geluid Dynamo

• Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2007 15:41 #51346 door
geluid Dynamo is gemaakt door
<p>Als ik met draaiende motor de lampen inschakel, dan hoor ik vanaf dat moment aan de dynamo een bepaald klepperend geluid. Ik vraag mij eigenlijk af of dat normaal is. Als ik met draaiende motor de ventilator of ruitenwissers aanzet (zonder dat de lampen aan zijn), dan komt er geen extra geluid van de dynamo. </p><p>Alvast bedankt voor de reacties grts Simo</p><p>volvo amazon, b18, wisselstroom</p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-04-2007 07:07 #84835 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic geluid Dynamo
Kijk eens of je kunt zien waar het geluid vandaan komt. Misschien een lager of loopt er iets aan?

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2007 11:16 #84834 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic geluid Dynamo
Meet de laadstroom eens aan de accu met een multimeter. Laadstroom bij stationair draaiende motor moet ong. 14 volt zijn aan de accupolen. Is het 13 volt of minder dan is je dynamo aan nwe koolborstels toe. Die kan je makkelijk zelf vervangen door de dynamo te demonteren. Maak dan gelijk het anker schoon waar de koolborstels tegenaan lopen. Dat is een koperen strip, en die kan je schoonmaken met een paar wattenstaafjes en contactspray Kijk ook eens naar de aansluitingen op de dynamo. Deze moeten schoon zijn. Haal de bedrading los en maak deze schoon met een borsteltje en contactspray en monteer ze weer met een beetje kopervet. Let wel goed op waar en hoe de bedrading is aangesloten! Doe dat ook met alle andere elektrische verbindingen die je in je ama kan vinden: stekkertjes, relais, zekeringen, schakelaars. Dat voorkomt een hele hoop rare elektrische storingen in de toekomst.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-04-2007 14:07 #84833 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic geluid Dynamo
<p>Gaat soms met lampen aan het toerental zodanig naar beneden dat je een rammel hoort?</p><p>M.a.w. als je dan een beetje gas geeft is het dan weg?</p>

Amazon Combi '66

• Bezoeker
  • Bezoeker
10-04-2007 15:05 #84832 door
Beantwoord door in topic geluid Dynamo
<p><strong>Ik heb de auto op dit moment niet bij de hand. </strong></p><p><strong>Als ik de lampen aanzet bij een draaiende motor (stationair) , komt er een klepperend geluid van de dynamo af en gaat het toerental omlaag. (wellicht een kapotte diode en de zaak eerst laten doormeten?)</strong></p><p><strong>Mijn amazon heeft eigenlijk twee problemamatische geluiden.( of is het toch hetzelfde probleem?) </strong><strong> Als ik namelijk onder het rijden (dus niet bij stationair) het gaspedaal loslaat, hoor ik eveneens een klepperend stoffig geluid (distibutie stuk?)</strong></p><p><strong>Bedankt alvast voor de reacties en tips (ik zal ze zeker opvolgen PG)</strong></p><p><strong>Groeten van Simo en zijn Amazon 1968 B18</strong></p><p><strong></strong></p>

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2007 17:19 #84831 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic geluid Dynamo
Dat klepperend geluid bij gasloslaten zou de terugslagklep van je rembekrachtiger kunnen zijn. Deze zit in de slang die van je spruitstuk naar de rembekrachtiger loopt. Is eenvoudig te vervangen. Als je distributie stuk aan het gaan is dan gaat je motor eerst als een oude diesel klinken bij stationair toerental en dat wordt steeds erger.

• Bezoeker
  • Bezoeker
10-04-2007 18:27 #84830 door
Beantwoord door in topic geluid Dynamo
<p>ik heb ooit de kapotte rembekrachtiger verwijderd, zonder een nieuwe te plaatsen, dus dat is niet de oplossing</p><p> Ik ga de amazon binnenkort maar eens aan een van de experts tonen, want ik weet het niet.</p><p> ( Voor het puffende en klepperende geluid heb ik al de opties "pingelen", "lek in spruitstuk en uitlaat" onderzocht.) Wellicht is het de distributie en is tevens de dynamo stuk. Dat zou overigens vreemd zijn, want beiden zijn pas 4.000 km oud.</p><p>bedankt voor de reacties. Simo</p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD