Druppellader
- Marco Wuyts
- Senior lid
Minder
Meer
26-10-2024 21:59 #1046997
door Marco Wuyts
Druppellader is gemaakt door Marco Wuyts
Mijn Amazon gaat bij mij zijn eerste winter in.
Ik zou graag een druppellader willen aanschaffen. De info welke ik kan vinden op het forum is vrij oud dus gooi ik het liever terug in de groep.
De batterij : Varta E24 - 12V 70Ah 630A (EN)
Ik veronderstel dat het nog steeds de regel is dat je niet met de A van de lader niet boven 10% van je Ah gaat.
lees : dat je best maximum een lader neemt van 7A als je een 70Ah batterij hebt.
Op HBM heb ik 3 druppelladers zien staan voor 12 volt batterijen. Ik twijfel tussen de 3A en de 6,5A.
Tips of goede inzichten iemand ?
Hartelijk dank alvast !
Ik zou graag een druppellader willen aanschaffen. De info welke ik kan vinden op het forum is vrij oud dus gooi ik het liever terug in de groep.
De batterij : Varta E24 - 12V 70Ah 630A (EN)
Ik veronderstel dat het nog steeds de regel is dat je niet met de A van de lader niet boven 10% van je Ah gaat.
lees : dat je best maximum een lader neemt van 7A als je een 70Ah batterij hebt.
Op HBM heb ik 3 druppelladers zien staan voor 12 volt batterijen. Ik twijfel tussen de 3A en de 6,5A.
Tips of goede inzichten iemand ?
Hartelijk dank alvast !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Platinum lid
Minder
Meer
27-10-2024 11:45 - 23-11-2024 17:03 #1047004
door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Druppellader
Dag Marco,
Die 10%-regel ken ik niet. Als ik je een tip mag geven, neem een druppellader die ook geschikt is om gel accu's (bijvoorbeeld die van Optima) op te laden. Gel accu's worden vaak toegepast in oldtimers. Mocht je nog eens overgaan op een gel accu dan heb je in ieder geval al een geschikte druppellader. Ik heb de CTEK MXS 5.0. Kost rond de € 80 en is ook nog eens Zweeds. www.ctek.com/nl/acculaders-12v-24v/voert...sGlOE2IklW4Hb8LGIscL
Succes,
Rik
Die 10%-regel ken ik niet. Als ik je een tip mag geven, neem een druppellader die ook geschikt is om gel accu's (bijvoorbeeld die van Optima) op te laden. Gel accu's worden vaak toegepast in oldtimers. Mocht je nog eens overgaan op een gel accu dan heb je in ieder geval al een geschikte druppellader. Ik heb de CTEK MXS 5.0. Kost rond de € 80 en is ook nog eens Zweeds. www.ctek.com/nl/acculaders-12v-24v/voert...sGlOE2IklW4Hb8LGIscL
Succes,
Rik
Laatst bewerkt 23-11-2024 17:03 door Rik Tuin.
- Thom Fransen
- Elite lid
Minder
Meer
23-11-2024 17:02 #1047265
door Thom Fransen
The difference between men and boys is the price of their toys
Beantwoord door Thom Fransen in topic Druppellader
Ik gebruik ook de Ctek (nog een 3.2 die nu vervangen is door de 5) en die werkt prima! Mijn vader heeft de Ctek 5 en ook die is er uitermate tevreden over. De 5 is wel iets beter geschikt voor ook gewoon opladen (als de accu bijna leeg is) dan de 3,2 omdat hij gewoon sneller laadt.
Voor druppelladen voldoen zij alletwee.
Thom
Voor druppelladen voldoen zij alletwee.
Thom
The difference between men and boys is the price of their toys