Een Droom
- Reinoud ter Braake
- Platinum lid
bringatrailer.com/2014/09/10/fib ... ort-p1900/
Ik behelp me voorlopig wel met m'n mazdaatje mx-5
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- 13938-dummy
- Senior lid
Ik had hem gezien tijdens de Swedish Connection, een aantal weken terug.
Hij kwam me al zo bekend voor. Aparte auto !
- Paul Schaap
- Platinum lid
Nou ja! Ik heb mijn abonnement direct opgezegd, natuurlijk.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Paul Schaap
- Platinum lid
Bij de foto van de P1900 staat ook nog dat zelfs veel Volvo liefhebbers en "kenners" niets zullen weten van het bestaan van de P1900!
Ik citeer de redactie: "Misschien mogen wij Volvo CEO Gunnar Engellau wel dankbaar zijn dat hij de stekker uit de Volvo P1900 trok? 't Is niet moeders mooiste?!" En: "Misschien maar goed ook, want nog afgezien van de vormgeving, was het hele concept- een zeer flexibel chassis- ook niet om over naar huis te schrijven".
Een paar maanden geleden hadden ze een artikel over een 142 in ralley uitvoering. Was op zich prima, maar ik vond het tekstueel een armoedig geheel.
Kortom: ik krijg veel liever ons clubblad in de bus.
Volvo-groeten aan allen en tot ziens op de beurs-dagen.
Paul
- 05703-dummy
- Platinum lid
mooi of niet mooi, over smaak valt niet te twisten"Tom Steverink" schreef:
Hi,hi, wat vinden die dan mooi?
maar als ik een tonnetje over had zou ik toch wel wat anders kopen, bijvoorbeeld z'n polyester inspiratiebron uit de USA:
en daar is, als ik andere verhalen mag geloven, niets aan gelogen. het schijnt dat het niet ongewoon was dat als je met een P1900 wat hard door een bocht ging, er spontaan een deur open vloog. ze zullen de productie wel niet voor niks vroegtijdig gestaakt hebben waarschijnlijk was de P1900 voor Volvo eerder een nachtmerrie dan een droom..."Paul Schaap" schreef:
"Misschien maar goed ook, want nog afgezien van de vormgeving, was het hele concept- een zeer flexibel chassis- ook niet om over naar huis te schrijven"
Groet, Hans
- Paul Schaap
- Platinum lid
Over "droom" gesproken: een kwalitatief goede en prachtig vormgegeven klassieke Volvo-cabrio.....die zou wel op mijn verlanglijstje kunnen staan, hoor.
Paul
Sommigen bouwen zoiets zelf, zoals bv. de onderstaande PV445, die wsch beter rijdt dan een P1900."Paul Schaap" schreef:
Over "droom" gesproken: een kwalitatief goede en prachtig vormgegeven klassieke Volvo-cabrio.....die zou wel op mijn verlanglijstje kunnen staan, hoor.