- Berichten: 12
Indetificatie op chassinummer
- Simon Zandvliet
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-11-2013 19:53 #133979
door Simon Zandvliet
Indetificatie op chassinummer is gemaakt door Simon Zandvliet
Hallo,
Ik probeer er achter te komen of ik nou een b20a/b/c/d/e/f motor heb.
Echter is zoeken op een type 145 nog niet gelukt waar kan ik dit doen?
Mijn nummer is 1456343209486
Ik probeer er achter te komen of ik nou een b20a/b/c/d/e/f motor heb.
Echter is zoeken op een type 145 nog niet gelukt waar kan ik dit doen?
Mijn nummer is 1456343209486
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niels Brugman
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 83
13-11-2013 20:44 #133981
door Niels Brugman
Beantwoord door Niels Brugman in topic Indetificatie op chassinummer
Zoiets via het nummer proberen te achterhalen is leuk, maar weet je wel zeker dat de originele motor er nog in ligt dan?
Je zou bijvoorbeeld eens naar deze site kunnen kijken om te zien welk type kop er op zit: www.v-performance.com/articles/volvo_b20..._identification.html Wat natuurlijk nog niet wel zeggen dat die kop nog onaangepast is... Ohja, en kop en onderblok hoeven niet samen geboren te zijn, nokkenassen zijn te vervangen etc. etc. Met andere woorden; het kan een aardige puzzel zijn.
Als alles origineel is, dan is een B20 A met enkele carburateur, B & D met dubbele en E en F met injectie.
Je zou bijvoorbeeld eens naar deze site kunnen kijken om te zien welk type kop er op zit: www.v-performance.com/articles/volvo_b20..._identification.html Wat natuurlijk nog niet wel zeggen dat die kop nog onaangepast is... Ohja, en kop en onderblok hoeven niet samen geboren te zijn, nokkenassen zijn te vervangen etc. etc. Met andere woorden; het kan een aardige puzzel zijn.
Als alles origineel is, dan is een B20 A met enkele carburateur, B & D met dubbele en E en F met injectie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13-11-2013 22:21 #133984
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Indetificatie op chassinummer
Het is niet zó ingewikkeld. Een A heeft één carburateur, een B twee. C is overgeslagen. D is een 2-carb met lager vermogen, E en F zijn injectiemotoren. De E is de 'originele', hogere compressie motor, de F is de Amerikaans aangepaste motor met lagere compressie. Meetbaar verschil daartussen in de hoogte van de cylinderkop. Verder horen bij de verschillende motoren verschillende nokkenassen en nog meer verschillende details.
Waar komt jouw auto vandaan? Hadden we al foto's gezien?
Waar komt jouw auto vandaan? Hadden we al foto's gezien?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.