Moderne LED-lampen voor onze oude Volvo's
- André de Reus
- Nieuw lid
- Al 55 jaar Volvo liefhebber en gebruiker
Minder
Meer
12-11-2024 16:35 #1047167
door André de Reus
Moderne LED-lampen voor onze oude Volvo's is gemaakt door André de Reus
Voor de (doorgaans duplo) koplampen voor onze Volvo's is vervanging op de markt in de vorm van LED-koplampverlichting Incl. pasringen.
Ook zijn er 9mm dashboardlampjes verkrijgbaar als LED.
Vraag: Heeft iemand ervaring met vervanging gloeilamp - Led lamp en zijn er (buiten energiebesparing als voordeel) nog nadelen?
Dank voor reactie.
Ook zijn er 9mm dashboardlampjes verkrijgbaar als LED.
Vraag: Heeft iemand ervaring met vervanging gloeilamp - Led lamp en zijn er (buiten energiebesparing als voordeel) nog nadelen?
Dank voor reactie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12-11-2024 19:14 #1047168
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Moderne LED-lampen voor onze oude Volvo's
Die Osram vintage lampen hebben volgens bij geen goedkeuring voor de openbare weg.
Die bestaan (icm de juiste hergekeurde nieuwe reflectoren) wel.
Ik zal mijn led voor openbare weg blogpost updaten en zodra ik dat gedaan heb hier de link posten.
Die bestaan (icm de juiste hergekeurde nieuwe reflectoren) wel.
Ik zal mijn led voor openbare weg blogpost updaten en zodra ik dat gedaan heb hier de link posten.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
12-11-2024 19:49 #1047169
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Moderne LED-lampen voor onze oude Volvo's
In mijn 940 heb ik Philips Led's in de koplampen die een goedkeuring voor Frankrijk hebben. Weliswaar voor diverse autotypes, maar niet voor de 940, maar het lichtbeeld is heel goed en de APK keurmeester vond ze prima.
Of het ook in de ronde H4 reflectoren goed gaat weet ik (nog) niet.
Of het ook in de ronde H4 reflectoren goed gaat weet ik (nog) niet.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
- Edwin
- Elite lid
Minder
Meer
12-11-2024 20:45 #1047173
door Edwin
Groet Edwin
Volvo Amazon P131 B20 ’68
Beantwoord door Edwin in topic Moderne LED-lampen voor onze oude Volvo's
Interessant topic, heb ook lopen denken aan H4 led in de koplampen maar durf het nog niet aan. Ik vind vooral de lichtkleur (> 6000 kelvin) van veel LED’s niet goed passen bij de klassieker en de prijzen van de betere merken (nog) aan de hoge kant. Wel heb ik bij onze Chinese vrienden een paar H2 led lampen in bestelling staan voor de Cibié verstralers.
Groet Edwin
Volvo Amazon P131 B20 ’68
12-11-2024 21:32 #1047178
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Moderne LED-lampen voor onze oude Volvo's
Meteen maar even in de pen geklommen en mijn blogpost geüpdate.
Zie www.oudevolvo.nl/blog/legale-led-koplamp...o-amazon/#H4-LED-ECE
Zie www.oudevolvo.nl/blog/legale-led-koplamp...o-amazon/#H4-LED-ECE
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
13-11-2024 00:02 #1047181
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Moderne LED-lampen voor onze oude Volvo's
Beste Andre, ik heb de illegale JW Speaker 8700 Evolution 2 er op zitten altans voor Nederland illegaal, ik woon op de Filipijnen en daar mag het.
Houden ze je aan in Nederland en je hebt een oplettende agent ben je zwaar de klos.
Krijg je een ongeluk waarbij het lichtbeeld ter disucussie komt kun je ook wel eens zwaar de klos zijn ook al is jou auto een dag van te voren gekeurd op lichtbeeld.(verzekering kan niet uitkeren)
Want het rare is je komt er mee door de APK.
Een APK keurmeester kijkt niet naar stempeltjes alleen of dat iets goed functioneerd.
Je kunt het beste lichtbeeld hebben van heel Nederland het stempeltje telt en dat is beetje het kortzichtige in Nederland.
