- Berichten: 637
Chassis nummer
- S.P.H Simon
- Platinum lid
helaas=gelukkig neem ik ff aan
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Nee, helaas = helaas.Simon S schreef : helaas=gelukkig neem ik ff aan
Ik vind het een slechte zaak dat de APK keuring wordt afgeschaft.
Je ziet nu al in advertenties "APK tot <datum>, daarna vrijgesteld".
Ik vrees dat hierdoor gevaarlijke situaties ontstaan en bovendien dat de maatregel verkeerd geïnterpreteerd wordt.
Het feit dat er geen Algemene Periodieke Keuring meer is wil niet zeggen dat je niet hoeft te voldoen aan de permanente eisen uit de wegenverkeerswet (die ten grondslag liggen aan de APK als momentopname).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert van Beek
- Premium lid
- Berichten: 129
Ja die was er mijn beginjaren ook niet want de APK bestond nog niet.
Wat we toen wel hadden waren dienders op een motorfiets die een hele scherpe blik hadden en alles wat in de verste verte maar op een "gebakje"leek, subiet naar de kant dirigeerden voor een nadere controle! Waarmee ik tevens wil zeggen dat het verdwijnen van de APK plicht absoluut niet betekent dat je dan maar kunt aanrommelen.Je geliefde oldtimer moet zonder meer voldoen aan de eisen die aan elke auto gesteld worden volgens de verkeerswetten. Qua uitstoot e.d. heb je geen problemen maar defecten aan stuurinrichting, remmen, banden, etc. zijn natuurlijk gewoon niet toegestaan.
Ik ga er zelf van uit dat verreweg de meeste oldtimerbezitters die een wagen bezitten van meer de 50 of 60 jaar oud hier bloed zuinig op zijn.
Als voor mijn auto's de APK plicht verdwijnt, dan doe ik hem elke 2 jaar even binnen bij een bevriende garagist die hem dan keurt voor mij als ware het APK, overigens voor een vriendenprijsje. Deze instelling heb ik al bij meer mensen bespeurd o.a. bij vrienden binnen de regionale clubs waar ik lid van ben.
Dit alles ondanks het feit dat ik zelf genoeg kennis heb om te beoordelen of een auto veilig is, gewoon even een second opinion, dit beveel ik iedereen aan.
Groet Gert
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Platinum lid
- Berichten: 637
Het is niet verplicht maar het lijkt mij wel te kunnen met een geldig kenteken.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert van Beek
- Premium lid
- Berichten: 129
Zelf denk ik er gewoon als een soort extra check aan, die goed is voor de gemoedsrust.
Groet Gert.
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 800
Met de oldtimers is het gewoon erg belangrijk dat je gewoon jaarlijks een uitgebreide servicebeurt uitvoert en repareert wat defect is. In het draadje over de doorgeroeste draagarm van de 140 krijgt nota bene de APK keurmeester nog bijna de schuld, want hij had dit moeten zien. Terwijl dit echt achterstallig onderhoud is! Wanneer is die draagarm voor het laatst ontroest aan de kant waar de veer zit???
Met mijn 8 oldtimers ben ik blij als de grens wordt opgetrokken tot 50 jaar; dit geld kan ik goed gebruiken om de draagarmen van mijn 140 te laten stralen en poedercoaten, als voorbeeld.
gr. Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert van Beek
- Premium lid
- Berichten: 129
Helemaal mee eens, ik ken zelfs wel mensen die denken dat de APK de onderhoudsbeurt is. En ik ken ook mensen die echt denken dat het niet hoeven te betalen van wegenbelasting met een oldtimer leidt tot goedkoop autorijden. Not!Wel heeft de APK ertoe geleid dat veel autobezitters van APK tot APK rijden en dan alleen de zaken laten repareren die de APK aangeeft.
Groet Gert.
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 800
Zeker is het zo dat de eigenaar/houder van een voertuig verantwoordelijk is dat het voertuig voldoet aan de eisen van de Wegenverkeerswetgeving. Eigen verantwoording! Maar dit stel ik niet ter discussie, wel het nut van APK bij onze oldtimers.
gr. Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zeker als je meerdere klassiekers hebt is het aantal km dat je rijdt soms minimaal.
Zoals ik al eerder heb betoogt, zou de VKV hier een rol in kunnen/moeten spelen.
Dit zal ik op de volgende ledenraad voorstellen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.