Spruitstuk B18 afgebroken delen
- Jeroen Brouwers
- Elite lid
Minder
Meer
05-11-2016 09:16 - 05-11-2016 09:18 #164735
door Jeroen Brouwers
Spruitstuk B18 afgebroken delen is gemaakt door Jeroen Brouwers
Hi
wellicht kan iemand me helpen. Ik heb dit spruitstuk maar op 1 of andere manier zijn er 2 stukjes afgebroken.. Grrr
Is zoiets te repareren? Ik lees dat het gietijzer is en dus niet eenvoudig te lassen. Lijmen ( loctite ) weet ik niet goed.... werkt dat echt?
Vervangen kan natuurlijk ook. Ik heb er wel een Zenith carbo bij die op dit spruitstuk recht erop zit (zie foto bovenaan). In een donor auto heb ik een prima spruitstuk maar daar zit de carbo aansluiting schuin erop.. Kan dat met die carbo of geeft dat problemen?
Dank alvast
Jeroen
wellicht kan iemand me helpen. Ik heb dit spruitstuk maar op 1 of andere manier zijn er 2 stukjes afgebroken.. Grrr
Is zoiets te repareren? Ik lees dat het gietijzer is en dus niet eenvoudig te lassen. Lijmen ( loctite ) weet ik niet goed.... werkt dat echt?
Vervangen kan natuurlijk ook. Ik heb er wel een Zenith carbo bij die op dit spruitstuk recht erop zit (zie foto bovenaan). In een donor auto heb ik een prima spruitstuk maar daar zit de carbo aansluiting schuin erop.. Kan dat met die carbo of geeft dat problemen?
Dank alvast
Jeroen
Laatst bewerkt 05-11-2016 09:18 door Jeroen Brouwers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Elite lid
Minder
Meer
05-11-2016 10:21 #164736
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Spruitstuk B18 afgebroken delen
Hallo Jeroen,
Beide oplossingen (lassen of lijmen ) kun je wel vergeten.
Je kunt beter een ander spruitstuk erop zetten let wel op dat de aansluitingen waar de draadstangen (tapeinde) doorgaan gelijke hoogte hebben ,anders met aandraaien breekt er zo een oortje af.
Het spruitstuk wat je hebt is waarschijnlijk voor een stromberg carburateur ,dit kan in zijn geheel op een B18. Hier past geen Zenith op.
Gr Jan.
Beide oplossingen (lassen of lijmen ) kun je wel vergeten.
Je kunt beter een ander spruitstuk erop zetten let wel op dat de aansluitingen waar de draadstangen (tapeinde) doorgaan gelijke hoogte hebben ,anders met aandraaien breekt er zo een oortje af.
Het spruitstuk wat je hebt is waarschijnlijk voor een stromberg carburateur ,dit kan in zijn geheel op een B18. Hier past geen Zenith op.
Gr Jan.
05-11-2016 11:39 #164737
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Spruitstuk B18 afgebroken delen
Het spruitstuk op de foto is voor een Zenith 36VN carburateur. Deze carb wordt met twee tapeinden bevestigd op het inlaatgedeelte. Het spruitstuk op je donor zal vermoedelijk voor een Zenith-Stromberg 175CD carburateur zijn, echter die carb zit met vier tapeinden op het inlaatgedeelte.
De spruitstukken voor de Zenith-Stromberg zijn er overigens met enkele, maar ook met dubbele uitgang. In het laatste geval heb je dus een dubbele voorpijp van de uitlaat nodig.
Een spruitstuk voor een Zenith 36VN heb ik eventueel nog wel liggen ter overname. Zal alleen gevlakt moeten worden. Stuur maar een PB bij interesse.
De spruitstukken voor de Zenith-Stromberg zijn er overigens met enkele, maar ook met dubbele uitgang. In het laatste geval heb je dus een dubbele voorpijp van de uitlaat nodig.
Een spruitstuk voor een Zenith 36VN heb ik eventueel nog wel liggen ter overname. Zal alleen gevlakt moeten worden. Stuur maar een PB bij interesse.
- Jeroen Brouwers
- Elite lid
Minder
Meer
05-11-2016 21:38 #164747
door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Spruitstuk B18 afgebroken delen
Hi Jan,
ik was er al bang voor. De donor is idd een stromberg carbo. mmm, ik zou graag de originele 36vn gebruiken; revisie set net besteld :dry:
Hi Gert
idd 4 tappen. Ik zal je PMen
Dank heren
Grt
Jeroen
ik was er al bang voor. De donor is idd een stromberg carbo. mmm, ik zou graag de originele 36vn gebruiken; revisie set net besteld :dry:
Hi Gert
idd 4 tappen. Ik zal je PMen
Dank heren
Grt
Jeroen
- Jeroen Brouwers
- Elite lid
Minder
Meer
27-11-2016 11:13 #165189
door Jeroen Brouwers
- Rob Baeten
- Platinum lid
Minder
Meer
27-11-2016 14:34 #165195
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Spruitstuk B18 afgebroken delen
Hè das mooi man, als je dat ziet komt de glimlach vanzelf
Goed bezig
Goed bezig
- Niek de Boer
- Platinum lid
Minder
Meer
27-11-2016 18:12 #165200
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Spruitstuk B18 afgebroken delen
Het lijkt wel of het spruitstuk is gevlakt . Ik neem aan, dat je dan ook wat van de vier inlaatringen hebt afgehaald, anders was het spruitstuk weer gebroken.
- Jeroen Brouwers
- Elite lid
Minder
Meer
27-11-2016 18:26 #165201
door Jeroen Brouwers
Hi Niek
Dank voor het meedenken. Ik heb het op advies van Gert (die er gelukkig 1tje ter overname had), het spruitstuk idd laten vlakken.
Ik heb niets van mn inlaatringen gehaald. Hij paste eigenlijk direct heel netjes. Pakking ertussen, schroeven erop, done. Ik heb nergens gemerkt dat ik dan zaken aan het forceren was...
Volgens mij halen ze met het vlakken ook maar heel weinig weg (maar ik kan me vergissen). Waar moet ik op letten?
Grt
jeroen
Dank voor het meedenken. Ik heb het op advies van Gert (die er gelukkig 1tje ter overname had), het spruitstuk idd laten vlakken.
Ik heb niets van mn inlaatringen gehaald. Hij paste eigenlijk direct heel netjes. Pakking ertussen, schroeven erop, done. Ik heb nergens gemerkt dat ik dan zaken aan het forceren was...
Volgens mij halen ze met het vlakken ook maar heel weinig weg (maar ik kan me vergissen). Waar moet ik op letten?
Grt
jeroen
- Niek de Boer
- Platinum lid
Minder
Meer
27-11-2016 18:47 #165202
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Spruitstuk B18 afgebroken delen
Dan is het gelukkig goed gegaan.Als er bij het vlakken behoorlijk wat materiaal was weggehaald- en dat moet soms- ,zou het mis zijn gegaan bij het aandraaien. Het zelfde droevige effect kun je ook krijgen als een ring scheef zit.Mogelijk is zoiets bij het oude spruitstuk gebeurd.Ik heb dat vaker gezien.
27-11-2016 19:33 #165204
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Spruitstuk B18 afgebroken delen
Vlakken van dit spruitstuk was zo op het oog niet noodzakelijk, maar ik heb wel geadviseerd om het te laten doen voor alle zekerheid. Er zal dan ook idd slechts een minimale hoeveelheid afgehaald zijn. Ik heb het zelf ooit eens één keer niet van tevoren laten doen met als gevolg dat ik alles weer kon demonteren wegens valse lucht.