Mijn auto komt elk jaar door de APK met deze lampen.
Dus de keus is aan jou legaal of illigaal.
succes
Johan Geers
Houden ze je aan in Nederland en je hebt een oplettende agent ben je zwaar de klos.
Krijg je een ongeluk waarbij het lichtbeeld ter disucussie komt kun je ook wel eens zwaar de klos zijn ook al is jou auto een dag van te voren gekeurd op lichtbeeld.(verzekering kan niet uitkeren)
Want het rare is je komt er mee door de APK.
Een APK keurmeester kijkt niet naar stempeltjes alleen of dat iets goed functioneerd.
Je kunt het beste lichtbeeld hebben van heel Nederland het stempeltje telt en dat is beetje het kortzichtige in Nederland.
Mijn auto komt elk jaar door de APK met deze lampen.
Dus de keus is aan jou legaal of illigaal.
succes
Johan Geers
16-11-2024 11:09 - 16-11-2024 11:22 #1047208
door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Moderne LED-lampen voor onze oude Volvo's
Ik vind hier bij OSRAM de lijst van auto's waarvoor de Osram Night Breaker H4 LED lampen zijn gehomologeerd, ook voor Nederland, hierbij het lijstje voor Volvo:
www.osram.de/am/night-breaker-led/night-...k.jsp?mkt=/ledcheck/
* SM = NIGHT BREAKER LED SMART
* G2 = NIGHT BREAKER LED GEN 2
www.osram.de/am/night-breaker-led/night-...k.jsp?mkt=/ledcheck/
* SM = NIGHT BREAKER LED SMART
* G2 = NIGHT BREAKER LED GEN 2
Laatst bewerkt 16-11-2024 11:22 door Tom Steverink.
16-11-2024 12:00 #1047209
door Lars Rengersen
Daar zit nog wel een MAAR aan. Je mag ze niet in de oude reflectoren plaatsen.
Zie ook mijn blogpost voor alle ins en outs.
Zie ook mijn blogpost voor alle ins en outs.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
16-11-2024 22:34 #1047210
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Moderne LED-lampen voor onze oude Volvo's
Hoe kunnen ze dan voor de 240 vanaf 1974 gehomologeerd zijn?
De reflectoren zijn niet wisselbaar bij de ronde koplampen en de 8 inch versie is origineel of namaak al amper te vinden (en die nieuwere zijn geve niet het beste lichtbeeld. Of zijn dat eigenlijk juist LED-refecoren en daarom met de gewone H4s niet zo scherp?
Denk het niet, er staat H4 op en die worden ook als assecoires erbij geadviseerd bij Skandix...
De reflectoren zijn niet wisselbaar bij de ronde koplampen en de 8 inch versie is origineel of namaak al amper te vinden (en die nieuwere zijn geve niet het beste lichtbeeld. Of zijn dat eigenlijk juist LED-refecoren en daarom met de gewone H4s niet zo scherp?
Denk het niet, er staat H4 op en die worden ook als assecoires erbij geadviseerd bij Skandix...
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
17-11-2024 00:04 #1047211
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Moderne LED-lampen voor onze oude Volvo's
Je moet zeven inch reflectors hebben hier
www.aliexpress.com/w/wholesale-7%22-Roun...2g0o.detail.search.0
vind je heel de reeks wel illegaal, maar misschien kun je met het modelnummer naar legale zoeken.
De meeste de ze hier afbeelden zijn voor Amerikaanse autos en daar mag het waarschijnlijk wel.
Het wil niet zeggen dat een goedgekeurde lamp in combinatie met een goedgekeurde reflector een goed gekeurd geheel is je kunt daarme de plank flink misslaan.
succes in het doolhof van lampen.
m.vr.gr.
Johan Geers.
De meeste de ze hier afbeelden zijn voor Amerikaanse autos en daar mag het waarschijnlijk wel.
Het wil niet zeggen dat een goedgekeurde lamp in combinatie met een goedgekeurde reflector een goed gekeurd geheel is je kunt daarme de plank flink misslaan.
succes in het doolhof van lampen.
m.vr.gr.
Johan Geers.