- Berichten: 136
startmotor
- Sjef van Giersbergen
- Premium lid
Minder
Meer
29-01-2024 16:24 #1043896
door Sjef van Giersbergen
startmotor is gemaakt door Sjef van Giersbergen
Bij koude motor en lage(re) buitentemperatuur zegt de startmotor van mijn P220 "KLIK", maar draait bij de tweede / derde poging en gedurende de rest van de dag zelfs meteen.
Voor zover ik kan beoordelen zijn wikkelingen in orde, koolborstels werden vernieuwd . Heb het contactslot verwijderd, WD 40 ingespoten en met een schroevendraaier de contactplaat veelvuldig rond gedraaid.
Omdat het pinnetje afbrak, een nieuw contactslot gemonteerd. De voltmeter aan massa en plus van de startmotor (de met veldwikkeling verbonden moer) geeft bij het starten 9.5-10 Volt .
Is te lage spanning de oorzaak van mijn probleem?
Voor zover ik kan beoordelen zijn wikkelingen in orde, koolborstels werden vernieuwd . Heb het contactslot verwijderd, WD 40 ingespoten en met een schroevendraaier de contactplaat veelvuldig rond gedraaid.
Omdat het pinnetje afbrak, een nieuw contactslot gemonteerd. De voltmeter aan massa en plus van de startmotor (de met veldwikkeling verbonden moer) geeft bij het starten 9.5-10 Volt .
Is te lage spanning de oorzaak van mijn probleem?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1198
29-01-2024 17:38 #1043897
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic startmotor
Grote kans dat het startrelais (de peperbus boven op de startmotor) de boosdoener is.
Goed schoonmaken is vaak al afdoende.
Laatst had ik een aftermarket startmotor waarvan het startrelais helemaal niet open kon. Die heb ik toen langs de trekhevel helemaal volgespoten met WD40. Werkt nog steeds perfect
Goed schoonmaken is vaak al afdoende.
Laatst had ik een aftermarket startmotor waarvan het startrelais helemaal niet open kon. Die heb ik toen langs de trekhevel helemaal volgespoten met WD40. Werkt nog steeds perfect
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.