob Baeten
- Platinum lid
Ik niet alle berichten gelezen en weet ook niet of het al gezegd is. Je schrijft dat de keerring nog steeds lekt. Kijk even naar je carter ventilatie aan de zijkant van het blok, als deze verstopt zit heb je grote kans dat de keerringen blijven lekken.
Misschien nog een tip....waarschijnlijk heeft jouw wagen een Zenith carburateur, als dit niet het geval is en je hebt een Stromberg 175 cd neem dan een reserve membraam mee. Ik spreek nu over "jaren geleden" maar heb ervan geleerd, mij ging dat ding natuurlijk kapot in midden Frankrijk en daar vond je zo'n ding niet. Het enige wat we toen wel vonden waren condooms .....tja je moet toch wat.
Mooie wagen heb hoor, veel plezier in Frankrijk.
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ewoud KH
- Nieuw lid
- Berichten: 13
Carterventilatie is inderdaad wel een goede tip om na te kijken. Ik las ergens dat je kon kijken of de carterventilatieslangen goed zaten door de olievuldop eraf te halen met lopende motor en kijken of die erg veel lucht blaast. Ik kan echter niet goed inschatten wat nu veel is.
Ook heb ik ergens in de technische documentatie gezien dat de slang van de olievuldop naar het spruitstuk moest. Ik ben echter een beetje huiverig om deze om te wisselen want de auto loopt nu gewoon goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
En, by the way, je hebt een Stromberg carburateur :lol:
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dat moet ik tegenspreken, zie ook de onderstaande afbeelding. Bij een B20 behoort de slang vanaf de olievuldop te worden aangesloten op het inlaatspruitstuk en de slang vanaf de vlamdover op het luchtfilter. In plaats van de laatstgenoemde slang kun je ook een apart carterventilatiefiltertje op de vlamdover zetten."Rob Baeten" schreef:
De slangen zitten goed Ewoud, daar moet je niets aan veranderen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ewoud KH
- Nieuw lid
- Berichten: 13
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Het slangetje van de vacuumvervroeger loopt naar de voet van de carburateur en de slang van de rembekrachtiger zit weer aan het inlaatspruitstuk.
Ik heb dan nog een extra slangetje van het flashlube klepsmeersysteem en dat zit ook een aparte nippel op het inlaatspruitstuk.
De motor loopt als een zonnetje.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ja, veranderen dus."Ewoud Klein Horsman" schreef:
dat plaatje had ik ook gezien en daarom twijfelde ik ook! In mijn geval zouden ze dus ook verkeerd om zitten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Overigens is over dit onderwerp al veel geschreven; als je “carterventilatie” intoetst bij de zoekfunctie krijg je vele treffers.
Of kijk hier eens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.