Rookvorming na vervanging spruitstuk
- Martijn Thijssen
- Senior lid
Minder
Meer
07-10-2016 20:50 #164030
door Martijn Thijssen
Rookvorming na vervanging spruitstuk is gemaakt door Martijn Thijssen
Ik heb recentelijk mijn dubbele SU's vervangen door een enkele Stromberg. Sindsdien is er rookvorming achter aan het spruitstuk bij de laatste uitlaatkamer en in het midden. Het begint pas na een tijdje te roken, duidelijk als het spruitstuk heet is. Als ik de motor uitzet rookt hij nog een tijdje na, daarna houdt het op. Ik heb bij het monteren van het spruitstuk meteen een nieuw oliefilter geplaatst en daarbij de fout gemaakt om niet te checken of de afsluitring in het oude filter is blijven zitten. Daardoor is er veel olie uit gespoten, ook op het spruitstuk. Het zou logisch zijn dat de rook te maken heeft met de verbranding van die olie. Maar het blijft heel lang roken. Ik heb het blok zeker 20 min laten lopen en het rookt nog steeds.
Heeft iemand een idee? Zou dit aan de gespilde olie kunnen liggen? Of hebben jullie andere ideeën?
Alvast dank voor reactie. Martijn Thijssen
Heeft iemand een idee? Zou dit aan de gespilde olie kunnen liggen? Of hebben jullie andere ideeën?
Alvast dank voor reactie. Martijn Thijssen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
Minder
Meer
08-10-2016 20:11 #164053
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Rookvorming na vervanging spruitstuk
Een beetje olie kan lang roken volgens mij. Als je het blok nou eens goed ontvet en schoonschrobt? Probeer het daarna nog eens. Dasty ( van de wibra) met heet water werkt prima. Remmenreiniger ook.
- Martijn Thijssen
- Senior lid
Minder
Meer
08-10-2016 20:40 #164054
door Martijn Thijssen
Beantwoord door Martijn Thijssen in topic Rookvorming na vervanging spruitstuk
Ja, dat zou natuurlijk kunnen. Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring.... . Dank voor de tip! Ik ga het proberen. Groet, Martijn
- Martijn Thijssen
- Senior lid
Minder
Meer
22-02-2017 13:27 #166902
door Martijn Thijssen
Beantwoord door Martijn Thijssen in topic Rookvorming na vervanging spruitstuk
Dag Bernard,
Ik ben wel heel laat met terugmelden. Maar beter laat dan nooit. Je tip klopte. Ik heb hem flink laten rijden en na een half uurtje was het over.
Nogmaals dank, Martijn
Ik ben wel heel laat met terugmelden. Maar beter laat dan nooit. Je tip klopte. Ik heb hem flink laten rijden en na een half uurtje was het over.
Nogmaals dank, Martijn