Schuurvondst Amazon 133GT 1969
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ja, is een B20B zelfs."Boele Braaksma" schreef:
Mocht je besluiten hem te slopen heb ik wel interesse in de motor, B20 right?
Maar is mijn B20 onderblok eventueel wat voor je?
Is hier al besproken (topic staat blok beoordelen ) en nu ook op marktplaats .
Helaas geen 8-gats krukas.
Mag (voor jou) voor weinig weg.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Lars Rengersen" schreef:
Ja, is een B20B zelfs."Boele Braaksma" schreef:
Mocht je besluiten hem te slopen heb ik wel interesse in de motor, B20 right?
Maar is mijn B20 onderblok eventueel wat voor je?
Is hier al besproken (topic staat blok beoordelen) en nu ook op marktplaats .
Helaas geen 8-gats krukas.
Mag voor weinig weg.
Had hem zien staan ja, zoek alleen een compleet blok. Hebben volgens mij geen koppen meer liggen. (zonde dat ik vorig jaar twee complete B20E's voor 150 pst verkocht heb:( )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zoals ik het nu kan beoordelen is de Amazon een restauratie waard, even afwachten wat de staat van de bodem is..."Boele Braaksma" schreef:
Mocht je besluiten hem te slopen heb ik wel interesse in de motor, B20 right?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik heb de kokosmatten en de rubber (vergane) vloerbedekking verwijderd, Z.G.A.N. een paar gaten ter hoogt van de A stijl.
De platen die voor de A stijl zitten zijn goed, alleen twee roestplekjes bij de aansluiting met de A stijl.
Het hemeltje is helemaal strak, alleen vies, waarschijnlijk van het
Ik zal morgen wat foto's maken van de binnenkant...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Iets te voorbarig, er zitten een paar gaten in de vloer."Arjan Vrielink" schreef:
De platen die voor de A stijl zitten zijn goed, alleen twee roestplekjes bij de aansluiting met de A stijl
De motor draait rond als ik er een steeksleutel opzet, olie zit er nog genoeg in, van de week gaat hij op de brug om de rest van de onderkant te inspecteren en een poging wagen om de motor te starten.... Moet ik nog ergens rekening mee houden of doen voordat ik er stroom op zet? de motor heeft tenslotte 20 jaar niet gedraaid!
O ja... een kleine bijkomstigheid, ik heb er geen sleutels bij, die zijn in de loop van de tijd kwijtgeraakt.
Is er een manier om sleutels te laten maken voor de sloten?
Anders moet ik het maar op de manier doen zoals ze het ook in de film doen :mrgreen:
Het GT stuur had een paar barstjes aan de naaf, en in het verleden is er een bout te diep in een draadgat gedraaid waar de stuurtrekker op gaat :evil: dus een stukje uit het alu huis gebroken, gelukkig geen gevolgen voor de sterkte van het stuur.
Helaas heeft de claxon dop een paar kleine barstjes, wie hier een oplossing voor heeft mag het zeggen.
Als je goed kijkt zie je de reparatie van een barstje
Hier zie je de reparatie van de naaf waar het alu stukje uitgebroken was.
Gerestaureerd stuur, zgan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
Starten zonder sleutel gaat het makkelijkst met een losse standaardbobine die je bijv. rechtstreeks op de accu aansluit. De auto op contact zetten is geen probleem.
Nog een tip: laat de motor eerst even zonder bougies ronddraaien op de startmotor. Dan wordt de olie + het water vast rondgepompt zonder dat je meteen de accu leegtrekt.
(en als ik jou was sowieso eerst olie + koelwater verversen en nieuw oliefilter erop zetten)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.