onderdelen P1800 en Amazon
- Rob Spoon
- Platinum lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
natuurlijk zonder volledig te zijn en zonder garantie, maar zover ik mij herinner:
- techniek zoals bekend grotendeels uitwisselbaar
- overdrive (tenminste D-Type) niet hetzelfde wormwiel (in overdrive) en tandwiel voor kilometerteller
- deksel versnellingbak anders (oudere ook anders dan 140 serie)
- voorwielophanging hetzelfde behalve het aslichaam zelf (en mischien enkele stabilisatiestangonderdelen anders)
- achteras met ophanging compleet hetzelfde (natuurlijk bouwjaarverschillen)
- schokdempers achter origineel minimaal verschillend (zover ik weet wordt echter nu maar 1 soort voor beide verkocht).
- stuurinrichting anders (ook stuurarmen aan stuurhuis en hulpstuurhuis)
- ruitenwissers anders, ook ruitenwisseraandrijving (wel deels aanpasbaar) en bevestiging anders
- aandrijfas voorste deel hetzelfde, achter korter
- enkelsysteem remsysteem grotendeels hetzelfde (ook rembekrachtiger), gescheiden systeem rembekrachtiger niet passend
- diverse remdrukbegrenzers voor achterwielen (bouwjaar/model met hun waardes vergelijken), handremkabels anders
Samengevat: techniek grotendeels hetzelfde, maar toch enige afwijkingen (onderdelenboeken toch maar bekijken als je iets nodig hebt). Als iemand een echte vergelijkende onderdelenlijst heeft: daarin hebben geloof ik meer mensen interesse (voor iemand die de tijd en mogelijkheden ervoor heeft: mischien eens de onderdeelnummerregisters van de modellen met textherkenning scannen en daarna vergelijken). Een tip: als de handelaren van nieuwe onderdelen hetzelfde artikel leveren voor amazon en 1800 ofschoon de onderdeelnummers verschillend zijn is dit onderdeel blijkbaar vrijwel hetzelfde.
Groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Rudi
- Platinum lid
Ik heb ondertussen ontdekt dat de vroege radiateur van de 140 serie ook in de 1800 toegepast is. Mogelijk alleen in de E/ES, dat weet ik niet. Ik kan in ieder geval gaan passen om te kijken of, als de rad past, er ook een visco-fan achter kan.
Meer waai, minder warmte-ophoping. Samen met de isolatie om het uitlaatspruitstuk kan dat geen kwaad bij LPG-warmteproductie.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
- Platinum lid
"Rob Spoon" schreef:
dank, dank.
Ik heb ondertussen ontdekt dat de vroege radiateur van de 140 serie ook in de 1800 toegepast is. Mogelijk alleen in de E/ES, dat weet ik niet. Ik kan in ieder geval gaan passen om te kijken of, als de rad past, er ook een visco-fan achter kan.
Meer waai, minder warmte-ophoping. Samen met de isolatie om het uitlaatspruitstuk kan dat geen kwaad bij LPG-warmteproductie.
Klopt! Radiateur van een vroege 140, met de radiateurdop in het midden, pas in de amazon en sowieso in de 1800E/ES!
Viscofan moet ook passen. Geloof namelijk niet dat het blok van een S verder naar voren ligt dan van een E/ES!
Waar ga je de verdamper plaatsen?
Hulpstuurhuis is ook hetzelfde, althans, de rubber bus wel. Toevallig laatst nog naar gezocht omdat ik er een PU versie van wil hebben. Bevorderd het draaien en is iets stijver.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
- Platinum lid
"Rob Spoon" schreef:
Is de rad van de S dan dikker ofzo? De viscofan past er nu niet tussen. De verdamper zit rechtsvoor, net onder/voor de luchtfilters. Veel andere plekken zijn er niet.
Ik heb het ruitenwissertankje verplaatst. Daar zit hij bij mij.
Misschien helpt een foto van jouw type radiateur?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Rudi
- Platinum lid