Startonderbreker omzeilen
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Thanks!
Groet Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
O ja, dit gaat toch wel over je eigen auto he? :lol:
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Erik Ciesluk" schreef:
't Ding doet niks anders dan op 1 of meerdere plekken de bedrading los te schakelen. Vaak is inbouwen niks anders dan een dikke draad door te knippen, en daar de onderbreker tussen te zetten. Door de onderbreker er tussenuit te halen of door tijdelijk een draad over de schakelaar van de onderbreker te zetten kun je 'm omzeilen. Even met je hoofd onder het dashboard duiken en uitzoeken welke draden de onderbreker uitschakelt dus!
O ja, dit gaat toch wel over je eigen auto he? :lol:
Ja auto staat op mijn naam hahaaa. Ik had eigenlijk gehoopt (gezien de kabelboom onder het dashboard) dat ik misschien een paar draden van het kastje (het schakelelement waar je de "sleutel" op moet zetten) zelf kan doorlussen.
Het gaat mij er alleen om om even de motor te laten lopen (als hij dit al doet tenminste

- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Als het alleen is om de motor te kunnen laten lopen is het misschien makkelijker om tijdelijk een draadje van de pluspool van de accu naar de ontsteking te leggen. Met een schroevendraaier op de startmotor tussen de plus van de accu en het relais van de startmotor kun je 'm starten. Je kunt 'm dan weer uitzetten door de ontsteking van de accu te halen.
Succes

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.