Storing, en gevonden!! Simpel!

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2017 15:56 #167737 door Tom Steverink
Storing, en gevonden!! Simpel! is gemaakt door Tom Steverink
Ha, ha, vanmiddag begon de Amazon plotseling in te houden en bleef alleen stationnair nog een beetje draaien. Gasgeven resulteerde niet in meer toeren en met pompen hield ik hem net aan de praat. Langs de straat gezocht naar de oorzaak, ik dacht eerst een gescheurd membraan in de Stromberg carburateur, maar nee hoor, bij gasgeven ging de gasschuif keurig omhoog...keurig in orde dus. Nou had ik alleen het engels gereedschap achter in de auto en geen normale schroevendraaier om een benzineslangetje los te maken en te kijken of hij wel benzine kreeg (het leek me toch echt een benzineprobleem).
Terwijl ik in de achterbak zocht of ik nou toch echt geen schroevendraaier had, schoot me het draadje op het forum over de lekkende benzinedop te binnen. Hij zal toch geen vacuum trekken? De dop eraf, starten en lopen als vanouds!!
Wat blijkt thuis: ik heb van de winter de beide zij-achterkanten netjes gemaakt, de strips weer gemonteerd en de binnenkant in de fluidfilm gezet: het ontluchtingsslangetje is een beetje kort, zit niet in het daarvoor bestemde gat en is in de fluidfilm gaan plakken; Daarna heeft-ie zich vacuum gezogen op de bodem van de bak!
Zo vind je toch steeds weer iets nieuws bij onze Volvo's!

Ps. net nog even weggeweest en op de terugweg gaat plotseling het ampèrelampje branden....wordt dus vervolgd.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Paul Schaap
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2017 16:39 #167740 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Storing, en gevonden!! Simpel!
Ach Tom, die auto's houden ons bezig, he?

• Ruud Reniers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-03-2017 18:34 #167742 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Storing, en gevonden!! Simpel!
ontluchtingssslangetje? Help me eens... waar ga ik dat vinden bij een Amazon?

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

• Paul Franse
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2017 18:39 #167743 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Storing, en gevonden!! Simpel!
Het betreft een combi Ruud, geen sedan.

Life is what you make it!

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2017 19:28 #167745 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Storing, en gevonden!! Simpel!

Tom Steverink schreef : ...schoot me het draadje op het forum over de lekkende benzinedop te binnen. Hij zal toch geen vacuum trekken? De dop eraf, starten en lopen als vanouds!!

Mooie reclame voor het forum... :)

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2017 19:37 #167747 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Storing, en gevonden!! Simpel!
Ja, ik ben behoorlijk gek met dit forum.
In tegenstelling tot facebook (ook gezellig hoor)blijft hier de kennis bereikbaar, maar je ziet: je geheugen doet ook wat! ;)
@Ruud: doordat de vulopening ten opzichte van de tank lager zit dan bij de sedan, heeft de combi een luchtdichte dop en een slangetje voor de ontluchting. Bij de sedan ontlucht de dop...als je dus een open dop van een sedan op een combi zet, lekt er benzine bij elke rechterbocht...

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Ruud Reniers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-03-2017 20:22 #167751 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Storing, en gevonden!! Simpel!

Paul Franse schreef : Het betreft een combi Ruud, geen sedan.

rare jongens die combi's ...
(vrij naar Asterix & Obelix)

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD