1961 PV544 kleurcode informatie nodig AUB
- Stretch Armstrong
- Junior lid
Ik heb net een PV544 gekocht en ben op zoek naar informatie over de huidige kleur code van de auto. Het informatie op de chassis tag geeft aan dat kleur 72 is de kleur van de auto - maar 72 is geen rood - De auto is rood!
Welke rood zou het mouten zijn - kleur 70 misschien?
(zie bijlage)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leo Foederer
- Platinum lid
P544B B16A, P220VE B18A
- Stretch Armstrong
- Junior lid
Leo Foederer schreef : Uit het Vademecum van Bert Groefsema:
Bedankt voor het informatie.
Ik had andere informatie gevonden hier =>
www.uniquecarsandparts.com.au/paint_color_reference_volvo
In de beeld is er een code 70 voor een rood.
Kleur 70 is inderdaad rood en is blijkbaar een kleur op de 1800 van 1961 en 1962. Deze kleur is misschien een beetje zeldzaam, want ik vind hem maar in één van de vier staatjes die ik op mijn computer heb..in de andere drie wordt hij niet genoemd.
Een vorige eigenaar zal het bruin niet mooi hebben gevonden??
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Stretch Armstrong
- Junior lid
Volgens de papierwerk dat ik heb is de auto voor een heel lange tijd rood. Jammer genoeg is er geen informatie in de papierwerk over de nieuwe kleur code.
Ik kan een pot verf regelen en proberen, maar gokken zou mij misschien veel geld kosten. Denk je dat de 70 kleur code een goede gok is, of is er een andere (meer) populaire rood?
#####
Een andere vraag - zijn er ook ingeslagen chassis cijfers ergens te vinden op de chassis van een PV544 of is er slechts de makkelijk vervangbaar chassis tag?
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
gr. Cor.
- Stretch Armstrong
- Junior lid
Cor Kraaijeveld schreef : Robijn/kersrood (kleur 46) is bij de amazon en P1800 erg veel gebruikt maar bij een goede spuiterij kunnen ze jouw rood meten en namaken, Waar het chassisnummer ingeslagen staat, is vermeld op het kentekenbewijs en wordt bij elke apk gecontroleerd op leesbaarheid.
gr. Cor.
Bedankt Cor - ik zal 46 proberen.
Voor mijn auto (bj 1961) de RDW documentatie wijst naar de tag en niet naar een plek op de chassis