Montages contactslot in dashboard duett
- Arno Vermeer
- Nieuw lid
- Mijn eerste oldtimer, een Duett uit 1964.
Minder
Meer
11-06-2024 16:06 - 11-06-2024 16:07 #1045437
door Arno Vermeer
Montages contactslot in dashboard duett is gemaakt door Arno Vermeer
Gisteren trok ik bij het verwijderen van het contactsleuteltje het contactslot uit het dashboard. Na wat prutsen kreeg ik het contactslot weer op zijn plaats en kon de auto weer starten. Het lijkt erop dat het contactslot niet echt vast zit in het dashboard. Wie kan mij vertellen hoe ik dit contactslot steviger in het dashboard krijg? Het contactslot is van het type zoals op de foto.
Laatst bewerkt 11-06-2024 16:07 door Arno Vermeer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
- Moderator
Minder
Meer
11-06-2024 22:43 #1045442
door Stijn v.d. Linde
Als dat het geval is: er loopt vanaf de bobine een pantserkabel naar het interieur waar aan het uiteinde de contactschakelaar zit. Het contactslot op de foto past in de contactschakelaar en zit vast met een pinnetje. Dat op het contactslot. Het pinnetje kan je induwen als de sleutel in het contact zit, om zo het contactslot te verwijderen van de contactschakelaar. Misschien blijft dit pinnetje bij jou hangen?
Dit zou je in ieder geval kunnen controleren. Als het niet klopt, dan zul je helaas even moeteen wachten op een reactie van een Duett-kenner!
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Montages contactslot in dashboard duett
Ik ben helaas geen kenner van de Duett, maar het contactslot op de foto lijkt identiek aan die van de Amazon. Is dit het juiste onderdelenboek? www.volvo-academy.com/docman-zoek/models...89/990-bobine-1/fileGisteren trok ik bij het verwijderen van het contactsleuteltje het contactslot uit het dashboard. Na wat prutsen kreeg ik het contactslot weer op zijn plaats en kon de auto weer starten. Het lijkt erop dat het contactslot niet echt vast zit in het dashboard. Wie kan mij vertellen hoe ik dit contactslot steviger in het dashboard krijg? Het contactslot is van het type zoals op de foto.
Als dat het geval is: er loopt vanaf de bobine een pantserkabel naar het interieur waar aan het uiteinde de contactschakelaar zit. Het contactslot op de foto past in de contactschakelaar en zit vast met een pinnetje. Dat op het contactslot. Het pinnetje kan je induwen als de sleutel in het contact zit, om zo het contactslot te verwijderen van de contactschakelaar. Misschien blijft dit pinnetje bij jou hangen?
Dit zou je in ieder geval kunnen controleren. Als het niet klopt, dan zul je helaas even moeteen wachten op een reactie van een Duett-kenner!
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
- Arno Vermeer
- Nieuw lid
- Mijn eerste oldtimer, een Duett uit 1964.
Minder
Meer
12-06-2024 08:05 #1045445
door Arno Vermeer
Beantwoord door Arno Vermeer in topic Montages contactslot in dashboard duett
Bedankt voor je reactie. Ik was in de veronderstelling dat het contactslot stuk was en heb op de webshop gekeken naar een contactslot wat er op leek. Ik heb niet meer in het onderdelenhandboek gekeken, had ik dus beter wel kunnen doen. Ik vermoed dat jouw conclusie juist is. Nogmaals bedankt.
groet,
Arno.
groet,
Arno.