Vlotter vervangen

  • Coby Van Den Heuvel
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-06-2023 18:27 #203385 door Coby Van Den Heuvel
Vlotter vervangen is gemaakt door Coby Van Den Heuvel
Allen,

na lange stilstand vlotterkamers van dubbele SU bekeken en schoongemaakt ( zat zwarte gruis onderin de kamers) echter de vlotters hingen vrij los en zagen er versleten en verbogen uit. Hoe moet ik deze vervangen?
betreft B18 motor
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-06-2023 20:35 - 06-06-2023 13:15 #203388 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Vlotter vervangen
Zo zien alle vlotters eruit na 50 jaar. En het scharnierpunt voelt inderdaad nogal gammel aan.
Als de vlotter niet lek is zou ik hem laten zitten.
Vlotter onderdompelen in een bakje met warm water. Druk in de vlotter zal door het warme water toenemen, een mogelijk lek is dan vrij snel zichtbaar.
Veel belangrijker is het controleren van de vlotternaald. Wil die nog wel afdichten na een lange stilstand. 
Even blazen op het ingaande pijpje van de vlotterkamer. Vervolgens  beweeg je de vlotter omhoog, als hij dan afdicht is het goed.
Laatst bewerkt 06-06-2023 13:15 door Han Misdom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
06-06-2023 22:23 #203409 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Vlotter vervangen
Goede tip, dat warme water! Laatst met koud water geprobeerd. Niets te zien, geen bubbels. 
Even later liep de motor na een tijdje op benzine te staan/rijden (en niet LPG) op benzine steeds beroerder, benzine gutste eruit. Bleek de vlotter toch wel ietsje lek en liep langzaam vol en dat is niet goed voor z'n drijfvermogen....
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD