B230E (Volvo 740) en LPG vaagheden...
- Jan Huijsmans
- Nieuw lid
M'n Volvo 740 met B230E heeft wat uitdagingen met het brandstof systeem, met name de benzine kant. Een van de uitdaagingen die ik had is dat ie niet wide blijven lopen op benzine. Zonder kan je prima op LPG rijden, maar het is prettig een back-up te hebben, zeker in de winter.
2 weken geleden wilde de moter niet eens meer rond op de startmotor. Met de wegenwacht erbij hebben we ontdekt dat de 2e cylinder vol met benzine stond, ondanks dat het systeem alleen op LPG start en het benzine circuit uitgeschakeld had moeten zijn.
Is er iemand die ervaring heeft met de K-jetronic in combinatie met een LPG systeem? Het zou zelfs erg prettig zijn als ik hulp kan krijgen bij het uitzoeken van dit problemen bij de Nordicar of Serve sleuteldag 14 oktober. Zowel LPG als de K-jetronic zijn nieuw voor mij.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 782 D24Tic, '86 782 B280E, '03 S80 B5452T2)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Platinum lid
- Berichten: 1146
van horen zeggen is de fa agit een specialist m.b.t. lpg en k-jet , dit gaat m.i. in de papieren lopen.
om deze rede worden er k-jet motoren omgebouwd tot carburateurmotor, om backfire te voorkomen (bekend probleem met k-jet op lpg) en dure reparaties aan het k-jet systeem te voorkomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
- Premium lid
- Berichten: 146
Rene, kun je hier iets meer over vertellen? Ben wel benieuwd naar die 6 cilinder...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
- Berichten: 880
Drukken lijst erbij pakken, alle brandstofdrukken doormeten, controleren of de luchtweegklep nog in orde is, en er mag geen miligram valse lucht zijn.
Ik heb er verstand van maar er gaat inderdaad wat tijd inzitten om alles door te meten, ik wil wel eens ernaar kijken maar met 2 man aan 1 auto sleutelen duurt alles 3x zo lang als je de hint begrijpt.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Gideon Los schreef : [quote Ik stap over op een andere Volvo motor of zelfs van een ander merk. (6 cill bmw 5 serie)
Rene, kun je hier iets meer over vertellen? Ben wel benieuwd naar die 6 cilinder...[/quote]
Ff snel dan want we kapen anders jan zijn topic.
Of ik plaats een 945 LPT en maak daar een HPT van of ik neem die heerlijk klinkende 3,0 ltr 6 cilinder met automaat van BMW 5 serie. Dat is de M50 motor. Op Volvolvo zit iemand die een 245 heeft voorzien van een BMW M50 motor met bak en welk ook door de RDW is goedgekeurd. Hij heeft nieuwe motor steunen en baksteun moeten maken en heeft de volledige bedrading van de motor en computer overgenomen. Hij zit in Amsterdam en ik heb zijn tel nr. Ik ga tzt is contact met hem opnemen want het kriebelt toch wel om de 245 een BMW hart te geven. Dat geluid alleen al.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
- Premium lid
- Berichten: 146
René Minnebo schreef :
Gideon Los schreef : [quote Ik stap over op een andere Volvo motor of zelfs van een ander merk. (6 cill bmw 5 serie)
Rene, kun je hier iets meer over vertellen? Ben wel benieuwd naar die 6 cilinder...
Ff snel dan want we kapen anders jan zijn topic.
Of ik plaats een 945 LPT en maak daar een HPT van of ik neem die heerlijk klinkende 3,0 ltr 6 cilinder met automaat van BMW 5 serie. Dat is de M50 motor. Op Volvolvo zit iemand die een 245 heeft voorzien van een BMW M50 motor met bak en welk ook door de RDW is goedgekeurd. Hij heeft nieuwe motor steunen en baksteun moeten maken en heeft de volledige bedrading van de motor en computer overgenomen. Hij zit in Amsterdam en ik heb zijn tel nr. Ik ga tzt is contact met hem opnemen want het kriebelt toch wel om de 245 een BMW hart te geven. Dat geluid alleen al.[/quote]
Klinkt leuk!!
Terug naar topic. Helaas niet veel te melden van mijn kant. Heb er niet veel verstand van om er iets zinnigs over te zeggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Kevin de Leuw schreef : K-jet is echt underrated, omdat er veel mensen zonder verstand aan werken en het systeem de prullenbak in verwijzen, vaak is er maar 1 hoofdprobleem bij auto's die regelmatig hebben gereden op benzine, heeft de auto jaaaren niet op benzine gereden dan kan je werkelijk alles gaan reviseren inderdaad.
Drukken lijst erbij pakken, alle brandstofdrukken doormeten, controleren of de luchtweegklep nog in orde is, en er mag geen miligram valse lucht zijn.
Ik vind het ook een heerlijk blok en om heel eerlijk te zijn, nu de benzinepomp is afgekoppeld merk ik dat ie voorheen wat benzine lekte. (hij rijdt nu beter) Het lekken was alleen op een gegeven moment zo erg dat er een cylinder vol stond.
De wagen heeft de eerste 25 jaar van z'n leven alleen op benzine gereden, bij de vorige eigenaar af en toe op benzine en bij mij een halve tank (1.5 jaar geleden) Daarna begon het drukpotje bij de pomp te lekken. Na vervanging (het duurde even voor ik een vervanger had) wilde ie niet fatsoenlijk meer op benzine lopen. (alsof ie verzoop als ik gas gaf onder belasting)
Kevin de Leuw schreef : Ik heb er verstand van maar er gaat inderdaad wat tijd inzitten om alles door te meten, ik wil wel eens ernaar kijken maar met 2 man aan 1 auto sleutelen duurt alles 3x zo lang als je de hint begrijpt.
Ik vind het niet erg als er gekeken wordt en daarna uitgelegd wat er gedaan is. Ik heb nog een k-jet te debuggen (B280E) , dus wil graag (enigzins) snappen hoe het een en ander werkt. (Bij de B280E is het m'n enige brandstofsysteem, daar moet ie zeker correct werken)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 782 D24Tic, '86 782 B280E, '03 S80 B5452T2)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.