Revisie SU hs6
- Dick Spieard (GAST)
- Elite lid
Minder
Meer
16-04-2017 20:50 #168264
door Dick Spieard (GAST)
Revisie SU hs6 is gemaakt door Dick Spieard (GAST)
Ik ben een setje SU hs6 aan het reviseren, en kom deze gaskleppen tegen. Waar dienden die klepjes in de gaskleppen voor.
Er zitten overigens nu gewone gaskleppen in.
Wat me ook opviel is het enorme prijs verschil van de SU revisiesets, o.a. op markplaats worden ze aangeboden (voor de laagste prijs volgens de verkoper)voor 157 euro, bij de VKO voor 119 euro. Ik heb via Ebay een zelfde set org. SU revisieset incl. verzendkosten nog geen 90 euro. En binnen 5 dagen afgeleverd.
T's even een gepiel met de veertjes plaatsen maar het resultaat lijkt goed.
Voor montage eerst nog een synchroon meter aanschaffen, mocht iemand nog 1 in de aanbieding hebben hou ik me aanbevolen..
Er zitten overigens nu gewone gaskleppen in.
Wat me ook opviel is het enorme prijs verschil van de SU revisiesets, o.a. op markplaats worden ze aangeboden (voor de laagste prijs volgens de verkoper)voor 157 euro, bij de VKO voor 119 euro. Ik heb via Ebay een zelfde set org. SU revisieset incl. verzendkosten nog geen 90 euro. En binnen 5 dagen afgeleverd.
T's even een gepiel met de veertjes plaatsen maar het resultaat lijkt goed.
Voor montage eerst nog een synchroon meter aanschaffen, mocht iemand nog 1 in de aanbieding hebben hou ik me aanbevolen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16-04-2017 21:08 #168267
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Revisie SU hs6
Heb je de bussen van de doorgaande assen vervangen ?.
Daar zit het belangrijkste probleem, als die bussen slijten trekt hij valse lucht en krijg je ze nooit goed afgesteld.
Het P1800 Register heeft de vacuum/synchroon meters, organiseren ieder jaar een afsteldag
Daar zit het belangrijkste probleem, als die bussen slijten trekt hij valse lucht en krijg je ze nooit goed afgesteld.
Het P1800 Register heeft de vacuum/synchroon meters, organiseren ieder jaar een afsteldag
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
16-04-2017 23:47 - 17-04-2017 00:10 #168277
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Revisie SU hs6
Dat zijn de zg. poppet valves die in de loop van de jaren 70 werden gemonteerd in de gaskleppen van SU- en Stromberg-carburateurs. Het is een emissievoorziening die ervoor zorgt dat in bepaalde situaties een rijk mengsel wordt verarmd. Ze kunnen echter nogal eens leiden tot problemen (zie ook dit topic en zijn een sta-in-de-weg voor de luchtstroom. Vaak worden deze gaskleppen vervangen door de oudere vlakke exemplaren (zijn nog nieuw te koop) of men soldeert de poppet valves dicht.D. Spieard schreef : Ik ben een setje SU hs6 aan het reviseren, en kom deze gaskleppen tegen. Waar dienden die klepjes in de gaskleppen voor.
Laatst bewerkt 17-04-2017 00:10 door Gert Vegter.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
17-04-2017 00:30 #168280
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Revisie SU hs6
Ik synchroon altijd op het gehoor met een stukje slang gaat ook goed, staan genoeg voorbeelden van op youtube.
succes
Johan Geers
succes
Johan Geers
- G. Los
- Premium lid
Minder
Meer
17-04-2017 09:57 #168282
door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic Revisie SU hs6
Ik heb een synchro meter te leen als je dat wilt. En Assen is niet zo ver voor je..
17-04-2017 22:56 - 17-04-2017 23:12 #168308
door Dick Spieard (GAST)
Gideon,
Geweldig aanbod, zodra ik zover ben neem ik contact met je op.
Gert,
Bedankt voor je uitleg.
Ed,
De bussen zijn inderdaad ook vervangen.
Ik ga ook gelijk het nokkenas (R-nokkenas) en de distributie tandwielen vervangen.
Ben van plan om er eerst een poosje mee op benzine te rijden, maar ben ook geïnteresseerd in TT lpgmengstukken.
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic Revisie SU hs6
Gideon Los schreef : Ik heb een synchro meter te leen als je dat wilt. En Assen is niet zo ver voor je..
Gideon,
Geweldig aanbod, zodra ik zover ben neem ik contact met je op.
Gert,
Bedankt voor je uitleg.
Ed,
De bussen zijn inderdaad ook vervangen.
Ik ga ook gelijk het nokkenas (R-nokkenas) en de distributie tandwielen vervangen.
Ben van plan om er eerst een poosje mee op benzine te rijden, maar ben ook geïnteresseerd in TT lpgmengstukken.
Laatst bewerkt 17-04-2017 23:12 door Dick Spieard (GAST).