schema ombouw gs/ws dynamo
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2005 16:25 #53030
door
schema ombouw gs/ws dynamo is gemaakt door
Ik heb gisteren op de beurs een nieuwe wisselstroomdynamo met ingebouwde spanningsregelaar gekocht.
Wie kan mij duidelijk maken hoe ik de bedrading moet gaan aansluiten.
Nu zit er een gelijkstroomdynamo met externe regelaar in.
Dus: wat haal ik weg van de bestaande bedrading en hoe moet de nieuwe aansluiting worden.
Ik krijg nog wel een schema maar weet niet wanneer en zou graag vandaag het spul willen aansluiten.
Wie kan mij duidelijk maken hoe ik de bedrading moet gaan aansluiten.
Nu zit er een gelijkstroomdynamo met externe regelaar in.
Dus: wat haal ik weg van de bestaande bedrading en hoe moet de nieuwe aansluiting worden.
Ik krijg nog wel een schema maar weet niet wanneer en zou graag vandaag het spul willen aansluiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2005 22:34 #76505
door
Beantwoord door in topic schema ombouw gs/ws dynamo
Het is oersimpel. De aansluiting met de grotere moer is de plus en die kan eventueel rechtsreeks op de pluspool van de accu aangesloten worden. De andere aansluiting met het kleine schroefje is voor de draad naar het amperelampje op het dashboard.
Eventueel kan de dynamo zelf nog extra geaard worden op de massa.
Overigens staat er een prima uitleg op deze site: www.veterancar.nl/dynamos.htm
Eventueel kan de dynamo zelf nog extra geaard worden op de massa.
Overigens staat er een prima uitleg op deze site: www.veterancar.nl/dynamos.htm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2005 23:03 #76504
door
Beantwoord door in topic schema ombouw gs/ws dynamo
Bedankt Han, ik was er al achter gekomen hoe het moet.
Als ik het goed wil doen,dan komt de dikke zwarte kabel die van de startmotor af komt en nu op de B+ aansluiting van de spanningsregelaar zit nu gewoon direct op de B+ van de dynamo.
De dunne rode kabel die van het laadcontrolelampje komt en nu op de D+ aansluiting van de spanningsregelaar zit, komt nu op de D+ van de dynamo te zitten.
De rest vervalt.
Dit had ik inderdaad ook al op de site van Veteran Car gevonden.
Als ik het goed wil doen,dan komt de dikke zwarte kabel die van de startmotor af komt en nu op de B+ aansluiting van de spanningsregelaar zit nu gewoon direct op de B+ van de dynamo.
De dunne rode kabel die van het laadcontrolelampje komt en nu op de D+ aansluiting van de spanningsregelaar zit, komt nu op de D+ van de dynamo te zitten.
De rest vervalt.
Dit had ik inderdaad ook al op de site van Veteran Car gevonden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2005 10:13 #76503
door
Beantwoord door in topic schema ombouw gs/ws dynamo
Fijn dat het je gelukt is, wat was je kwijt in totaal ? ik ben net gebeld door een bedrijf die mijn "oplaadprobleem" verholpen heeft met een nota van €327,- !!! hij heeft de gs dynamo voorzien van nw. wikkeling en lagers !!! pffff had ik nu maar een ruildynamo aangeschaft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2005 14:31 #76502
door
Beantwoord door in topic schema ombouw gs/ws dynamo
jammer Ard, ik heb op de beurs in Utrecht eeb NIEUWE wisselstroomdynamo gekocht (geen ruilsysteem) voor maar 125 euro. het ombouwsetje/steuntje en de v-snaar had ik al. Werkt perfect, 55 amp. stroom.
Is een heel ander bedrag dan wat jij noemt!
Is een heel ander bedrag dan wat jij noemt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2005 22:32 #76501
door
Beantwoord door in topic schema ombouw gs/ws dynamo
Nou Heren,
Die van mij was 183 incl versturen.Maar wel 65 ampere bij Martens in Deurne
Die van mij was 183 incl versturen.Maar wel 65 ampere bij Martens in Deurne
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.