Even voorstellen!
- Tom Steverink
-
- Platinum lid
-
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Tom Steverink" schreef:
ik heb met beide nooit echt last gehad, maar versleten zijn alle types beroerd natuurlijk. Het voordeel van de SU is o.a. dat die geen membraan heeft dat kan scheuren...
Ik had van een monteur met ruim 30jaar ervaring begrepen dat door het ontbreken van een rubberen membraan ze minder goed hun vacuum vast kunnen houden. Kan natuurlijk zijn dat dit effect vooral bij langdurig volgas ontstaat..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
- Berichten: 534
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dan moet je echt ze laten reviseren, moeten nieuwe bussen in, dure grap. GCCP in Gramsbergen is een goed maar duur adres.
Als je er lagertjes in laat zetten dan heb je ze voor de rest van je leven, maar ook een extra krantenwijk lopen voor de kosten.
Op je '67 horen natuurlijk dubbele SU's, In Amsterdam heb je Hans Berlé, dacht van Slingelandstraat, die kan je vragen ze te beoordelen en een advies te geven.
Dubbele Strombergs zijn ook prima, heb zelfs 3 Strombergs op mijn 164 gehad, weinig meer dan mebraan en naalden wisselen (door LPG stroom) gaan lang mee.
Is een latere generatie carburateur, inderdaad wat effectiever, revisie setjes goed verkrijgbaar en prima zelf te doen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
- Berichten: 534
GCCP = BCCP (en inderdaad (te) duur).
Heb een tijdje geleden wat rondgekeken voor revisiebedrijfjes voor de gasklepas van SU's en ben tot de conclusie gekomen dat mijn set naar Ben Flierman van Tinustechniek gaat als ik het geld ervoor bij elkaar heb gespaard.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
Ter info: sinds kort is TinusTechniek overgenomen door Funs, las ik vandaag op www.tinustechniek.nl :geek:
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maickel van Rossum
- Senior lid
-
- Berichten: 58
Zal bij mij dus wel een kwestie van een laag stationair toerental zijn en dus afstelling carbs.
Maar het geheel na laten kijken is natuurlijk nooit verkeerd. Ik zal dat adresje in Amsterdam eens opzoeken nadat ik het nieuwe remprobleem wat ik heb heb opgelost.
Groeten,
Maickel van Rossum
Amazon Combi 122s [1967] "Flip"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 890
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Aan het mengsel verandert dus niets....
Dan kun je beter de aanslagschroeven op de carburateurs even bijstellen!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.