Ontwerpfout Zenith 36vn?
- Ruben Mook
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-10-2024 20:37 - 23-10-2024 20:38 #1046976
door Ruben Mook
Ontwerpfout Zenith 36vn? is gemaakt door Ruben Mook
Ha volvoliefhebbers,
Afgelopen weekend keek ik onder de motorkap van mijn Amazon en ik zag dat de Zenith carburateur lekte. Niet ideaal natuurlijk, benzine over een hete uitlaat. Deze week heb ik ,met mijn vader die iets handiger is dan ik, nieuwe pakkingen gemaakt en de flotternaald (is het een flotternaald bovenin het huis?) Gecontroleerd. Nu alles weer spik en span is, wilde ik hem terugzetten op de auto. Mijn vader zei terecht: joh, die gaten waar de bouten in moeten om de carb te bevestigen, die hebben schroefdraad en je inlaat heeft dat ook. Dan kunnen die bouten dus nooit de pakking goed aantrekken.
Een ontwerpfoutje dan? En wat ik mij afvroeg, in principe zuigt die carb lucht aan en als de pakking op het inlaatstuk niet goed afdicht, zou hij dan ook valse lucht aan kunnen zuigen? Dat zou wel verklaren waarom mijn autootje bij bepaalde snelheden toch nog een beetje bokt (ondanks goed afstellen van kleppen, ontsteking en carb en vervangen van de punten).
iemand die hier ideeën over of ervaring mee heeft?
Afgelopen weekend keek ik onder de motorkap van mijn Amazon en ik zag dat de Zenith carburateur lekte. Niet ideaal natuurlijk, benzine over een hete uitlaat. Deze week heb ik ,met mijn vader die iets handiger is dan ik, nieuwe pakkingen gemaakt en de flotternaald (is het een flotternaald bovenin het huis?) Gecontroleerd. Nu alles weer spik en span is, wilde ik hem terugzetten op de auto. Mijn vader zei terecht: joh, die gaten waar de bouten in moeten om de carb te bevestigen, die hebben schroefdraad en je inlaat heeft dat ook. Dan kunnen die bouten dus nooit de pakking goed aantrekken.
Een ontwerpfoutje dan? En wat ik mij afvroeg, in principe zuigt die carb lucht aan en als de pakking op het inlaatstuk niet goed afdicht, zou hij dan ook valse lucht aan kunnen zuigen? Dat zou wel verklaren waarom mijn autootje bij bepaalde snelheden toch nog een beetje bokt (ondanks goed afstellen van kleppen, ontsteking en carb en vervangen van de punten).
iemand die hier ideeën over of ervaring mee heeft?
Laatst bewerkt 23-10-2024 20:38 door Ruben Mook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
Minder
Meer
23-10-2024 21:15 #1046977
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Ontwerpfout Zenith 36vn?
Hoi Ruben,
In die twee gaten in de carburateur hoort geen draad te zitten.
groet, Niek de Boer.
In die twee gaten in de carburateur hoort geen draad te zitten.
groet, Niek de Boer.
- Ruben Mook
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-10-2024 21:57 #1046978
door Ruben Mook
Beantwoord door Ruben Mook in topic Ontwerpfout Zenith 36vn?
Ah dank Niek! Misschien een montagefout geweest dan of een ongelukkige nalatenschap van een vorige eigenaar... Ik ga dat van het weekend eens oplossen misschien dat dat gebok dan ook opgelost is.
- Rudi de Groot
- Senior lid
Minder
Meer
24-10-2024 12:46 #1046983
door Rudi de Groot
Beantwoord door Rudi de Groot in topic Ontwerpfout Zenith 36vn?
Ruben,
Kijk controleer ook eens of de vlotter de wand van het vlotterhuis raakt.
zie ook onderstaand item eens.
www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem/24...over?start=10#150553
mvgr Rudi
Kijk controleer ook eens of de vlotter de wand van het vlotterhuis raakt.
zie ook onderstaand item eens.
www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem/24...over?start=10#150553
mvgr Rudi
- Ruben Mook
- Nieuw lid
Minder
Meer
28-10-2024 14:27 #1047016
door Ruben Mook
Beantwoord door Ruben Mook in topic Ontwerpfout Zenith 36vn?
Bedankt voor de tip Rudi! Ik heb hem gelijk ook even gecontroleerd.
Gelukkig na de eerste 100km nog geen lek na de nieuwe pakkingen en het uitboren van de gaten.
Gelukkig na de eerste 100km nog geen lek na de nieuwe pakkingen en het uitboren van de gaten.