- Berichten: 5
SU of toch Weber
- Paul de Blok
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-06-2024 10:33 #1045452
door Paul de Blok
SU of toch Weber is gemaakt door Paul de Blok
Ik heb een 123GT met uiteraard de dubbele SU's.
Maar zit te denken aan een enkele of dubbele Weber. Wat zijn jullie ervaringen en waar kan ik het best terecht?
Maar zit te denken aan een enkele of dubbele Weber. Wat zijn jullie ervaringen en waar kan ik het best terecht?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13-06-2024 11:12 #1045455
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic SU of toch Weber
Ik zou juist een schaarse 123GT origineel houden!
Als je problemen hebt met de SU's moet je ze (laten) reviseren, het zijn uitstekende carburateurs!
Als je problemen hebt met de SU's moet je ze (laten) reviseren, het zijn uitstekende carburateurs!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul de Blok
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 5
13-06-2024 14:25 #1045456
door Paul de Blok
Beantwoord door Paul de Blok in topic SU of toch Weber
Bedankt voor het antwoord. Originaliteit is erg belangrijk inderdaad. Deze komt oorspronkelijk uit Zwitserland en heeft dan ook de B20B met de juiste nummers in het vooronder liggen.
Waar het mij om gaat: heeft het zin de carburateurs te vervangen door die van Weber inclusief het juiste spruitstuk. Wat win je ermee? En wat zijn de ervaringen?
Waar het mij om gaat: heeft het zin de carburateurs te vervangen door die van Weber inclusief het juiste spruitstuk. Wat win je ermee? En wat zijn de ervaringen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3476
14-06-2024 00:16 #1045460
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic SU of toch Weber
Bekijk deze pagina eens
www.google.com/search?q=afstellen+dubbel...ceid=chrome&ie=UTF-8
blijf ik toch liever bij mijn dubbele SU.
Makklijke carburators eenvoudig af te stellen.
B20E met carburators K nokkenas en Simons uitlaat met Simons uitlaatspruitstuk, ik heb genoeg om me te spelen.
Als je meer PK's wil doe er een andere nokkenas in K of TT3 blijft er onder de kap hetzelfde uitzien (orgineel) alleen het hart klopt wat sneller.
succes
Johan Geers
Makklijke carburators eenvoudig af te stellen.
B20E met carburators K nokkenas en Simons uitlaat met Simons uitlaatspruitstuk, ik heb genoeg om me te spelen.
Als je meer PK's wil doe er een andere nokkenas in K of TT3 blijft er onder de kap hetzelfde uitzien (orgineel) alleen het hart klopt wat sneller.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3476
14-06-2024 01:37 #1045461
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic SU of toch Weber
Mischien dat dit
www.volvokv.nl/forum/motor/29289-tt3-versus-k-nokkenas
je ook verder kan helpen.
succes
Johan Geers
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arjan Vijge
- Senior lid
- De Reis is de Bestemming
Minder
Meer
- Berichten: 52
14-06-2024 13:15 #1045470
door Arjan Vijge
voormalig lid V44 vereniging nr.G-2827
nu lid nr 16738
17-38-AV P122S verkocht
P131 1967 dagelijks gebruik B20 LPG
145 verkocht
240 D verkocht
440 verkocht
1800 S 1965 rijdend
1800 S 1967 volledige restauratie VOLVOtooid
262C 1980 rijdend
Beantwoord door Arjan Vijge in topic SU of toch Weber
Misschien is eea meer envoudig indien Paul aangeeft wat hij wil bereiken?
voormalig lid V44 vereniging nr.G-2827
nu lid nr 16738
17-38-AV P122S verkocht
P131 1967 dagelijks gebruik B20 LPG
145 verkocht
240 D verkocht
440 verkocht
1800 S 1965 rijdend
1800 S 1967 volledige restauratie VOLVOtooid
262C 1980 rijdend
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.