koplamp stekker h4 gesmolten
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2002 19:48 #56531
door
koplamp stekker h4 gesmolten is gemaakt door
Heeft iemand het al eens meegemaakt dat de massa aansluiting van een H4 lamp in een amazon zo heet werd dat de plastic connector deels is gesmolten? Ik heb er ny kabelschoentjes opgezet, want die zaten er aan de andere kant ook al op en die waren nog intakt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2002 23:33 #61808
door
Beantwoord door in topic koplamp stekker h4 gesmolten
Nee, je hebt nogals eens pech!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2002 21:40 #61807
door
De waarschijnlijke oorzaak ik oxydatie van je connector waardoor er een overgangsweestand ontstaat. Een stroom door een weerstand levert warmte op. H4-lampen trekken nogal wat stroom (bijna 4 A bij 14,4 V) waardoor een overgangsweerstand flink kan bijdragen aan de warmteontwikkeling in de connector. De lamp zelf levert natuurlijk ook nog eens een bijdrage aan de wartmteproductie. Ik heb ook H4-lampen (wel met bol glas) en ik kan je melden dat die hun vorm prima behouden.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2002 10:52 #61806
door
Lennard, dankjewel, mijn vermoeden is bevestigd. H4 units bol glas? Waar heb je ze gekocht? Zijn ze van Hella?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2002 19:40 #61805
door
De vorige eigenaar heeft ze gekocht. Ze zijn van Cibié. O.a. bij de firma Martens Auto Bodyparts in Deurne (0493-321222) verkoopt men deze. Let wel, ze kosten veel meer dan de platte H4-units.