elektrische deurvergrendeling

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2005 18:18 #53779 door
Ik heb een vierdeurs Amazon. Ik zou graag elektrische deurvergrendeling/opening willen maken. Wie heeft ervaring met een (goedkoop) systeem om dit te realiseren? Ik weet dat het er niet in hoort, maar het lijkt me verdomd makkelijk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2005 19:39 #73113 door
Beantwoord door in topic elektrische deurvergrendeling
Ben ik ook erg benieuwd na. Werkt bijvoorbeeld een set als aangeboden bij conrad, voor 50 euro?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2005 21:05 #73112 door
Zelf heb ik er een set van Halfords in. Ik heb gekozen voor losse centrale vergrendeling en vervolgens een alarm met afstandsbediening erbij. Dit werkt perfect. De auto is nu vanaf enkele meters afstand te ver-/ontgrendelen. En het is ook nog eens redelijk eenvoudig zelf in te bouwen. Het enige nadeel is de vele kabels die je moet wegwerken. Maar ik ben er na twee en een half jaar nog steeds erg tevreden mee.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2005 21:12 #73111 door
Ik heb er kort geleden een over internet besteld en geinstalleerd. Kostte 49 euro voor 4 deuren, voor 2 tientjes meer ben je echt het mannetje met een afstandbediening!
Ruimte zat in onze deuren voor de installatie. Je zal alleen de bedrading een beetje langs de veer moeten prutsen die de deur behoedt voor verder uitslaan. Heb ik uiteindelijk met brede tape vastgezet om te voorkomen dat de deur de draden beschadigt. Merk is Trackpro.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2005 21:41 #73110 door
Had ik hier besteld: www.extreme-electronics.nl

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2005 22:18 #73109 door
Hartelijk dank Michiel en de anderen. Ik ga het proberen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2005 22:39 #73108 door
In m'n 144 zat al een centrale vergrendeling met afstandbediening toen ik em kocht. Het systeem is van SPAL ( www.spal.com ) en is geplaatst door Schampers in Helmond ( www.schampers-volvo.nl ). Wat het heeft gekost weet ik niet; het is door een van de eerdere eigenaars geinstalleerd.
Je zit inderdaad wel met een hoop extra draden door de auto.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2005 09:56 #73107 door
Inderdaad, intern is het nog niet draadloos. Maar goed, ik kijk niet iedere dag onder de matten, dus onder de mat geveegd staat netjes. En je auto met de afstandsbediening openen is erg makkelijk. Nu nog iets voor de achterklep.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2005 16:47 #73106 door
Volgens mij is het voor de sedan wel mogelijk omde kofferklep ook electrischte openen. Je moet iets knutselenzodet de haak door de servo uit het slot gedrukt wordt. een beetje proberen en wat fantasie dan moet het lukken. Eventueel bij de sloop een kofferslot uit een andere auto halen en die modificeren.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD