- Berichten: 7
Fuel sender unit
- Pieter Trouwborst
- Nieuw lid
Minder
Meer
18-12-2024 17:20 #1047472
door Pieter Trouwborst
Fuel sender unit is gemaakt door Pieter Trouwborst
Afgelopen dagen ben ik begonnen om mijn 144 1974 naast lpg ook op benzine te laten lopen. Al snel liep ik tegen het probleem aan dat de fuel sender unit verstopt zat. Na het loshalen bleek inderdaad dat deze goed vuil was, en de bovenkant de koperen pijpjes ook waren weggerot (brak snel af bij het loshalen). Nu wil ik een nieuwe bestellen, maar kan nergens op het internet vinden waar deze te koop is. De fotos van de oude en de brandstoftank zijn bijgevoegd. Weet iemand een adres waar deze toch te halen is, of wat een goed alternatief is? De brandstoftank zag er nog goed uit van binnen, dus lijkt me zonde die te moeten vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18-12-2024 17:49 #1047473
door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic Fuel sender unit
Het onderdeel nummer wat je nodig hebt is 1214698. Deze is voor de 144 van 1974 en de 240 van 1975.
Even snel zoeken geeft geen resultaat, onderdeel is zo te zien niet meer leverbaar.
Het zal zoeken worden naar een goede gebruikte denk ik.
Even snel zoeken geeft geen resultaat, onderdeel is zo te zien niet meer leverbaar.
Het zal zoeken worden naar een goede gebruikte denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 284
18-12-2024 19:22 #1047474
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Fuel sender unit
In hoeverre verschilt deze van 240 (ik heb deze nog nooit losgehaald...)
OP zich is het natuurlijk simpel mechaniek, belangrijkste kenmerken zijn de sluitring (anders geklots over tank) en de diepte en slag voor de vlotter. Deze moet vooral goed tot onderin kunenn komen (vol=vol, maar hoe leeg is leeg?)
ZIjn er misschien andere vlotters waar je de sluiting van de oude mee zou kunnen combineren?
En de weerstand is ook handignatuurlijk, anders afwijkende waarden. Aal is dat wel weer overkomelijk middels wat electrotechniek (google bv Spyda Fuel Wizard).
OP zich is het natuurlijk simpel mechaniek, belangrijkste kenmerken zijn de sluitring (anders geklots over tank) en de diepte en slag voor de vlotter. Deze moet vooral goed tot onderin kunenn komen (vol=vol, maar hoe leeg is leeg?)
ZIjn er misschien andere vlotters waar je de sluiting van de oude mee zou kunnen combineren?
En de weerstand is ook handignatuurlijk, anders afwijkende waarden. Aal is dat wel weer overkomelijk middels wat electrotechniek (google bv Spyda Fuel Wizard).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Trouwborst
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
19-12-2024 11:51 #1047477
door Pieter Trouwborst
Beantwoord door Pieter Trouwborst in topic Fuel sender unit
Zoals ik hierboven lees is diegene die ik zoek alleen gebruikt op de 144 '74 en de 240 '75. De latere 240's hebben een andere manier van borgen op de tank. Ook hebben deze een retour leiding op de sender unit zitten. Ik denk dat ik wat 144's ga afzoeken om te kijken of daar nog een goede inzit. Bedankt voor het meedenken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 284
19-12-2024 21:14 - 19-12-2024 21:28 #1047481
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Fuel sender unit
Ik weet niet zeker of dat geheel klopt: mijn 1976er 245 heeft zeker weten geen retourleiding. Mogelijk dat er wel al aansluiting voorzien is. Kun je ook afdoppen dan. Maar de sluiting op tank is dan wel cruciaal natuurlijk....
Vergelijk eens op dit document op de VCA , vanaf ca pagina 102 (van pdf, = 100 genummerd).
Er staat wel dat er vrj snel wijzigingen zijn doorgevoerd die eerste jaren van de 240. De vlotteraansluiting pas in 1978.
Al klopt dat ook niet helemaal, mijne heeft geen plug aan de zijkant, zoals toen wel zou zijn geweest volgens document. (of tank is gewisseld tussentijds?)
O ja, als ze uitwisselbaar zijn is dat misschien wel de reden dat de oude niet meer verkrijgbaar is?
O ja 2, Vadis zegt dat 1214698 in jren 76-77 is vervangen door partnr 1229055. Misschien is die er wel nog?
O ja 3, 1229055 is wel te vinden, maar niet te leveren. Wel een topic met zelfde vraag op turbobrickts . Helaas blijkt die persoon een 242 met een nieuwere tank te hebben.... Nog geen uitsluitsel dus....
Vergelijk eens op dit document op de VCA , vanaf ca pagina 102 (van pdf, = 100 genummerd).
Er staat wel dat er vrj snel wijzigingen zijn doorgevoerd die eerste jaren van de 240. De vlotteraansluiting pas in 1978.
Al klopt dat ook niet helemaal, mijne heeft geen plug aan de zijkant, zoals toen wel zou zijn geweest volgens document. (of tank is gewisseld tussentijds?)
O ja, als ze uitwisselbaar zijn is dat misschien wel de reden dat de oude niet meer verkrijgbaar is?
O ja 2, Vadis zegt dat 1214698 in jren 76-77 is vervangen door partnr 1229055. Misschien is die er wel nog?
O ja 3, 1229055 is wel te vinden, maar niet te leveren. Wel een topic met zelfde vraag op turbobrickts . Helaas blijkt die persoon een 242 met een nieuwere tank te hebben.... Nog geen uitsluitsel dus....
Laatst bewerkt 19-12-2024 21:28 door BartJu.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.