- Berichten: 37
Benzine te warm gas vorming als gevolg
- Arno Kuiter
- Junior lid
Ook dit jaar weer een stukje rijden met de Amazon combi naar warmere oorden.
Gezien de B20 op gas prima rijdt met een oud eitje uit 69, schakel ik regelmatig over naar benzine wanneer de wegen wat heuveliger worden.
Wat ik na een korte stop regelmatig heb meegemaakt is dat de benzine te warm wordt waardoor er gasvorming ontstaat en de motor lastig aanslaat.
Maar ook tijdens pittig klimmen wil hij zich dan wel eens verslikken of in het ergste geval stilvallen. Nu heb ik de benzine slang ruim langs het blok geleid waardoor opwarming minder kans heeft. Het enige contactpunt is de benzinepomp
die netjes met het bakelieten tussenplaatje tegen het blok aanzit. Ik vermoedt
dat dit toch de meeste warmte doorgeeft gezien ik dan in het bezinefilter voor de
pomp geen benzine meer zie maar meer een mengsel van borrelende
benzine/gas. Om dit euvel te verhelpen dacht ik aan het plaatsen van een elektrische benzinepomp. Of hebben jullie andere tips of ervaringen....???
Hoor graag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Platinum lid
- Berichten: 637
Het lijkt mij sterk dat bij de pomp te veel warmte word overgedragen.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Kuiter
- Junior lid
- Berichten: 37
Bedankt voor je reactie. Het schildje en het kunstof plaatje zitten er beiden tussen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3477
Jouw pomp staat constant door zijn overdrukventiel te pompen en dat kan mettertijd wel eens lam zijn geworden.
Een electriesche pomp vanachter bij de tank werkt beter heb ik ook en minder kans op vaporlock.(ik woon in een warm land dus kans op vaporlock is bij mij meer aanwezig)
De pomp alleen inschakelen als je op benzine rijdt.
Maar een nieuwe orginele mocht de druk te laag zijn gaat ook lang mee. dus je kunt twee kanten op mocht de pomp slecht zijn.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Kuiter
- Junior lid
- Berichten: 37
Fijn je reactie te lezen! Dit ligt inderdaad wel voor de hand. De pomp staat continu zichzelf over te storten. Ik rijd zeker 95 % van het jaar op gas.
Ik ga maar eens beginnen met het vervangen van de pomp.Zou je eventueel nog een type elektrische pomp weten? Het is niet standaard voor een amazon combi
Bedankt voor je tip!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3477
www.kramp.com/do/action/ProductDisplay?c...F0%2FBrandstofpompen
wel de pomp zo dicht mogelijk bij de tank plaatsen
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Kuiter
- Junior lid
- Berichten: 37
Inmiddels heb ik de benzine slang nog wat verlegd en een stukje koper toegepast wat ruim voor het blok loopt. Ook is de pomp vervangen voor een nieuwe.
Ik hoop dat het op deze manier beter gaat! Zo niet dan ga ik voor de elektrische pomp! Volgend jaar naar Peking dus dan moet het experimenteren afgerond zijn!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 805
Maak voor de zekerheid na het plaatsen van het filter, het zeefje in de vlotternaald van je carburateur schoon.(indien aanwezig)
Gr. Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Kuiter
- Junior lid
- Berichten: 37
Ik heb een filter voor de pomp. Deze spoel ik eens in de zoveel tijd.
Opzich valt de vervuiling mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
- Berichten: 504
Wat ik na een korte stop regelmatig heb meegemaakt is dat de benzine te warm wordt waardoor er gasvorming ontstaat en de motor lastig aanslaat.
Ik vraag mij af of dat het probleem is.
Ik heb zelf alleen LPG (geen benzine meer - mijn Stromberg carburateur heb ik zo aangepast dat ie alleen nog maar als gasklephuis fungeert, en de choke dient alleen om het toerental na koude start wat te verhogen), en dan heb je precies hetzelfde : als je met warme motor wilt starten moet je gewoon het gaspedaal flink intrappen, anders start ie gewoon niet.
Met een Zenith/Stromberg carburateur heb ik het nooit anders meegemaakt, niet op LPG en ook niet op benzine, toen ik vroeger nog benzine en LPG had.
Ik verwacht dus niet dat een electrische benzinepomp dit verschijnsel zal doen verdwijnen. Zo'n electrische benzinepomp heeft natuurlijk wel het voordeel van een constant debiet en hij kan tevens de benzineafsluiter vervangen als je op LPG overschakelt ....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.