achteruitrijlichten bij apk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2004 12:32 #54505
door
achteruitrijlichten bij apk is gemaakt door
Zijn werkende achteruirij lampen een onderdeel van de APK? DE achteruitrij lichten van m'n Amazone branden niet en kan ik de oorzaak er van (nog) niet vinden. Binnenkort moet de auto worden gekeurd. Betekent dit afkeuring?Ron
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2004 14:04 #69455
door
Beantwoord door in topic achteruitrijlichten bij apk
Naar mijn weten is het in ieder geval zo dat als het erop zit het ook moet werken. Ze kunnenbijvoorbeeld de auto (zonder trekhaak) afkeuren op een gebroken rechter spiegel maar als je die eraf haalt, kunnen ze niet afkeuren.Zit overigens niet gewoon de draad los boven op de versnellingsbak?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2004 16:54 #69454
door
Bij mij werken ze ook niet en de laatste 3 apk's is er niemand over gevallen. Ook niet bij een steekproef die ik had.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2004 18:15 #69453
door
Maar dat betekent gewoon dat de auto niet op alle punten gecontroleerd is. Niet dat het mag. Alle verlichting die op een auto zit moet werken. Of je ze nou mag gebruiken of niet (breedstralers bijv. kun je bijna nooit legaal gebruiken, maar toch moeten ze het doen bij de APK).
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2004 18:18 #69452
door
Ik sta er bij de APK keuring altijd met mijn neus bovenop. Nog nooit is de auto in z'n achteruit gezet en is gecontroleerd of de juiste lampjes gaan branden.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2004 18:58 #69451
door
Het moet niet werken, als je snachts achteruit wil rijden, is het voor jezelf wel handig dat het werkt, maar voor de APK moet het niet werken, het is dus alleen voor je eigen gemak
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2004 20:47 #69450
door
Ik dacht ook altijd dat lampen zoals verstralers die erop zitten het ook moeten doen. Vorig jaar heb ik mijn verstralers er nog afgehaald omdat de kerumeester dat vantevoren al zei. Dit jaar op een andere locatie gekeurd, en de lampen hoefden er niet af. Wel werd er gekeken naar de achteruitrijlampen.Dee oogwimpers en ralleyroosters voor de koplampen moeten overigens altijd verwijderd worden.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2004 20:58 #69449
door
Ik heb er eens na gevraagd voor de APK. Volgens de keurmeester waren de achteruitrijlampen verplicht voor auto's vanaf een jaar of tien.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2004 21:44 #69448
door
duik gewoon eens onder je auto, meestal is alleen de stekker op de bak vies/draad gebroken, gemakkelijk te verhelpen dus.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2004 15:12 #69447
door
Toen ik mijn amazon kocht (vorig jaar augustus) deden de achteruitrijlichten het ook niet. Ook bij mijn apk keuring afgelopen februari deden ze het niet. Ik heb toen gevraagd of het niet verplicht was. Het bleek niet verplicht te zijn, ook een politie agent die ik ken zei dat het niet verplicht is. Zelf dacht ik ook altijd dat het verplicht was dat alle aanwezige verlichting moet werken, maar dit blijkt dus niet zo te zijn.