Amazon start niet

• Eric de Vetten
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2024 13:49 #1045288 door Eric de Vetten
Amazon start niet is gemaakt door Eric de Vetten
Beste forumleden, ik ben nog wat beginnend in het Amazon sleutelen en heb een gek probleem. Als ik probeer te starten slaat het electrische systeem uit, zonder dat er een zekering springt. Na verloop van tijd heb ik weer gewoon spanning op het systeem. Ik weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen met zoeken, eerst gekeken naar het afkoppelen van de startknop, omdat deze al enige tijd keuren vertoont. Helaas nog geen resultaat. Vreemd vind ik vooral dat het hele systeem plat gaat, zonder dat er een zekering springt en dat het systeem na een paar uur weer contact geeft. Misschien hebben jullie tips om mij op weg te helpen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-06-2024 14:27 #1045290 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Amazon start niet
Hoe is de  conditie van de accu? 

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

• Frans Boeijen
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Maak graag roadtrips met de Amazon
Meer
02-06-2024 15:10 #1045291 door Frans Boeijen
Beantwoord door Frans Boeijen in topic Amazon start niet
Ik heb dit ook een keer meegemaakt. Bij mij zat het probleem in de aansluiting met de accu. De massa aansluiting verliep via een massa schakelaar. Deze bleek slecht contact te maken. Bij starten wordt er een zeer grote stroom getrokken die ervoor zorgt dat de aansluiting spontaan een corrosielaagje ontwikkelt. Hierdoor valt ALLE spanning van het systeem weg. Haal de massaschakelaar er tussenuit en maak alle contacten goed schoon. Probeer daarna opnieuw.
Veel succes!

• Eric de Vetten
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2024 16:49 #1045302 door Eric de Vetten
Beantwoord door Eric de Vetten in topic Amazon start niet
Wat ben ik weer blij met de ervaren sleutelaars onder ons. Probleem zat inderdaad in de massa schakelaar. Ik heb deze er nu voor even tussen uit gehaald en probleem verholpen. Ik ga nog wel even aan de slag om hem schoon te maken, maar nu eerst maar weer even lekker km's maken. Dank!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD