Mengsel stelschroef voor Stromberg carburateurs
- Peter Rumen
- Elite lid
Nu zit ik er aan te denken om de carburateurs van verstelbare mengsel stelschroeven te voorzien (zie foto). Bij Scandcar Moergestel en Martens Autoparts Deurne te koop. Kost een paar centen maar dan kun je de carburateur aan de onderzijde makkelijk bij stellen zonder gebruik te maken van speciaal gereedschap. Het enige wat bij een volgende revisie nodig is een nieuwe sproeierbuis met naald.
Graag wil ik jullie ervaringen lezen van rijders met een (after market) verstelbare mengstelselschroef in hun Volvo. Ik ben erg benieuwd naar de voor- en nadelen.
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Carol Hendriks
- Senior lid
Ik rijd meestal op lpg, maar op benzine rijd hij ook perfect en ook goed af te stellen.
Ik ben ook benieuwd naar de bevindingen van andere.
Succes met je beslissing. Groetjes Carol
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Een kleine stap kan een groot co verschil maken en een grote stap een klein verschil.
Maar.. ik heb het originele gereedschap, als je dit niet hebt wat ik me kan voorstellen kan het wel nuttig zijn.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Johan Geers
- Platinum lid
Johan Geers
- Peter Rumen
- Elite lid
Tom, ik heb de rekening van okt.2008 er op nagekeken en ik heb toen sproeiernaald B20B onderdeelnummer 237442 en sproeierbuis 237572 gekocht. Ik mag aannemen dat je voor een verstelbare mengselschroef ook dezelfde sproeibuis en naald gebruikt!Tom Steverink schreef : Beslist interessant! Ik heb al eens gekeken om een oudere , verstelbare, Stromberg op de B20 te zetten, maar daar zijn niet de goede naalden en buizen voor te krijgen...
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
Dat gereedschap is natuurlijk vooral zinvol als je met enige regelmaat Stromberg 175CD-2SE 's moet afstellen.
Ik zou voor die verstelbare sproeierbuizen gaan - lijkt mij voor privé gebruik veel makkelijker.
- Carol Hendriks
- Senior lid
En de B20 heeft toch echt een andere naald dan de B18. Bovendien heeft mijn B20 een TT3 nokkenas en hogere compressie met grotere kleppen. Met de B18 naalden gaat dat niet goed komen.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Peter Rumen
- Elite lid
Vervolgens is de P1800S aangesloten op de CO meetapparatuur. Martien Dorenmalen en Han Misdom hebben de B20B netjes afgesteld op een CO2 van 2,5. Op de laatste sleuteldag kwam de motor niet lager dan een CO2 van 9!!!!
Op de terugweg naar Limburg de motor goed kunnen testen. De motor reageert goed op het gaspedaal en rijdt lekker vlot door het verkeer. Stationair loopt de motor stabieler in zijn toeren.
Nu nog even afwachten op het benzineverbruik omlaag is gegaan!