Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml

  • Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
29-11-2020 12:57 - 29-11-2020 13:29 #191233 door Arnold de Groot
Jan Ooms is de specialist, meetkast is volgens mij in het bezit van de club, p1800 register of technishe commissie.
Peter Divilee is de technisch specialist van het p1800 register.
Jan Ooms heeft mij ook geholpen toen ik mijn 1800 net had. Mijn motor liep niet goed en na enig zoekwerk bleek het de vacuüm sensor te zijn. Jouw probleem lijkt anders , mijn 1800 liep maar niet mooi, en zoop benzine.
Nu je lid bent kun je overigens ook bij alle documentatie, daar is veel nfo over de d-jetronic te vinden.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Laatst bewerkt 29-11-2020 13:29 door Arnold de Groot.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Albert de Leest
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-11-2020 13:42 #191234 door Albert de Leest
Dag Aart,

Als het benzine niveau in de brandstof tank boven de aanzuigbuis in de tank staat,dan is het volgende probleem bij jouw 1800E niet van toepassing.
Als de aanzuigbuis beschadigd is zuigt de pomp lucht aan zodra het benzine niveau gedaald is ter hoogte van de aanzuigbuis. Zie de foto,s van de gescheurde buis.
Op 18-11 schreef je dat de motor 15 minuten goed gelopen had en daarna afsloeg, na nogmaals starten dacht je dat de motor nog enkele seconden op de koudstart injector liep.
De koudstart injector zou normaal niet mogen injecteren bij een warme motor, de thermo time sensor verbreekt de verbinding tussen de accu en het koudstart relais als
de motortemperatuur boven de 35 graden komt. Dit is de koelvloeistof sensor achter in het blok.
De gasklep sensor heeft een elektronische acceleratie pomp functie, als je het contact aanzet en draait handmatig de gasklep open dan zou je de injectoren horen tikken.

Groeten Albert.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-11-2020 14:27 #191236 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
Hallo Albert.

De aanzuigbuis uit je tank ziet er niet goed uit.
Ik heb gelijk de gasklep getest en inderdaad je hoort de injectoren klikken.
Ik dacht dat het een relai was dat tikte, heb de stekkers van de injectoren los gehaald en inderdaad het waren de injectoren.
Dus dan gaan ze open , maar hoe kan het dan dat het tijdens het starten dat niet gebeurt?
Er is benzine flow en druk 2,1 bar en er gebeurt niets, de injectoren krijgen geen impuls.
Worden ze ergens nog door gesperd?
Of zal ik de tank nog meer vullen?
Heb in het begin toen de wagen van dé handelaar weg kwam, ook een startprobleem gehad, wat benzine bij gevuld en starte toen gelijk.
Er komt straks iets boven water dat niets met het Bosch systeem te maken heeft.Heb ook een Mercedes lopen die heeft het zelfde systeem, heb ik nog nooit wat mee gehad ,zodoende weet ik er niet veel van .
Maar met jullie geweldige hulp en tips komen we steeds verder, de kennis op dit forum is hoog, ben vorige week ook gelijk lid
geworden.
Blijf het vreemd vinden dat commando komt op de injectoren.
Maar misschien kun je mij uit de brand helpen.

Gr Aart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
29-11-2020 15:46 #191239 door Arnold de Groot
Zitten je verstuivers niet verstopt? Ik geloof dat er voor/in de verstuiver een filtertje zit.
Een optie is om ze eruit te halen even te starten. Dan zie je of erwat uit komt

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-11-2020 16:37 #191240 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
Hallo Albert heb er ook ca. 10 ltr benzine bij gedaan, de tank is nu 3/4 vol, maar loopt nog niet, alleen 10 sec op koud start ventiel.
Zou ik de CU kast laten testen ?
Verstuiver zitten niet verstopt, heb ze gestest op de werkbank, met 2,2 lucht en 3 volt, gingen goed open en dicht.
Alleen blijft de pomp soms door lopen, niet altijd.

Gr Aart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Albert de Leest
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-11-2020 20:55 #191250 door Albert de Leest
Dag Aart,

Als de benzinetank voor 3/4 gevuld is ,dan kan er in iedergeval geen lucht aangezogen worden. De benzinedruk regel je af op 2 bar, niet lager want
dan heb je kans dat het mengsel te arm is, wat voor mechanische storingen kan leiden { zuigers, kleppen }.
De pomp mag maar een paar seconden draaien met contact aan, controleer het pomprelais als dit niet zo is zoals je zegt. De druk in het benzine systeem
moet meer als 30 sec op 2bar blijven en mag daarna langzaam afnemen. Anders heb je een lek in het systeem. Het kan de koudstart injector, de injectoren,
of de benzinedruk regelaar zijn. Als de motor niet aanslaat maar de bougies worden wel nat, monteer nieuwe bougies, en controleer het ontstekingssysteem.
De manifold druk sensor kun je eenvoudig testen door aan de slang te zuigen, je voelt het membraam tegen aanslag komen, houd de druk enkele seconden
vast. Er mag geen lek in systeem zijn. Controleer de zekering van het maininspuitrelais , deze geeft voeding 12V aan de ECU. ( elektronic control unit ).

Sucses Groeten Albert.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-11-2020 21:47 #191287 door Ed van der Zee
Ik vond nog een handleiding om spanning te checken

Voltage supply
1. Turn ignition on. Measure voltage between ECU terminals No. 16 and 11 of ECU
connector. Measure voltage between ECU terminals No. 24 and 11 of ECU connector.
See Fig. 10 or 11. If 11-12.5 volts are present, proceed to step 4). If no voltage is
obtained, proceed to next step. If voltage is less than 11 volts, proceed to step 3).
2. If no voltage is present, check for open circuit in wire from main relay to ECU, defective
main relay and/or ignition switch. Check for voltage at main relay terminals No. 86, 30/51
and 87. Replace relay as necessary.
3. If voltage is less than 11 volts, check for resistance in wires and/or connectors at ECU and
main relay. Repair or replace as necessary.
4. If voltage supply to ECU and main relay is okay, check for voltage between terminal No.
50 on starter and ground. If 9-12 volts are present. system is okay. If no voltage but starter
operates. repair open in wire from starter terminal No. 50 to ECU terminal No. 18. if less
than 9 volts, check battery and resistance in wire from ignition switch to starter. If no
voltage and starter is inoperative, replace ignition switch and/or repair open wire to
starter.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-12-2020 22:58 #191327 door Johan Geers
Beste Aart, wat is nu de status van je injection systeem werkt het al.

groetjes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
06-12-2020 17:54 #191331 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
Hallo Johan heb er een week niets aangedaan.
Maar alle kabels zijn doorgemeten, dus geen kabel breuk.
Er komt spanning en massa naar de computer en ook het trigger kontakt zie je vlak voor de computer schakelen.
Alle sensoren zijn goed, als de gas schuif met de hand opzet, dan hoor je injectoren tikken.
Ik heb de injectoren nog niet uit de inlaat gehaald, maar als de pomp stilstaat 2,2 bar , en je geef met de hand gas, gaat de pomp gelijk lopen.
Dus er moet dan flow zijn, toch.
Het probleem is er nog steeds, even lopen , op koudstart ventiel en dan stil.
Wat kan er nog zijn wat de injektoren spert?
Misschien weet iemand nog wat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
06-12-2020 19:25 #191332 door Arnold de Groot
Ik heb nog een schema gevonden en een eigen schema, ik was tien op zoek naar de oorzaak dat mijn brandstof pomp door bleef lopen. Er gaat bv ook een draad naar de startmotor.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD