Spanningsstabilisator
- Gerard Derksen
- Nieuw lid
- 1800ES Hemagroen
Minder
Meer
30-12-2024 21:48 #1047635
door Gerard Derksen
Spanningsstabilisator is gemaakt door Gerard Derksen
Mijn watertemperatuurmeter (1800ES) geeft een te hoge temperatuur aan, de wijzer staat vrij snel in het rode vlak De temperatuur vh water gemeten maar deze lijkt normaal. Ik verdenk de spanningsstabilisator omdat de benzinemeter ook niet de juiste waarde aangeeft. De olietemperatuur meter heb ik nog niet aangesloten (welke kleur draden en waar gaan die het schutbord door?). Zit die stabilisator op de toerenteller? Hoe haal je die naar buiten. Er zit daar achter het dashboard een spaghetti van draden. Je komt er met je hand niet achter. Iemand een tip?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30-12-2024 22:22 #1047637
door Henk Platvoet
Beantwoord door Henk Platvoet in topic Spanningsstabilisator
Tip : stoel links eruit , mat op de vloer , op de rug met het hooft onder het dashboard, de 2 schroeven waarmee de toerenteller vast zit lossen , toerenteller naar achter trekken. Nu kun je bij de stabilisator die zeker defect is. Draden aan deze verlengen en een nieuwe op de stuurstang monteren, met tireraps.
Let wel. Alleen zo gaat het.
Succes
Henk Platvoet
Let wel. Alleen zo gaat het.
Succes
Henk Platvoet
- Gerard Derksen
- Nieuw lid
- 1800ES Hemagroen
Minder
Meer
02-01-2025 20:41 #1047667
door Gerard Derksen
Beantwoord door Gerard Derksen in topic Spanningsstabilisator
Het probleem is dat de toerenteller van onderuit niet eens zichtbaar is laat staan dat je erbij kunt. Ik zal het nogmaals proberen. Er zitten schakelaars en hun bedrading in de weg. Als ik de bevestiging weg heb moet je hem toch naar je toe uit het dashboard trekken ipv naar achteren zoals je schrijft Henk? Zit de stabilisator op de achterkant vd toerenteller? Waarom moet de nieuwe met een tiewrapje aan de stuurstang bevestigd worden?
05-01-2025 11:37 - 05-01-2025 11:39 #1047702
door Henk Platvoet
Beantwoord door Henk Platvoet in topic Spanningsstabilisator
De stabilisator zit niet op de toerenteller, maar is apart met moer en schroef bevestigd. De toerenteller zit vast met 2 moeren . Deze verwijderen en de teller naar achter duwen dwz naar de achterkant van de auto . De nieuwe heeft waarschijnlijk geen lipje om hem vast te zetten en bovendien kun je er dan beter bij mocht er weer een storing zijn . Graag zou ik de oude en defecte van je willen overnemen omdat ik deze ombouw met elektronica.
mvg
Henk Platvoet
mvg
Henk Platvoet
Laatst bewerkt 05-01-2025 11:39 door Henk Platvoet. Reden: Taalfout