Djet te rijk, dus te hoge emissie

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-05-2023 17:11 #203090 door Tom Steverink
Djet te rijk, dus te hoge emissie is gemaakt door Tom Steverink
Mijn 1800ES is vandaag afgekeurd op 8,5% terwijl het niet meer mag zijn dan 4..
Weet iemand waar ik moet beginnen om de waarde naar beneden te krijgen? De MAP sensor is nieuw, slangen ook..

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • roland klinkenberg
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
09-05-2023 21:34 #203097 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic Djet te rijk, dus te hoge emissie
Check of de brandstof druk ok is (2,1 Bar als oik me goed herinner)
Check of de temperatuursensor OK is.
Check of je geen lekkende injectoren heb en of het sproei patroon OK is.

De "fault tracing guide" is een goede hulp hierbij.
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Albert de Leest
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-05-2023 12:39 #203104 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Djet te rijk, dus te hoge emissie
Als de ECU is voorzien van een potmeter is het mogelijk om de CO waarde te verminderen. Als alles volgens het boekje is afgesteld natuurlijk. Mijn 1800 ES bj. 1973 B20F California auto, heb ik na een grote opfrisbeurt (na ruim 35 jaar stilstand ) op een CO waarde van 1% kunnen afstellen. Uiteindelijk op 1.5 % CO gezet.
Groeten Albert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Albert de Leest
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-05-2023 12:55 #203105 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Djet te rijk, dus te hoge emissie
Hier enkele foto's.
Gr. Albert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-05-2023 21:23 #203133 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Djet te rijk, dus te hoge emissie
Hallo Albert, heel erg bedankt, ik ga morgen eens even zoeken naar de potmeter!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-05-2023 11:31 - 17-05-2023 16:47 #203152 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Djet te rijk, dus te hoge emissie
En hallo Roland, ook bedankt, de brandstofdruk kan ik niet zo meten, maar de andere dingen zijn in orde!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Laatst bewerkt 17-05-2023 16:47 door Tom Steverink.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-05-2023 13:36 #203155 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Djet te rijk, dus te hoge emissie
Voor benzinedruk een simpele manometer gebruiken

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-05-2023 18:09 #203171 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Djet te rijk, dus te hoge emissie
Dank Ed, ga ik doen!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD